Gift vid första ögonkastet 2023

När det gäller Arvid så känner jag att det vore kul om han gjorde något oväntat eller knäppt. Känns som han vill visa upp någon tillrättalagd fin bild av sig själv. Men jag får inte riktigt grepp om honom och undrar vem han egentligen är.

Han plockade helt random upp en död svan i en sopsäck under sin ack så efterlängtade egentid, det kändes ju i alla fall lite oväntat? Men ja, jag håller verkligen med - Ida borde dra med honom på improvisationsteater eller något så han hade tvingats släppa sargen en stund. Och träda lite utanför vad som framstår som en väldigt fyrkantig och hårt regisserad tillvaro.
 
Han plockade helt random upp en död svan i en sopsäck under sin ack så efterlängtade egentid, det kändes ju i alla fall lite oväntat? Men ja, jag håller verkligen med - Ida borde dra med honom på improvisationsteater eller något så han hade tvingats släppa sargen en stund. Och träda lite utanför vad som framstår som en väldigt fyrkantig och hårt regisserad tillvaro.
Han strandstädade väl? Fullt rimlig användning av egentid.
 
Har nu sett alla avsnitt. Såg det första när det kom ut sen de andra när jag låg sjuk och nu det senaste igår fast hann inte se klart hela.

Tycker mest om Ida och Arvid som par fast mest pga Ida tror jag. Gillar henne av det jag sett. Så sprudlande och glad och positiv!

Alexander och Lina tycker jag Alexander verkar ok. Men får inget grepp om Lina alls. Hon känns överdriven. Jag menar hur stor grej är det att man hittar två gamla böcker? Vad stod det i dem då?
Känns som det är lite så hela tiden. Hon gör en stor grej av småsaker.

Agust hade jag inte stått ut med en dag. Något med honom som ger mig rysningar. Den antroposofiska livsstilen är ju minst sagt speciell. Caroline verkar ok. Men vad har de två gemensamt ens?

Stina och Fredrik tycker jag ingenting om men de är väldigt tråkiga att titta på.
 
När det blev paus pga fotboll så passade jag på att se MAFS (USA) s13 och att sedan komma tillbaka till detta var en stor snoozefest.

Jag får skav av Ida så otroligt utmattande personlighet.
August är nog den som jag gillar bäst.

Det där med svart humor är svårt. Det kan också ses som ett sätt att tackla svåra ämnen och användas till att belysa problem, vilket jag tror att författaren till en av böckerna menar att är syftet med hans böcker.

https://www.svt.se/kultur/forfattaren-till-boken-i-gift-vid-forsta-ogonkastet
Åh, tack, jag blev så nyfiken på vad det var för böcker.
Det finns ju riktigt sunkig sexistisk rasistisk humor men jag tycker att det är väldigt viktigt att se åsikter och tankar bakom. Bara för att man skämtar om ett visst ämne betyder det inte att det är sunkigt eller fel.
Man kan använda humor på så många vis.
Och efter att ha googlat på dessa skämtteckningarna så tycker jag att Lina helt missade något.
 
Alltså angående det där med böckerna: Antas man alltid hålla med om det som står i de böcker man har i sin bokhylla?? Jag läser gärna och mycket, vissa böcker är inköpta av nyfikenhet, vissa är vällästa och älskade, andra har jag bara läst några sidor i innan jag tröttnade, vissa var fascinerande just för att de speglar ett helt annat perspektiv än mitt eget.... Och så vidare! Jag tycker det är så otroligt inskränkt att tro och tycka att alla böcker jag har hemma uttrycker MIN åsikt och speglar MIN personlighet? Så måste det ju verkligen inte vara!
 
Alltså angående det där med böckerna: Antas man alltid hålla med om det som står i de böcker man har i sin bokhylla?? Jag läser gärna och mycket, vissa böcker är inköpta av nyfikenhet, vissa är vällästa och älskade, andra har jag bara läst några sidor i innan jag tröttnade, vissa var fascinerande just för att de speglar ett helt annat perspektiv än mitt eget.... Och så vidare! Jag tycker det är så otroligt inskränkt att tro och tycka att alla böcker jag har hemma uttrycker MIN åsikt och speglar MIN personlighet? Så måste det ju verkligen inte vara!
Sambons första kommentar var: Av alla böcker i hyllan så väljer hon att bilda en uppfattning om honom av två av dem. Resten av böcker då?

Den som kollade i min bokhylla skulle tro att jag var massmördare. :angel:
 
Sambons första kommentar var: Av alla böcker i hyllan så väljer hon att bilda en uppfattning om honom av två av dem. Resten av böcker då?

Den som kollade i min bokhylla skulle tro att jag var massmördare. :angel:
Det är väl ungefär så jag menar, ja.

Själv skulle jag bli helt skogstokig om någon jag dejtade eller hade ett förhållande med ställde mig till svars på det sättet för saker som står i en bok som jag har i bokhyllan! Jag vill INTE leva ihop med någon självutnämnd censor för vad jag får läsa eller för den delen tycka och tänka!!
 
Alltså vad var det där för ritual August höll på med? Tyckte det såg väldigt märkligt ut.
Haha det roliga var att min sambo frågade mig om jag hade varit bekväm med att bli filmad när jag ligger naken(?) i ett badkar som Caroline blev. Vilket jag absolut inte hade varit bekväm med. Men sen när det klipptes till Augusts ritual så kände jag att ett badkar kanske inte var så obekvämt ändå. 🤪
 
Sambons första kommentar var: Av alla böcker i hyllan så väljer hon att bilda en uppfattning om honom av två av dem. Resten av böcker då?

Den som kollade i min bokhylla skulle tro att jag var massmördare. :angel:
Exakt!

Jag har inte ens läst alla mina böcker jag har i bokhyllorna. Vissa har jag skaffat själv men många har jag fått. Har massor av böcker som handlar om historia som min pappa ägde tidigare. Kan inte förmå mig att kasta dem men orkar inte heller läsa dem :rofl:
 
Jag tycker inte alls att det är märkligt att Lina reagerade på böckerna. Hade jag hittat en bok med sexistiska och rasistiska skämt (och tolkat att det är en bok man läser för att skratta, inte belysa problem eller vad nu författaren skrev) hade jag också reagerat.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 898
Senast: Jeps
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 071
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 884
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp