Gaspari i dagens avel

Sv: Gaspari i dagens avel

Jagh ar samlat fakta om den hingsten i 25 år :smirk:

Tror att jag kan en aningen mer än du :angel:

jag är oxå ung,men för bara för det så betyder det inte att man kan lära sig,man får helt enkelt ta och skaffa sig kundskap! =) Hemsida om Gaspari har jag alltid drömt om att få göra,iaf de senaste 5-6 åren.

Självklart kan man det men jag menade snarare att jag aldrig sett hingsten, hört snacket om honom som var då han levde, hans avkommor och liknande. Det har jag däremot hört om hans barnbarn och i vissa fall barn. :smirk:

skiter väl fullständigt i vad du kan eller inte,du får inte ta min ide,det är faktiskt lag på det.Copyright kallas det.

Det har inget med copyrighträttigheter att göra, jag är utbildad inom juridik :smirk:
Dessutom finns det redan flera sidor om honom så tro inte att din idé är unik på något sätt!

ja precis,hörde mycket om honom från bla hovslagare som va vid K1 då,Gaspari va där ett tag. Det va inte roligt allt man fick veta,men endå det va kul att få höra av dem som har iaf jobbat med hästen,hur de uppfattade honom osv.

Jo,ideer osv är det faktiskt lag på,du härmar ju mig. Och strutar i om du är utbildad inom juridik. Men gör hemsidan du,så får jag en bra skjuss på vägen med mitt mål,och det är absolout inte en hemsida,det är mycket mera än så. så det blir ju kanon för mig! så gör hemsida! kanon bra! Bugar och tackar istället! När kommer den ut då?

Härmar en massa nadr? jaghar bara sett en massa som har lagt upp stamtavlor på halvblods hingstar osv. Jag gör en hemsida om en hingst och om hans avkommor,lite skillnad men jag förstår hur du menar. Men jag härmar inte andra. Min sida är om "gaspari släktet",de andra har om flera hingstar,olika stammar osv. men jag förstår hur du menar och hur du ser på det hela. Nä nu ska jag iaf fortsätta med mitt,bla har jag en massa målningar på beställning som måste göras.men tala gärna om när din sida om gaspari är klar så man kan titta.Kanske och förmodligen har jag missat ngt,men det är bara bra om jag får veta,ju fler hästar jag vet om osv ju bättre blir det för mig i slut ändan. Min hemsida om Gaspari är ju för min egna skull till ett annat projekt som ligger ngt längre fram i tiden. Det är ju inte hela världen att du gör en hemsida,det blir ju mera tid för mig att göra andra saker. Ha det bra!/Trilla

Jag har sett flera sidor som innehållit mycket mera än stamtavla.

Förstår inte hur du ska kunna göra en sån sida du beskriver med de begränsade kunskaper du har. Att fråga här räcker inte, du måste ju kunna verifiera vart du fått information ifrån.

Jag också, även om jag skulle vilja se en mer utförlig sida om allahingstar. Typ MarieM`s fast ännu mer utförlig.

Jag har väldigt mycket intressant material, som en massa gamla tidningsartiklar från 60-talet, både från OS, SM och den bejublade uppvisningen inför engelska drottningen!

Jag har ju som sagt ingen egen uppfattning om Gaspari förutom det som man läst och sett på bilder. Skulle vara kanon att hedra honom med en hemsida. :)

eller låta de hoppa ofta över små låga hinder så lär de sig att inte rusa och du som ryttare behöver inte tänka på höjden utan bara följa med ;-)

vad kul Gaspadin är ju uppfödd av samma ägare som födde upp Gazelle och det är ju här i Halland ju *S* Jag har ett helt häfte om Gaspadin om hans stamtavla och en hel del av hans avkommor både här i Sverige och Usa men allt står på Engelska och jag som är så dålig på det *ASG*

Låter intressant!

En av de hästar som lärt mig mest här i livet var ett sto e Gaspadin - Ciceron. Hon var underbart speciell, och har fortfarande en stor plats i mitt hjärta.

gonkan skrev:
eller låta de hoppa ofta över små låga hinder så lär de sig att inte rusa och du som ryttare behöver inte tänka på höjden utan bara följa med ;-)

Jag tänkte rida igenom LB programmet igår så jag kommer ihåg det till klubbtävlingen.. På plats höll en ponnytjej på att hoppträna :crazy: Vår kommunikation blev inte så bra och jag fick ägna tiden åt att få hästen att gå lugnt och sansat i form i 3 gångarter istället. Herrejisses så tänd hon blev.. hela hästen vibrerade! Så fort hon kom på ngn anledning att dra försökte hon med det.. en torvboll blev ett monster, ponnyn försökte nog attackera henne eller kanske det är troll som smyger runt hörnen...!? Dårhäst!!! :D :love:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 852
Senast: mackan
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
5 810
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18