Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det låter som en helt vanlig reaktion. Många säger ju att dom vill dricka vin i en pressad situation..för vin har en avslappnad effekt. Men bara för man säger en sak så betyder det väl inte automatiskt att man gör det och inte heller att man har ett beroende ?
Kan man inte låta bli En öl, eller byta ut den mot en alkoholfri öl över EN sommar. Då HAR man problem enligt mig.
Man kanske vill unna sig en öl, tro mig jag är ett stor fan av en kall öl en varm sommardag, men om det handlar om sitt barn känns det inte som en stor uppoffring, Cola är också gott.
Men du har ju ryckt upp din dotter från sina rötter och sen blir du förvånad när hon vill bo hos sin pappa där hon är uppväxt..Ja så du menar att jag ska flytta till baka dit?
Det måsste ju kunna lösas en då tycker jag
jag har vänner som är skilda på långt håll som fungerar och löst det med varandra .
Utöver detta har vi påståendet att fadern skulle vara beroende som ej är bekräftat,
Min dotters pappa har sakt att flyttar hon dit så släpper han inte henne sen,
Saken är också att pappan dricker mkt på sommrarna och hälgerna och då brukar han och sambon bråka.
'Det e ju det där med alkohålen med som jag inte vill och vet att hon mår dåligt,det va hon som ringde förra sommaren och gallskrek mm så jag va tvungen och hämta henne absolut inget besvär för mig och hämta henne.
Det där tyckte jag var onödigt skrivet.
Så att inte dricka på tre månader = bli nykterist ? Nej det tycker jag inte
Barnets välbefinnande påverkas i min mening mycket om det har en mor som är orolig över en eventuellt alkoholiserad fader som barnet dessutom skall bo hos. Dvs - genom att lugna modern, med en i mitt tycke väldigt liten uppoffring besparas barnet antagligen ifrån oroligheter ifrån modern, som i mitt tycke skulle vara väldigt stressande för ett ungtbarn, precis på väg in i vuxen världen. Detta är dock inte ett rimligt krav från ett ex. Har han alkoholproblem lär det inte lösas av ultimatum från ex:et har han inte det så är det totalat orimligt att ens fd ska styra och ställa med vad man gör hemma. Ska han i sin tur kunna kräva att exempelvis fd:n slutar med sånt han tycker är "farligt" eller "olämpligt" det kan finnas en lång lista på krav mot varandra då
Utöver detta har vi påståendet att fadern skulle vara beroende som ej är bekräftat, och om så är och han faktist inte klarar av att låta bli att dricka på 3 månader är det i mitt tycke högst opassande att barnet i fråga bor kvar. detta vet vi inte och om så vore fallet skulle jag finna det högst tveksamt att flickan VILL bo där, när man är 12 år fattar man sådant och TRO mig av egen erfarenhet man väljer INTE att bo där frivilligt.
.
Så att inte dricka på tre månader = bli nykterist ?
eftersom jag inte förstår varför du frågar om 3 månader. Det borde väl i så fall vara alltid och en som aldrig dricker alkohol är en nykterist.Varför skulle det bara gälla tre månader? Om dottern ska flytta dit gäller det väl hela tiden?
Jag ställer åter frågan, tycker DU att det är SÅ viktigt att dricka alkohol?
Jag tycker att det är viktigt att var och en bestämmer om sitt liv och tar sina egna val, oavsett om det gäller alkohol eller annat.
Så du menar att han inte ska få ta en kall öl då dom grillar på sommaren för att det bor en 12-13 åring i huset?
Det låter inte som en vanlig reaktion i mina ögon. Det är inte så att du också har problem med alkoholen?