http://www.expressen.se/tv/noje/sprickorna-vaxer-i-svt-experimentet/
Hoppla , vardagen har redan visat sig
Hoppla , vardagen har redan visat sig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har funderat en del på den här frågan. Och svaret är väl att det är det som det här experimentet faktiskt går ut på, att ta reda på om det är möjligt att hitta en "perfect match" genom att anlita terapeuter som parar ihop folk. De (4 terapeuter med olika inriktning och bakgrund) har ju djupintervjuat de sökande personerna, var och en för sig, och jag har för mig att de även pratade med vänner och bekanta, för att bilda en uppfattning om hurdana de är och vad de söker, hurdan partner de borde kunna funka ihop med.Sen nästa tanke jag direkt reagerar på - hur ska en terapuet eller annan expert kunna veta bättre än jag vad jag vill ha? En som är på pappret jätterätt kan vara helt jättefel i samma stund man möter varann. Det gäller ju nätdejting såväl som denna surrealistiska variant på att träffas med den skillnaden att om du nätdejtar så behöver du inte vara gift med personen.
Nu har även jag börjat titta - efter rekommendation från en nära.
Hela programupplägget är lite läskigt och det väcker en hel del funderingar hos mig som är ofrivillig singel sedan 8 år. Visst kopplar man sitt eget liv till deras. Det är TV och det är ett experiment. Men nog berör det.
och vad har det med detta att göra, menar du?Nu ska jag vara alldeles tyst.
Det är legitimt att flickor gifter sig vid nio års ålder”, står det i ett manifest som al-Khansaabrigaden publicerat på nätet.
Nu ska jag vara alldeles tyst.
Det är legitimt att flickor gifter sig vid nio års ålder”, står det i ett manifest som al-Khansaabrigaden publicerat på nätet.
Kollar nu på USAversionen. Finns oxå den på SVT. Lite annorlunda, upplägget, värderingar...