Googlade på Anders Hallgren

Sv: Googlade på Anders Hallgren

Det var just därför jag tyckte hundträning var så himla roligt för det så enkelt för det var bara o titta på sinnesstämmningen på hunden var den glad ja då var det rätt. Sen är det bara o få till ett bettende i hunden.Enklare än så blir inte en hund, sen en hundpsykolog som ska stå o titta på vilken sinnesstämmning hunden är i är total överkurs för är man en duktig förare ser man det själv o då blir Psykologen överflödig i träningen.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

men alla är inte lika perfekta som du piru, förvånansvärt många är rent av mänskliga.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

men alla är inte lika perfekta som du piru, förvånansvärt många är rent av mänskliga.

Det var inte så jag mena.

Utan jag tyckte scharmen med just hundsport var att det var enkel förhållande vis till andra sporter som jag hållt på med. Jag har hållt på med långdistanslöpning i många år o där fick man planera så mycket med all mat o hur träningarna skulle se ut. Med en hund vart det så kul för man kunde gå ut när som helst hur som helst o ha skoj o lära hunden saker o mer eller mindre bara kolla på sinnesstämmningen på hunden genom ex svansviftningar o.s.v.

O där igenom att man har ett litet intresse om hundens signaler kan själv se i vilken sinnesstämmning hunden är i.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

men varför får folk problem då anser du? att det ensamt skulle vara på grund av att de blir förmänskligade köper jag inte.

och det där med att se hundens sinnesstämning, MÅNGA är riktigt dåliga på det!

men i övrigt håller jag med om att hundsport ofta är lättare än andra sporter. kan faktiskt inte komma på någon annan sport där man kan ta sig upp till elitnivå som nybörjare egentligen.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Jag tror många inte inser hur enkelt en hund funkar utan de strular till det med för mycket tänkande i träningen helt enkelt.

Sen att man just får problem för man inte kan läsa sin hund fullt ut, men lärde sig folk o bara se lite små detaljer så öppnas ju en helt ny värld med sin hund.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

jag skulle snarare vilja påstå att det är alldeles för lite tänk bland hundfolk. jag frågar ofta varför, men får ytterst sällan några vettiga svar. "öööh... tja... ööööh..." osv. ber man folk tänka kommer de ofta på lösningen själva.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Jag tror många inte inser hur enkelt en hund funkar utan de strular till det med för mycket tänkande i träningen helt enkelt.
Sen att man just får problem för man inte kan läsa sin hund fullt ut, men lärde sig folk o bara se lite små detaljer så öppnas ju en helt ny värld med sin hund.

Kan erkänna att jag "förmänskligade" mina hundar rätt mycket tills för en fem år( fick ju Harley när jag var tio) sen då jag började inse att hundar inte funkar som vi.
Harley har alltid varit anpassningsbar och lättränad ändå, men jag var så förbryllad över varför inte Douglas funkade att jobba med. Nu går båda som klockor om man trycker på rätt knappar. Efter lite omtänkande blev allt plötsligt 20 ggr bättre:idea: , dessvärre har inte vissa i familjen tänkt om..Så det här med Douglas dominans mot mig vs mamma funkar ju fortfarande inte. Men han vet precis vad som gäller och sköter sig riktigt fint dit vi har flyttat nu.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

jag skulle snarare vilja påstå att det är alldeles för lite tänk bland hundfolk. jag frågar ofta varför, men får ytterst sällan några vettiga svar. "öööh... tja... ööööh..." osv. ber man folk tänka kommer de ofta på lösningen själva.

Men det där har ju inte med saken att göra. Att folk är dåliga på att förklara betyder inte att saker och ting är komplicerade, det beror väl helt enkelt på att de inte har förmågan att lära.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

jag tror snarare att de ser det andra gör och härmar, utan att ha en aning om vad de egentligen gör. ibland funkar det, ibland inte. när det inte funkar blir de helt ställda och förstår ingenting. det har sina fördelar också att veta vad man gör med sin hund och varför.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

jag tror snarare att de ser det andra gör och härmar, utan att ha en aning om vad de egentligen gör. ibland funkar det, ibland inte. när det inte funkar blir de helt ställda och förstår ingenting. det har sina fördelar också att veta vad man gör med sin hund och varför.

...va?....
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

jag tror snarare att de ser det andra gör och härmar, utan att ha en aning om vad de egentligen gör. ibland funkar det, ibland inte. när det inte funkar blir de helt ställda och förstår ingenting. det har sina fördelar också att veta vad man gör med sin hund och varför.

det håller jag med om helt klart. Det ser man ofta i skyddsdressyren bland annat. Alla har olika koncept där o sen kommer det nån duktig på en helg ska försöka lära dom allt sen efter den helgen har dom lärt sig 5% av vad han mena så chansar dom på resten. att man inte kan svara på vad man gör tyder på okunskap med hunden. Jag vill att den som kör min hund ska kunna svara på allt den gör o varför annars får den inte köra min hund.
 
Senast ändrad:
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Nu menar jag inte bara skyddet men kan ju bara återspegla till mig själv efter som det är min gren så är jag ruskigt noga med vem som står som figg på min unghund som vuxen hund får det vara mer eller mindre vem som helst bara den tar i mot hunden bra.

Men det du menar cilla kan säkert ses i spår, sök ja vilken gren som helst att dom ser en person som är duktig så åker dom hem o provar på sin egen hund.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Jag vet inte vad Anders HAR och INTE HAR gjort förut, men den ideologi han har nu tycker jag verkar vettig! :bow:
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Vad vet du om det?
Den filosofi han hade igår gäller nog inte idag när det är fråga om AH.

Haha! Ja om du vill tro det så. När jag sett han jobba med hundar med EGNA ÖGON har jag bara sett bra behandling,mjuk och snälla metoder! Och det är den metoden han använder sig av idag. Psykologi.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

OH!

Hälsa!

Hanve nog inte mitt namn,men han kommer garanterat komma ihåg den rödhåriga damen i rullstol me den döva servicehunden i ulricehamn somhad eAnders att tacka för att hon klarade av sina hundars död så bra.

Han brydde sig ,skrev ett litet brev till mig efter att min första schäfer gått bort.jag var bara en nobody,men han brydde sig.

Hälsa h9nom att den tokiga servicehunden fortfarand eär i tjänst,blir 12 nästa år,och nu hanteras helt på handtecken.

Hon är den mest aktiva av all amina hundar..inkluderat valp o unghund..så den boken har jag köpt,lästoch lagt undan tills den behövs;)

Jag hoppas möta honom igen,antingen här eller o Ojai,brukar vistas i CA.


Anders är i min mening den som förändrat (tillsmannas med bla lars fäldt) vårt synsätt på hundträning mest.

nu har hans metoder modifierats ,men visst är dressyren bättre och mer effektv änpå 60-70 talet.

man kan tyck vad man vill om paragrafer,godis o annat,men den creden skall han ha!
han förädnrade ta mig tusan ett helt land!

själv är jag ett stort fan av Anders-jag gör som jag gör med mina hundar-men för hans varma hjärta och snälla ögon...

Hej du!
Spana in min mosters hemsida http://www.dogma.nu/ där kan du få kontakt med henne och på så vis med Anders Hallgren om du vill!!:) Så "slipper" jag hälsa..haha ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
Svar
10
· Visningar
232
Senast: geting
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
364
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 172
Senast: Linda_A
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
541
· Visningar
15 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp