Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tråkigt att behöva notera ytterligare en missnöjd hästägare. Meningen är att dom ska vara till för främst kunderna och föra föreningen framåt i stället för bakåt.
Mitt råd är att du inkommer med en skrivelse till styrelsen.
Vad är det för extra prima skor som kostar 63kr/ st om det köps i storpack o då menar jag många kartonger eller har din hovis endast en storlek på skorna![]()
Vet flera hovisar som köper parvis på Gr..gården. De kanske inte skor så många. Då pratar vi ett annat pris- som privatkund eller så får de ner priset ändå för att de är företagskunder med små inköp.
Jag har t o m haft en hovis där jag fick köpa skorna själv. Vet faktiskt inte om denne var utbildad. Å andra sidan har ingen visat f-skattsedel eller betyg/ intyg någonsin.eller kvitto för den delen...
Detta är väl en bransch där svart skoning sker frekvent.
Nu får du nog ta ett djupt andetag och hålla isär användarna. Var skrev jag något om sura kärringar, jag försökte bara beskriva hur det kan se ut för en hovslagare.
Nåja, ni verkar ju vara ganska lika och du har ingen kritik att framföra till din kollega utan du ser det mera angeläget att visa dig överläsen mot mig.
Det är faktiskt väldigt liten arbetstid för en egen företagare. Restid samt fakturering brukar ligga utöver arbetstiden- normalt sett.
Dina kostnader för bil samt diverse verkar lite tagna ur luften. Att ta ut o in utrustning- 1 h.Du får väl ha en lärling vid sidan som gör sånt o drar av skorna
Att det är tungt o potentiellt farligt håller jag med dig om o ni borde ha risktillägg för ouppfostrade/ stökiga hästar. skulle leda till mer engagemang av ägarna.
För att få ihop 5/vardag på 8 veckors intervaller.Varför behövs det totalt 400 hästar??
Och varför ska en kund som har en fast kundkrets behöva "vänta" på en skoning???
Det har jag förstått så länge som jag har skott själv.Så nu helt plötsligt börjar du förstå hur mkt en skoning sliter på kroppen,....
Mina hovslagare har inte velat det.Om du bokar dina skoningar så att dom utförs var 6:e vecka i stället för var 8:e hovvården utförs med kvalite så lovar jag dig att dom kommer skos om strax innan det börjar glappa.
Leasingavgift 4000:-/månad exkl.moms
Annars så kan man ju ta ett banklån.
5% så hamnar man på drygt 1000:- lappen i månaden och slipper kontantinsatsen.
Man kan också utan vidare köra en ett par år gammal bil.
Bra företagande handlar ju även om att inte blåsa iväg pengar i onödan.
Men då så handlar det ju om vidareutbildning.Rätta mig om jag har fel nu, men min hovslagare har en jäkla lång utbildning, betydligt mer än 5 år.
Jag betalar 1400 :-, kör då hästen till hovslagaren.
Vad innefattar det mer än fortbildningsblock o kanske mästartitel?Rätta mig om jag har fel nu, men min hovslagare har en jäkla lång utbildning, betydligt mer än 5 år. Jag betalar 1400 :-, kör då hästen till hovslagaren. Förlorar egentligen ingen tid på det, 10 min transport, alltid i tid och slipper städning och att slänga skor på tippen.
Jag tycker det är klart rimligt att betala för att veta att jag garderar mig i princip helt från att få en halt häst pga dålig skoning.
Hoppsan räknade fel där. Använde räknare och slog fel och glömde kontrollräkna i huvudet.
400 hästar kändes litet mycket,
Själv trivs jag ypperligt med att börja min arbetsdag vid 10 å avsluta den senast 16 å då ha skott 4 hästar a minst 1500:-/häst.
.......jag lever gott på totalt 120 hästar .......