Kattennizze
Trådstartare
Jag har börjat fundera på det här med ålder. Det är ingenting som bekymrat mig förut särskilt mycket, men nu när jag är gravid med mitt första barn vid nyss fyllda 36 börjar jag ju inse att jag är gammal som gatan för mitt första barn. Generellt alltså! Jag läste precis om en kvinna som fick sitt första barn vid 45, och hur hon kände sig betittad och utpekad. Det som känns mest pinsamt är nog när jag och min "gamla" man ska börja gå på föräldragrupp med en bunt fräscha 25-åringar...De flesta mammorna i min ålder är gravida med sin tredje eller fjärde...Egentligen skulle det finnas föräldragrupper för oss äldre istället för geografisk indelning, jag har mer gemensamt med de i min generation än med unga människor. Hörde att på Östermalm i Stockholm är 38 år genomsnittsåldern för pappor som skaffar barn, kanske skulle flytta dit?
Jag VET att jag inte ska bry mig, men ändå gör jag det. Ni som är äldre och skaffade barn sent, vilka är era erfarenheter, positivt/negativt?
Jag VET att jag inte ska bry mig, men ändå gör jag det. Ni som är äldre och skaffade barn sent, vilka är era erfarenheter, positivt/negativt?