Gravid igen

G

gravid_igen

har en liten sedan hösten 08.. fick idag veta att h*n ska få ett syskon till!!

men gu va rädd man är denna gången att nåt ska gå fel.. Plussade idag på BIM så mkt kan ju hända. Hugger till lite i äggstockarna eller va man ska säga, precis som mensvärk. ingen fara väl?

Nåt annat särsklit man ska tänka på? när ska man ringa för inskrivning?

Sv: Gravid igen

Grattis!

Jag är ju också gravid igen (My föddes i jan 09) och jag känner precis som du. Är mycket mer orolig den här gången att något ska gå fel, det är på något sätt som så att man förstår vad man missar om graviditeten skulle gå galet. Jag har dock lugnat mig ganska mycket nu, det var värst de första dagarna efter beskedet. Är i v 6 nu.

Försök bara lita på känslan att allt ska gå bra (om du kan känna så). Molvärk har jag haft massor, men det börjar avta nu, var precis likadant med My. Mödrvården kontaktade jag för en vecka sedan och ska dit om en vecka. Vi ska även få göra ett tidigt UL eftersom jag känner mig lite orolig, här är de väldigt snälla med sådant.

Lycka till och försök att bara glädjas åt det härliga beskedet!
//Julia

grattis:)

jag är oxå gravid med nr 2, elias föddes i mars 09. och ja har redan hunnit till slutet av v16:o jag var på inskrivning i fredags, lite sent ja vet:crazy::D men känns skönt o slippa vänta 2 mån mellan gångerna, fick höra pyrets hjärta oxå<3 och nu är det bara 2 veckor kvar till rul:D

Jag ringde på en gång och bokade tid för inskrivning ;)
Var oxå superorolig att de skulle vara något galet, men så vips var jag i v.12 och helt plötsligt v.18 och dags för UL!!

tack:) jag har varit rätt så tyst om det så inte konstigt om du missat;) men nu är de ingen hemlis längre:D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 146
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 104
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!