Dumpa, dumpa, dumpa, dumpa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dumpa, dumpa, dumpa, dumpa.
Jag är så djupsinnig ibland.
Jag håller på. Planerar. Vill inte ha barnet hemma när jag släpper bomben så att säga. Risken att han panikar och tar barnet och sticker hipp som happ är rätt stor. Det lär inte bli vackert i vilket fall...Dumpa, dumpa, dumpa, dumpa.
Nej, det var så jag menade. Varför finns den?Jag förstår inte ens poängen med den funktionen. Den går ju rakt emot vad överlevnadsinstinkten bör säga? Det är bara massa positivt som dyker upp i minnet. Och tankar på allt vi förlorar och hur tungt det kommer bli att sitta ensam i livet. Förutom barnet då. Älskade älskade unge som är värd allt
Jag kan inte ens tänka mig att bli kär igen. Jag är ju redan kär. Hur konstigt det än är så älskar jag honom. Någon annan? Aldrig. Kan inte föreställa mig det ens. Just nu känns det som om någon dött. Vår gemensamma framtid. Alla drömmar och planer. Jag bara gråter och gråter och hjärtat går i tusen bitar så det gör fysiskt ont.Nej, det var så jag menade. Varför finns den?
Evolutionen borde väl snarare tala för att du dumpar honom och blir jättekär i någon annan och får massor av barn med honom, i så fall? (Detta menar jag inte som ett råd till dig eller så.)
Vid min senaste separation grät jag nästan konstant i två veckor (återstoden av den semestern), när beslutet väl var taget. Jag kunde även vakna mitt i natten och totalt vrålgrina en timme i sträck tills jag inte orkade längre. Men livet går faktiskt vidare. Det är en sorgeprocess att komma över att saker inte blev som det var tänkt. Det tar den tid det tar.Jag kan inte ens tänka mig att bli kär igen. Jag är ju redan kär. Hur konstigt det än är så älskar jag honom. Någon annan? Aldrig. Kan inte föreställa mig det ens. Just nu känns det som om någon dött. Vår gemensamma framtid. Alla drömmar och planer. Jag bara gråter och gråter och hjärtat går i tusen bitar så det gör fysiskt ont.
Det kan finnas där som extra stöd. Om din kompis tex inte skulle förstå, så kan en bukefalist finnas där utanför och hjälps dig. Hjälpa dig flytta saker, ordna boende. Vara ett stöd, helt enkelt.Jag vågar inte avslöja vart jag bor då det blir alltför lätt att lista ut vem jag är. Men ja det finns bukefalister här och jag vet på ett ungefär vilka. De kan ju dock inte göra så mycket... Bara jag kan och jag vet inte hur jag ska våga.
Jag kan inte ens tänka mig att bli kär igen. Jag är ju redan kär. Hur konstigt det än är så älskar jag honom. Någon annan? Aldrig. Kan inte föreställa mig det ens. Just nu känns det som om någon dött. Vår gemensamma framtid. Alla drömmar och planer. Jag bara gråter och gråter och hjärtat går i tusen bitar så det gör fysiskt ont.
Du gör rätt i att ha en plan och agera. Och du vet när det är dags, det ser du på ditt barn.Jag håller på. Planerar. Vill inte ha barnet hemma när jag släpper bomben så att säga. Risken att han panikar och tar barnet och sticker hipp som happ är rätt stor. Det lär inte bli vackert i vilket fall...
Ska be en kompis vänta utanför huset ifall han tappar skallen helt så att hon kan ringa polis vid behov. Inte för att jag tror att han skulle skada mig allvarligt men jag litar inte helt på det. Jag trodde ju aldrig att han skulle knuffa mig heller, speciellt inte i ett försök att hindra mig från att gå in till barnet som skrek i sovrummet.
Efter planering kommer genomförande. Jag vill fortfarande kräkas vid tanken på att faktiskt göra det. Det är enklare och tryggare att sitta och ånga av ilska på sängkanten känns det som...
I huvudet(eller är det hjärtat?)snurrar mest minnen av hur kärleksfull och omtänksam han kan vara. Minnen av allt det fina vi ändå haft, tankar på allt det fina vi skulle haft om han bara kunde bete sig som folk. Jag kräver inte massa romantik, bara respekt och normal hövlighet. Men inte ens det... det konstiga är att han är på väg att få allt det han velat ha i flera år. Men att det håller på att lösa sig beror till stor del på hans långvariga och stabila förhållande. När det visar sig vara bullshit kommer han förlora så mkt. Och ändå...
Det är väl kvar från den tiden då man var rädd att man skulle få sitta ensam i grottan och vänta på vilddjuren.Jag förstår inte ens poängen med den funktionen. Den går ju rakt emot vad överlevnadsinstinkten bör säga?
Är han skriven i lgh? Isf nej, du får inte bara kasta ut honom. Han har rätt till uppsägningstid hur sjukt det är låter.Förresten, någon som vet om man får byta lås i en bostadsrätt "hur som helst"? Jag vill gärna ha låsen bytta så fort som möjligt då jag är orolig att han dyker upp och hämtar barnet mitt i natten eller nån annan konstig tid. Litar inte på att han inte gjort kopior av nycklarna i hemlighet.
Har en vän som bor långt ute på landet där jag får bo hur länge jag vill men vill ju förstås hem till mitt eget hem...
Tack för svar! Då blir det bo borta länge då... man har väl rätt till 3 månader i uppsägningstid? Jag tror iofs inte att han vill vara kvar men barnet vill han garanterat inte att jag ska ha...Är han skriven i lgh? Isf nej, du får inte bara kasta ut honom. Han har rätt till uppsägningstid hur sjukt det är låter.
Tack för svar! Då blir det bo borta länge då... man har väl rätt till 3 månader i uppsägningstid? Jag tror iofs inte att han vill vara kvar men barnet vill han garanterat inte att jag ska ha...
http://lawline.se/answers/tre-manaders-uppsagningstid-for-samborKom ihåg att man kan ha någon med sig när man gör slut. Du kan ha en kompis där eller väntande runt hörnet.
Att han har RÄTT till 3 månader låter ju skumt, det är en relation, ingen hyresgäst. Det skulle jag trippelkolla om jag var du.
Jag skulle lätt byta lås fort som f-n, man kan ju tappa nyckeln...
Bor pappan där eller har han annat boende? Vems är lgh?Kom ihåg att man kan ha någon med sig när man gör slut. Du kan ha en kompis där eller väntande runt hörnet.
Att han har RÄTT till 3 månader låter ju skumt, det är en relation, ingen hyresgäst. Det skulle jag trippelkolla om jag var du.
Jag skulle lätt byta lås fort som f-n, man kan ju tappa nyckeln...
BR som TS äger om jag fattat rätt.Bor pappan där eller har han annat boende? Vems är lgh?