Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Tack vännen :love:
Fast jag kan inte påstå att jag känner mig vidare graciös direkt :rofl: Fick RULLA ur sängen imorse :crazy:

Jahapp.. jag gör en liten uppdatering.. Inte så mkt skillnad sen sist.
v 19+5, halvtid på tisdag ;)
phprzhjf8.jpg

8 Juli

Din mage då? Hur ser den ut? VIll ju ha nåt att jämföra med! Dessutom är vi ju födda samma år (gissar att du är född 82)

Enligt ditt kort så tror jag att min mage är lite större. Har försökt lägga ut kort, men det strular med min mypix. Ska be min sambo hjälpa mig. Ja jag är 82:a!

Bebisen sparkar jätte mycket! Den var väldigt aktiv på UL. Din då?

den sparkar så det syns utanpå magen!! Just nu ligger den tydligen med ryggen utåt och sparkar "inåt" och det känns mer som det durrar eller surrar eller fladdrar eller nåt.
Var hos BM idag o allt såg bra ut, jag har gått upp 2 kg och Bebisens hjärtfrekvens var 160!

ja väldigt, det är bara lite trisst att det knappt syns om jag har typ fleecetröja på mig. Så några i stallet jag jobbar i blev grymt förvånade när jag började vara hemma med havandeskapspenning... :rofl:

Vart har du lagt bebisen? Eller, vart har alla dina inälvor tagit vägen?

Förstår att folk blir förvånade, så där så jag ut i typ v.18 och jag var superstor på slutet. Och ändå missade folk att jag var gravid och undrade vems bebis jag abr på när jag träffade dem sen några månader senare :rofl:

Jag vet inte vart den ligger...:rofl: Men revbenen får agera fotboll i alla fall.... Jag är iof 177 cm lång så den kanske får plats på längden istället...

Det gjorde mina också, på slutet när vi låg i soffan fick sambon lov att typ pressa in händerna under mina revben och försöka hålla emot :eek:

Och jag är väl en 12-13 cm kortare än dig.

Vad ligger SF måttet på då?

det ligger på 29, lite under medel men BM är inte särskilt orolig.
Men det är ju kul på Förlossningskursen, min mage är minst men det var bara en som skulle ha innan mej och resten i slutet av april... :rofl: Alla andra mammorna sitter och stönar tillbakalutade på stolarna.

Hehe jag hade 28 cm i v. 31
phpowilla.jpg

Så visst har du längden med dig! kompis till mig hade mkt mindre mage än mig i början men vi låg på samma SF mått, lika på slutet men hennes bebis var större.

När vi var på studiebeök på förlossningen så hade en i vår grupps vatten gått några timmar tidigere :eek:

Helt otroligt, vart är bebben egentligen? :D Hoppas att du fortsätter & uppdatera oss med bilder så vi får se om den växer något nu sista veckorna. :bump:

Det var längesedan jag la in bilder nu men här är iallafall magen i slutet av v.35

Ni får bortse från dom snygga vitprickiga byxorna, jag håller på att måla taket men det mesta av färgen envisas med att hamna på mig ;)

Är detta en pojk eller flickmage förresten?
Både jag och sambon är säkra på vad det är men dessvärre är vi inte överens...

Pojke är min bestämda uppfattning.

Ska se om jag vågar lägga in bild på min mage :o

DSC_0487.jpg

Jag fick ju kommentaren av en tjej att 'hennes kompis var gravid i samma vecka som jag men hon hade en sån fin bulle och såg inte bara sådär halvfet ut '... Tack liksom :crazy: Men jag har varit lite blyg att visa upp magen efter det.

Det är en pojke kan jag dessutom skvallra om :) Är i vecka 32 på bilden. (33 idag)

Jag känner mig som en kossa .. brösten har typ blivit TRE gånger så stora och magen är överallt :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 183
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 296
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar