Nu har ni skrivit massor i tråden efter detta, men vill ändå svara, även om det kanske är passé.
Självklart är alla olika, jag är också en person som känner mycket och nästintill blir uppslukad av mina känslor, men för egen del är inte relation B nödvändigtvis på bekostnad till relation A om alla är med på spelreglerna så att säga. Precis som jag klarar av att jobba, träffa vänner, äta osv så klarar jag att ha en relation vid sidan om en förälskelse. I en monogam relation blir det ju dock till bekostnad eftersom spelregeln är att det bara får finnas en. Oavsett om studien du läst är korrekt eller ej så är olika relationer olika ovh befinna sig i olika stadier. Dvs att man behöver ju inte vara förälskad i personerna bara för att man har en relation. Jag har varit i en relation där jag älskade personen, men passerat förälskelsestadiet, samtidigt som jag var upp över öronen förälskad i en annan. Min relation till den förstnämnda påverkades endast i detta fall av vem den person jag var förälskad i (min partner gillade inte den, men hade det varit någon annan hade det varit okej) inte att jag var förälskad i en annan person och absolut inte för att jag på något sätt glömde bort eller nerprioriterade min relation. Jag älskade inte min partner mindre för det. Jag har också varit i en monogam relation där jag bara haft ögon för min partner och alla andra är så ointressanta. Första relationen varade i 6 år, merparten efter min förälskelse på sidan av. Den andra varade 1 år. Båda relationerna var lika seriösa med inställningen "resten av livet".