Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Det ser ut som du har fått lika snygga märken på höfterna som mig men det kanske bara är ljuset som gör att det ser ut så!?

1 styck Ådimage i v.38...

Tyvärr verkar det lilla krypet ha slutat växa som han ska så vi har fått en extratid nästa vecka för att kolla om det blivit någon förändring då, har det inte det så ska det kollas upp. Vad nu det innebär?*orolig*:(
Jag har aldrig ätit så mycket som jag gör nu, jag äter som en häst men ändå har varken jag eller min inneboende gått upp ett gram på 4 veckor, någonstans måste väl all mat och godis ta vägen?
Dessutom är han fortfarande helt rörlig, inte minsta antydan till att halka ner i ruckbart läge och ännu mindre att fixera sig så jag får väl bära runt denna magen tills framåt midsommar...

Ja dessvärre är hela höfterna + insidan av låren fulla av bristningar. Verkligen inte snyggt. :cry:

Hm, jag har inte gått upp heller på 4 veckor. Hade gått ner ett halvt kilo senast jag var hos BM, men hon sa att det kan vara rätt normalt i slutet.
Fast denhär bäbisen har ju fixerat sig o så..

Hoppas att det inte är ngt farligt för dig. En del bäbisar fixerar sig ju inte heller, så det behöver ju inte betyda ngt.

Jösses vilka fina magar ni har tjejer!
Ådi, har du en navelpercing? När fick du ta ut den?

Ja, jag tog ur den innan jag gjorde ultraljudet så det borde varit i v.18-19 nångång. Den hade förmodligen kunnat sitta ett tag till men det kändes som det var lika bra att ta bort den redan då.
Nu hade det nog sett konstigt ut, min navel existerar längre inte utan den är helt i jämnhöjd med resten av magen :p

Ja dessvärre är hela höfterna + insidan av låren fulla av bristningar. Verkligen inte snyggt. :cry:

Hm, jag har inte gått upp heller på 4 veckor. Hade gått ner ett halvt kilo senast jag var hos BM, men hon sa att det kan vara rätt normalt i slutet.
Fast denhär bäbisen har ju fixerat sig o så..

Hoppas att det inte är ngt farligt för dig. En del bäbisar fixerar sig ju inte heller, så det behöver ju inte betyda ngt.

BM sa att min kurva hade varit helt normal OM bäbisen hade fixerat sig, nu när han inte har gjort det ska tydligen inte kurvan se ut som den gör men jag hoppas på bättre lycka nästa vecka.
Åh..vad jag blir avundsjuk, jag vill också ha en fixerad bäbis som vill komma ut!! :mad:;)

Mina höfter är förresten också fulla av hemska bristningar men jag försöker trösta mig med att magen ser ut att klara sig iallafall (hittills)
Insidan av låren har jag däremot ingen aning om, dom har jag inte ens sett dom senaste månaderna. Jag slogs härom dagen av tanken att man sällan kommer ha så mycket publik i dom regionerna som om några veckor så det kanske vore en bra ide att ansa till det hela lite men det fick jag ge upp ganska snabbt, hur jag än försökte var det bara en stor mage ivägen överallt! :crazy:
Men men, jag fick rakat benen iallafall, dom får vara tacksamma för det lilla...:D

Jag slogs härom dagen av tanken att man sällan kommer ha så mycket publik i dom regionerna som om några veckor så det kanske vore en bra ide att ansa till det hela lite men det fick jag ge upp ganska snabbt, hur jag än försökte var det bara en stor mage ivägen överallt! :crazy:

min höggravida kompis använder rakspegel för att se.. måste vara en syn :rofl:

Alla sätt är bra utom de dåliga heter det ju :D

Idag har vi varit och träffat överläkaren. Han har kollat min journal från KS med ryggoperation. Och jag är så lättad och glad nu! Han sa att det inte finns några hinder för mig att föda vanligt så jag slipper röntgen och förhoppnningsvis planerat snitt (blir det om bebis visar sig blivit väldigt stor på tillväxt-UL i v36-38). Får remiss att prata med narkosläkare och ortoped, om det skulle bli akut snitt, om vad som händer, om bedövning osv.

Jag hade bristningar sen tidigare på lår och i sidan, jag vill helst inte ha på magen. JAg tror däremot att jag har blivit smalare om benen. Men som sagt har ju bara gått drygt halvvägs än och magen har växt sanslöst på bara 1-2 veckor!

Jag slogs härom dagen av tanken att man sällan kommer ha så mycket publik i dom regionerna som om några veckor så det kanske vore en bra ide att ansa till det hela lite men det fick jag ge upp ganska snabbt, hur jag än försökte var det bara en stor mage ivägen överallt! :crazy:

Allt går bara man vill ;) jag rakade mig när jag duscha precis innan vi åkte in till förlossningen. Det forsade fostervatten och jag börja känna av lite små värkar men jag kunde ju inte ligga där alldeles ofriserad!

Ja, jösses!
Vad jag minns så hann jag bara tänka på att jag skulle behöva frisera vissa delar under midjan innan BF, men som ni kanske minns så fick bebis ju lite bråttom så jag fick anlända till BB & visa upp mig i ruffsig vinterpäls :o

Angående det att man nog aldrig kommer ha så mycket publik på nedre regionen som under förlossningen.
Det är/var nog tur att man var så inne i sig själv och det onda (värkarna) att man sket fullständigt i vem som kikade.
I vanliga fall så sitter åtminstone inte jag glatt med benen isär & låter okända kolla läget.
Undrar om inte halva sjukhuset passerade för att kika, det var iallafall folk både här & var :angel:

*delvis kl*
Alltså hår måste ju vara bland det minst obehagliga/ofräscha man kan skåda i underlivet vid en förlossning! Eller?

*delvis kl*
Alltså hår måste ju vara bland det minst obehagliga/ofräscha man kan skåda i underlivet vid en förlossning! Eller?

:bow::bow:

Jag funderade på att raka mig när det började närma sig, men slängde snabbt bort den tanken igen.

Och på tal om vad man gör precis innan man åker in.
Jag mockade åt hästarna, fixa deras mat och bar vatten.
Sambon stod i duschen så jag smet ut. Han var väl mindre glad när han kom ut och hittade mig där...:angel::D
Men alla har vi våra prioriteringar. Mina var först hästarna, sen mat till mig och SEN fick bebis komma ut:D

Och på tal om vad man gör precis innan man åker in.
Jag mockade åt hästarna, fixa deras mat och bar vatten.
Sambon stod i duschen så jag smet ut.

Så gjorde vi också, fast omvänt. Sambon var ute och fixade åt hästarna (släppte ut dem, fyllde på vatten och lade in en höbal i lösdriften) medan jag tog en dusch. Jag hade verkligen inte lust att pyssla i stallet med värkar var femte minut - hur 17 fixade du det??

Så gjorde vi också, fast omvänt. Sambon var ute och fixade åt hästarna (släppte ut dem, fyllde på vatten och lade in en höbal i lösdriften) medan jag tog en dusch. Jag hade verkligen inte lust att pyssla i stallet med värkar var femte minut - hur 17 fixade du det??

hihi...
Jag vet inte...
Men när vi ringt till förlossningen och meddelat att vi kommer in och sambon hoppat in i duschen så slog det mig att jag inte mockat ännu.
Men grepen var bra att stötta sig emot när värkarna kom.
Hade jag skickat ut sambon så hade han gjort allt "fel" och då hade jag stört mig på det.:angel:

Fick bassning från min mamma när hon fick reda på det i efterhand.
Hon fråga om jag hade tänkt att få i stallet...:angel:

BM sa att min kurva hade varit helt normal OM bäbisen hade fixerat sig, nu när han inte har gjort det ska tydligen inte kurvan se ut som den gör men jag hoppas på bättre lycka nästa vecka.
Åh..vad jag blir avundsjuk, jag vill också ha en fixerad bäbis som vill komma ut!! :mad:;)

Mina höfter är förresten också fulla av hemska bristningar men jag försöker trösta mig med att magen ser ut att klara sig iallafall (hittills)
Insidan av låren har jag däremot ingen aning om, dom har jag inte ens sett dom senaste månaderna. Jag slogs härom dagen av tanken att man sällan kommer ha så mycket publik i dom regionerna som om några veckor så det kanske vore en bra ide att ansa till det hela lite men det fick jag ge upp ganska snabbt, hur jag än försökte var det bara en stor mage ivägen överallt! :crazy:
Men men, jag fick rakat benen iallafall, dom får vara tacksamma för det lilla...:D

Be din partner, det gjorde jag! :D
Insåg att den uppgiften skulle bli mig övermäktig då jag ibland måste fråga vad jag har för trosor på mig :rofl:

Jag hade bristningar sen tidigare på lår och i sidan, jag vill helst inte ha på magen. JAg tror däremot att jag har blivit smalare om benen. Men som sagt har ju bara gått drygt halvvägs än och magen har växt sanslöst på bara 1-2 veckor!

Det är konstigt att magen klarar sig, medan låren tar så mkt stryk. Mina lår har fasktiskt inte växt någonting. Men det är väl dom där hormonerna.. :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 183
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar