Gilmore Girls - spoilertråden

Läs:
Men visst. Rory valde. Hon ville kanske göra sin babyresa själv. Hon kände kanske att det var hennes lycka. En man gör ju ingen automatiskt lycklig. Men det är väl romantiken i mig som tänker på den stora kärleken. Men vad fan? Finns den ens? Klart att alls inte behöver en partner vid sin sida :)

Jag har en egen teori om vad som ligger bakom Rorys val. Eftersom hon inte har någon direkt stadig inkomst och inte vet hur det hon skriver kommer att sälja så har hon hittat ett annat sätt. Nämligen genom Paris. Så jag tror att mötet hon avtalade om över telefon var för att träffa blivande föräldrar. Och det var därför hon blev så nervös.

Jag tycker det var jättesynd att Soki inte var med mer, det kändes jättekonstigt med ett Dragonfly utan kock.

Jag har en egen teori om vad som ligger bakom Rorys val. Eftersom hon inte har någon direkt stadig inkomst och inte vet hur det hon skriver kommer att sälja så har hon hittat ett annat sätt. Nämligen genom Paris. Så jag tror att mötet hon avtalade om över telefon var för att träffa blivande föräldrar. Och det var därför hon blev så nervös.

Jag tycker det var jättesynd att Soki inte var med mer, det kändes jättekonstigt med ett Dragonfly utan kock.
Det telefonsamtalet missade jag. Kommer du ihåg ungefär när det var? Vilket avsnitt?

Det telefonsamtalet missade jag. Kommer du ihåg ungefär när det var? Vilket avsnitt?

Tyvärr inte, problemet med bingetittande. Men det var hemma hos Lorelai och hon blev så stressad att hon glömde sin handväska. Jag trrror att det var då Luke och Lorelai skulle se på The Returned.

Läs två :D
Så hon kan säga till Logan att hon är med barn och så tar dom två och gifter sig istället. För dom två hör ihop tycker jag.
[/QUOTE]

Jag tror ju också att de hör ihop. Glöm inte bort att hon fick raketen ;) Och sättet han ser på henne. Och som jag skrev ovan, det var som att han väntade på att hon skulle säga nej på frågan om giftermålet med Odette. Antingen vill hon inte ha honom eller så gör hon det hon tror är bäst för honom. För familjen.

Tyvärr inte, problemet med bingetittande. Men det var hemma hos Lorelai och hon blev så stressad att hon glömde sin handväska. Jag trrror att det var då Luke och Lorelai skulle se på The Returned.
Ja det reagerade jag på. Men sen gick hon till sin pappa. Så jag trodde att det var det. Han sa ju att hon var så väldigt formell.

Jag har av någon orsak fått lite kunskap om surrogatmödraskap. För det första är det generellt ett elände för att det har visat sig blivit en belastning för barnen och rättsystemet med diverse konflikter. Paris svara ju också på ett telefonsamtal och då säger hon "det går inte att lämna tillbaka ett barn".

Vad jag ville komma till är att jag tror i USA så har de ganska hårda regler om att surrogatmamma ska vara i en stadig familj och att det får inte vara första barnet. Ofta tror jag det är kristna, stabila familjer i USA som är surrogatmödrar, kanske släkt. Sedan finns surrogatmödrar i andra länder. Indien tror jag har förbjudit surrogatmödraskap till utlänningar eller icke-släkt.

Detta är dock fiction och film och absolut en intressant tolkning. Jag håller med om att Rory dumpar Logan än en gång. Tycker synd om Logan om hon inte berättar om barnet, om det nu är hans.

Jag håller med om att Rory dumpar Logan än en gång. Tycker synd om Logan om hon inte berättar om barnet, om det nu är hans.

Jag hör inte riktigt vad de säger och läser bara översättningen. Men hon säger ju att varje åkattraktion har sitt slut. Så där säger hon väl att de kommit till slutet.

Men någon som uppfattar vad hon säger oöversatt första gången de översätter åkattraktion?

Men Logan säger: Om du ändrar dig finns huset kvar. Han väntar alltså. Men kanske som fortsatt älskarinna..?

De pratade ju om hans relation med Odette (var det i telefon?) och konstaterade att saker och ting är som de är (och Logan var tydlig med att han inte tänkte förändra sin del).

M e m - mer eller mindre.
Ah... Det har jag missat... Jag fastnade bara för detta att han inte svarar ja när hon frågar om han verkligen ska gifta sig och sen tittar så länge på henne. Men det är alltså deras älskarinnasituation hon gör slut på. Ok. Då blir allt mer logiskt. Även slutet.

Så sorgligt ändå...

De pratade ju om hans relation med Odette (var det i telefon?) och konstaterade att saker och ting är som de är (och Logan var tydlig med att han inte tänkte förändra sin del).

M e m - mer eller mindre.
Åh vad irriterande men jag hittar inte det samtalet!

Om någon hittar det så hojta till :laugh:

Nu har jag sett sista avsnittet!
Kollade avsnitt 1- 3 mitt i natten igår, skulle bara ha tittat på ett men kunde inte slita mig.

Avsnitt 3 var det avsnitt som jag gillade minst.
Tyckte Rorys och Logans relation kändes mänsklig och väldigt passande, alltid gillat honom men tycker inte att det är den rätte i slutändan!
Så glad över att Lorelai och Luke gifter sig.
Glad att Sam gjorde en blixtvisit.
Har alltid (ALLTID) tyckte att Jess är den rätte för Rory. Tänker dessutom som så att det är saker som (såklart) händer bakom kulisserna som inte vi får se. Så jag är övertygad om att det är Jess barn i magen. ;)
Tycker alltid de har haft en connection, han är verkar fortfarande förtjust i henne och hon lite lagom i han. :p

Jag tror de är när Rory berättat att hon ska skriva en bok för Lorelai. De har bråkat och Rory är hos Lane och ringer honom på reflex.
Ok! Jag tolkade samtalet annorlunda. Men undra om hon vet redan där att hon är gravid. Hon svarar ju att hon mår konstig i ett tidigare samtal.

Okej, förvirringen är total här, @Brandgul varför använder ni spoilers-rutor i tråden? Trodde den här tråden var OK att spoilra i?

Jag kan ju skriva generellt tills jag vet mer om vad som är OK att skriva i tråden och vad som inte är det :p.

• Jag tycker att Logan suger och har aldrig gillat det spåret i serien. Att hon fortfarande träffar den bortskämda och trista jävla typen i den här säsongen också fick mig mest att känna :meh:. Värdelöst tråkig karaktär som borde skrotats efter bara några avsnitt redan i första omgången.
  • Hatar Finn & co och hela hennes vänskap med dem. Tyckte hela biten med dem i ett av avsnitten var snortråkigt och hoppade över det.
  • ÄLSKAR Luke och Lorelai.
  • Blir tokig om det inte kommer en till säsong med tanke på slutet.
  • SHIT vad snygg Dean har blivit. Och Jess.
  • Emily :heart:heart:heart:heart.
  • Urkasst vad de gjort mot Lane, i förra omgången alltså. Så jävla FULT att hon får ha sex en gång och sen bli ung morsa. Henne hade de kunnat ge en fan så mycket bättre story i den här rundan tycker jag, med tanke på hur mycket de fuckade upp med henne förra gången.

All in all: älskade den här säsongen faktiskt. Det var mysigt att komma tillbaka :).

Jag hör inte riktigt vad de säger och läser bara översättningen. Men hon säger ju att varje åkattraktion har sitt slut. Så där säger hon väl att de kommit till slutet.

Men någon som uppfattar vad hon säger oöversatt första gången de översätter åkattraktion?

Men Logan säger: Om du ändrar dig finns huset kvar. Han väntar alltså. Men kanske som fortsatt älskarinna..?
Säger "every ride has it's end" jag tror jag hade engelsk text denna gång.

"No strings attached" säger Logan också om huset. Jag kände inte att han krävde att få fortsätta att vara älskare även om hon använde huset.

Skriver jag för mycket nu , jag vet inte hur jag gör spoilers.

Hur? Hur har han sagt det? Och vad är m e m förkortning för?

Avsnitt 4, när Rory blivit kidnappad av Logan & Co. På klubben. 23:52 in i avsnitt 4.

R: ska du verkligen gifta dig med Odette?
L: det är den dynastiska planen

Mer blir inte sagt i frågan, de blir avbrutna. De tillbringar natten tillsammans och skiljs sedan åt, för vad som verkar vara alltid.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 965
Senast: Palermo
·
Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 247
Senast: Habina
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
13 402
Senast: Bon
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 445
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar