Grand Danois

Calazirya

Trådstartare
Åh nu är man helt taggad på en sådan ras!

Trodde att jag hittat min ras i Bullmastiffen :)
Men efter att ha ägnat dagen till att läsa allt som går att läsa om GD :D
och dessutom hittat flera uppfödare på nära håll :banana:

så ska jag tjata på sambon att åka och hälsa på några stycken :)
Och när jag tjatat på honom lite mer (läs MYCKET mer ) så kanske, bara kanske :D

Ganska onödig tråd, men man blir så sugen då alla andra också verkar vara i hundköpstankar :)

hehe, bra att du tatt ditt förnuft till fånga å fastnat för grandisen :love: Bra gjort.. *ler*
Hoppas du hittar det du söker!

Det fanns ju uppfödare i Luleå :banana:

Det är ju riktigt underbart, då ska jag ta kontakt med dom och höra efter om dom planerar valpar. Sedan när valparna är ca 3 veckor dyker jag och sambon upp.

ALLA vet att man inte kan åka därifrån förens man tingat en liten :bow:

Haha, till och med en pekignese är ju söt som valp. Men de stannar i lite behändigare storlek ju... :)

Nej, dom är verkligen inte söta som valpar :crazy: Jag är ganska petig med hur mina hundar ska se ut :D

Jag har 4 gulingar hos min andra familj :love: Och en tigrerad på samma ställe och sen min svarting här hemma :love: Sen kommer det en till guling från USA om 9 månader, och en sista guling från Finland om ett tag också. Amerikanaren var egentligen min bäbis men det vart så himla mycket trassel så låtsasmamman fick ta över där..

Det kommer att komma en blå pojke förhoppningsvis, fast inte förräns om minst 3 år..

Jag veeeeet!! :love: :bump: :love: Skulle kunna visa hundratals bilder och tro att alla älskade henne lika mycket som jag gör :D

Dom är fina :)
Gillar de tigrerade (har bara sett en endsaste :() och de blå. :)
Men de är lite stora så om man har trångt blir det kanske lite jobbigt. :smirk:
Skulle gärna ha en annars. :love:
Men det blir nog en Bernard Sennen istället när min nuvarande vovve går ur tiden... tror jag, men man vet ju aldrig :D

Åh så kul! Min hund är 50% grandis, andra hälften pointer... Han ser ut som en liten GD (56 kg/70 cm) fast med lite mer spring i benen och större fågelintresse! :rofl:

jag är också förälskad i dom!!
Såg en valp på arlanda ida!! och det absolut bästa... den var gul!! :banana:
Jenny blev kär!! :D

Ja dom är helt underbara.

Det som är så otroligt bra är att rasens aktiverings behov
stämmer perfekt in på rasen som jag söker.
Att den är snygg är bara en bonus :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 273
Senast: Sezziyanen
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 278
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 986
Senast: inverterad
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 711
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar