Absolut, det kan jag göra. Inte på ett vetenskapligt sätt eftersom jag inte studerat det ordentligt empiriskt, men mellan tummen och pekfingret skulle analysen bli nåt sånt här:
Jag är gift med en man och lever i ett monogamt förhållande. I mitt "rum av möjligheter", alltså alternativ som för mig kändes som rimliga och praktiskt möjliga, så fanns leva med en kvinna, leva själv, och leva med en man. Leva med en man framstod som förstahandsalternativet, men jag visste att de andra alternativen fanns och var rimliga. Alltså strukturellt betingade alternativ. Sen valde jag aktivt alternativet leva med en man - agency. Vidare valde jag av alla män jag träffat just min man - vi har liknande social bakgrund och sociala ambitioner, alltså struktur, men jag gillar honom mer än andra som uppfyller samma kriterier, alltså agency. Det går inte att enbart med hjälp av strukturer förklara varför jag blev kär i just honom och han i mig, och varför jag blev kär i en man och inte en kvinna (eftersom jag vet med mig att det för mig framstod som ett möjligt alternativ att bli attraherad av en kvinna.).
Vi är monogama, vilket torde vara strukturellt bestämt, eftersom jag tog det för givet och i praktiken inte upplevde att det fanns alternativ. Jag visste att det finns folk som är polygama och otrogna, men jag har aldrig sett det som alternativ egentligen. De möjligheterna ingick inte i mitt rum av möjligheter.