Gift vid första ögonkastet 2024

Ot på sätt och vis, men jag chansar. Är hemma pga influensa och orkar inte göra mer än titta på tv. Har nu tittat klart på svenska GVFÖ. Såg att det fanns några säsonger av den australiska varianten på tv4play: Vilken säsong rekommenderar ni?

Om du eftersträvar en hög kaosfaktor och att få se några deltagare som blev väldigt impopulära hos tittarna så kan säsong 9 vara det du söker. Den är ju dock väldigt långt från det mer avskalade i den svenska versionen. Och en lägre nivå på lyckade matchningar mätt i bestående relationer.

Adam däremot fick ryggrad och sa ifrån! 👏👏👏
Det var fasen det bästa med hela säsongen. Att han insåg att det inte var ok att bli behandlad så.

Och Andreas. Så starkt på slutet när han sitter i soffan. Otrolig människa. Vill bli kompis med han och Selma ❤️.

Känns som SVT lite hört kritiken under säsongen och försökt fixa till? Grabbarna fick mer plats. Pajparet tycker jag framställdes lite mer dynamiskt. Elsa sattes lite på plats av dom flesta.

Dessutom ganska skönt att slippa experterna. Dom var ju fullständigt kaos.

Jag ser att jag har en kompis som följer Magnus på instagram och som nog rör sig i lite samma kretsar. Så nu har jag skickat ett meddelande och frågat om han har nån inside information 🫠

Nej Andreas, han är ju fenomenal när han själv håller i kameran. Som i dagens avsnitt när han filmade han och Selma på skogspromenad, när kameran tog in några vindfällor, så säger han med sin lugna trygga röst ”ja, här är vi på skogspromenad, Selma tyckte det var för många träd så hon tog ner några” 😂
Måste missat just detta!
Höll på plocka samtidigt 😅

Däremot tycker jag Adam är rolig nu när han är mer avslappnad. Bara ”visningen” av lägenheten kändes klockren 😂👌

Men herregud. Här är det han skrev 🙈 självinsikt. Noll.

Bifogade filer

• Screenshot_20241129_090822_Instagram.webp
    Screenshot_20241129_090822_Instagram.webp
    73,1 KB · Visningar: 180
"Jag var villig att ge allt till någon". Eller att ge inget om det var till Hector.
Jag sitter här och tänker "HUR DÅ?". Han var anti från dag 1. Han blev så jäkla kränkt över Hectors skämt i bilen på bröllopsresan redan. Han är en sån person som man märker verkligen kan skapa en jobbig stämning, det märkte man redan då. Har själv varit runt såna personer, och det är verkligen fruktansvärt jobbigt, man känner man kliver runt på äggskal. "sa jag nu något fel" etc. Jag känner lite självinsikt hade suttit fint på denna mannen.

Edit: Och sen hela hans försvar "den jag sa ja till eldade på hatet" - EH allt detta hände ju LÅNGT efter dom hade gått isär. Hector fick ju inte ens skriva några inlägg när dom var ihop. Det går liksom inte ihop? Magnus är en sån typisk "abuser" i ett förhållande, han vill att den som han har skitit på skall sitta sig ner och hålla käften, och låta sig behandlas illa. Jo tack, den sitsen har nog många människor provat. Men nä du kära Magnus, har man blivit utsatt har man al rätt i världen att tala om det man varit utsatt för, och förövaren har ingen som helst rätt att försöka tysta ner "sitt offer". Visst kanske låter lite tufft och dra på stora växlar, men tycker faktiskt det Hector blev utsatt för tangerar most psykisk misshandel, även om det inte var så illa som det kunna vara, så är det traumatisk att bli behandlat sådär. Då vet vi inte ens vad som pågick när kameran var av. Men att han var tvungen att gå och sova hos Elsa/Adam, och silent treatment mm. Bara näää.

Senast ändrad:
"Jag var villig att ge allt till någon". Eller att ge inget om det var till Hector.
Precis.

Vem fan är inte villig att ge allt för någon?

Bara det att Magnus inte menade "någon" som i en till synes trevlig, charmig objektivt snygg person, noga(?) utvald person av experter, utan någon som i exakt den typ av person, med exakt det utseendet och exakt de egenskaper som han krävde. Han verkade inte det minsta lilla villig att ge något till just Hector. Och då är det inget värt att vara villig att ge allt till någon annan, det är ju inte det experimentet går ut på.

(Jag har ju tidigare försvarat Magnus till viss del, men nu känner jag bara att USCH för att bete sig så mot en annan människa i ett sådant här program).

Nu har jag sett sista avsnittet.
Det första jag slås av är att den här säsongen måste vara rekord i att casta människor som inte är redo för ett förhållande. Förutom Pajparet.
Övriga hade alla mycket att jobba på med sig själva.
Matchningen Selma/Andreas är en otrolig tur om den löper hela vägen ut. Barnfrågan känns inte självklar och den är en stor vikt i relationen. Selma känns väldigt bra för Andreas självförtroende.

Elsa är Elsa. Finns inte så mycket mer att säga där. Hon kom nästan till självinsikt men kränktheten satte stopp.

Adam framstår en mer som ett riktigt kap. Jättebra att han tillslut inåg hur skev balansen var i deras relation. Han nämnde att maktbalansen” var skev.
Men makt ska inte ens finnas i en relation.
Han kommer nog inte ha svårt att hitta en schysst och smart tjej.

Magnus, är han väldigt manipulativ eller är det SVT som klipper honom så elak? När han och Hector sitter och pratar så verkar han förstå Hector och ha kommit till vissa insikter. Sen lägger han ut det där på instagram O_o
Lika obegripligt som när han pratade med flumcoatchen på reatrestet för att sen säga tvärt om till Hector i stugan och vägra övningarna.
Han verkar helt låst i att Hector är sårad för att han blivit avvisad pga attraktion fast Hector om och om igen genom programmet säger att båda brottades med just den biten.

Hector, tycker inte det framkom så mycket nytt om honom. Jag har sett hans instagram och jag tycker inte han eldar på något hat. Han har haft inlägg och sändningar om GVFÖ som flera av de andra deltagarna också har haft. Att många tagit hans parti kan inte han hjälpa. Vet inte om det hade varit rimligt att han skulle sitta och läsa allt och radera.

Men herregud. Här är det han skrev 🙈 självinsikt. Noll.
Han är helt otrolig. Jag har också läst hans kompis försvarstal. Kompisen som säger att de såg direkt att det här är inte en matchning eller att M står över någon intellektuellt bara att säga så säger rätt mycket om vem man är och vilka man har runt sig. Snubben har en miljon bilder på sig själv i olika poser och inget annat på sin IG. Bara där tycker jag det är ganska narcisistiskt.
Det är också en viktig insikt att Hector INTE lagt ut nånting innan han "fick" dvs när programmet var sänt - så vars kommer det där larvet ifrån, det var ju exakt den han visade upp i TV.

Att Elsa skulle flytta från Göteborg trodde jag inte var möjligt mer än om hon blivit utkastad och förvisad från stan.
DET var ändå en liten utveckling för henne.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka