Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför skulle det inte falla inom samma diskussionsramar? Kroppen känner ingen skillnad på ett IVF-embryo och ett naturligt befruktat embryo, så det som inte är farligt för ett vanligt embyo är heller inte farligt för ett IVF-embryo. Det är inte högre missfallsrisk med IVF än med naturlig befruktning.
Alla planerade barn är väl dessutom efterlängtade, oavsett om de tillkommit genom naturlig befruktning eller IVF. Jag har aldrig hört någon säga att tja, för mig är det sak samma om jag får missfall, för vi kan ju alltid göra ett nytt. De jag känner som har fått missfall har tyckt det varit väldigt jobbigt och blivit ledsna, även om de haft relativt lätt att bli gravida.
Om du har bäckenledsrelaterade besvär och smärtor bör du tala med din läkare eller barnmorska. Annars kan du riskera att tillståndet förvärras och blir kvar längre än nödvändigt.
Om bäcken- och ryggsmärtorna diagnostiseras och behandlas korrekt är möjligheterna goda för att själva förlossningen och tiden därefter förflyter utan besvär. Förutom stödet från din familj och omgivning måste du själv vara aktiv så din graviditet fortlöper väl.
Det beror ju pa vad du gjort med ryggen ocksa.
Hm konstigt for pa alla sajter pa internet dar man kan lasa om foglossning, plus alla jag har pratat med/last har pa buke sager att man ska undvika sadant som gor ont.
http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=3497
Har ar en av manga lankar. Rent fornuftsmassigt kanns det som om man borde lata bli om det gor ont, det ar ju ett tecken pa att det inte sitter ihop som det ska. Ligamenten ska ju vara stenharda och nu ar de mjuka och rorliga.
Hm konstigt for pa alla sajter pa internet dar man kan lasa om foglossning, plus alla jag har pratat med/last har pa buke sager att man ska undvika sadant som gor ont.
http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=3497
Har ar en av manga lankar. Rent fornuftsmassigt kanns det som om man borde lata bli om det gor ont, det ar ju ett tecken pa att det inte sitter ihop som det ska. Ligamenten ska ju vara stenharda och nu ar de mjuka och rorliga.
Ok, så du tycker inte att det blir värre på lite mer permanent basis när du har ansträngt dig? Jag tänkte nog testa att "tävla" lite i helgen i alla fall, fast bara en dag se hur det går.
Vad jag kan se står det ingenting om att det är farligt att belasta fogarna?? Det är väl snarare sunt förnuft, eller hur? Får du ont av simning så kanske du inte är så sugen på att simma mer? Däremot inte farligt... nu talar jag överlag. Det finns såklart fall där det råds annorlunda.