Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick tacka nej till hunden i Norrtälje. Efter lite noggrann räkning så kom vi fram till att 7-8 h enkel resa beroende på trafiken är lite väl saftigt när man ska kånka med bebisen. :down: Men men vi fortsätter leta. På lite närmre håll denna gången :D

Fick tacka nej till hunden i Norrtälje. Efter lite noggrann räkning så kom vi fram till att 7-8 h enkel resa beroende på trafiken är lite väl saftigt när man ska kånka med bebisen. :down: Men men vi fortsätter leta. På lite närmre håll denna gången :D
Nu erbjöd ägaren sig att träffa oss halvvägs eftersom hon tycker hunden skulle kunna trivas så bra hos oss. :love: Sååå nån som bor i Linköping och kan tipsa om nån bra park eller ett promenadstråk där vi kan gå en promenad med hundarna?

Vilken av dem var denna nu igen? RR, Schäferblandisen?

Jag skäms :rofl:
Skulle kvällsrasta Ebrah en extra gång. Någon hade byggt upp en snögubbe utanför och Ebrah tyckte att den var väldigt märklig, stirrade på den och visste inte riktigt vad hon skulle tro. Såå, jag bestämde mig för att gå fram med henne till den. Hon hade flexikoppel och fick gå väldigt som hon ville, men tågade i full fart fram mot den.

Sedan rev hon den. Hon gick runt den något varv innan hon kom på att det bara var snöbollar, och då puttade hon ner den översta, grävde sönder den, grävde sönder de andra två och slutligen stal hon snögubbens keps och rusade runt med den i munnen, glatt morrandes åt sig själv :rofl: :rofl: :o

Jag känner mig SÅ dum som inte stoppade henne, någon som byggde snögubben kanske blir sur/deppig nu.. Men snön ska ligga kvar flera dagar, den var inte stor och kepsen gick inte sönder alls... Det gick så fort när hon rev den att jag hamnade att bara stå och skratta åt henne, för hon var SÅ glad och så tokbusig...

Men ja, nu vet jag att hon inte ska få hälsa på fler snögubbar :p (Det får inte Aysu göra heller, för har de morotsnäsa så vill hon äta upp den...)

Har lånat samojeden idag vilket resulterat i en trött Svansson (hon är så jobbigt intensiv), ringande öron hos mig pga konstant babbel och en samojed som såg i kors när jag lämnade henne.

Vi hängde först på stranden en stund tillsammans med en annan hundägare, vilket var mycket roligt för Svansson men mycket tråkigt för Pepsan eftersom hon var kopplad typ heeeela tiden (hon kan vara så otrevlig mot andra hundar så tyckte det var bättre att Svansson fick skutta med den andra hunden i lugn och ro :) ).
cYJPZNA.jpg

Efter kort mellanlandning hemma med mat - mycket viktigt - så åkte vi till en träningshall som jag och en annan kompis hade hyrt. Min tanke är att jag ska köra lite rally med den lilla damen, men jag inser att jag helt typ glömt bort hur en lär in saker! :o Är så van vid Svanssons inlärning och vårt sätt att kommunicera men det fungerar såklart inte med Pepsan. Så nu står nog jag inför en större utmaning än jag hade förväntat mig. Resultatet av dagens träning - vi testade på några skyltar och sen tränade vi bakdelskontroll resten av tiden. Och jag inser att jag troligtvis behöver lära mig använda klicker och klicka in henne (eller ja, damma av våra kunskaper). Vad har jag gett mig in på :eek:

tVXTdEA.jpg

Upptäckte idag att Lagotto har fått HD index, jätteintressant att kolla runt på olika hundar. Våran äldsta har 92 (HD C), och jag hittade flera hundar som låg runt 80. Visst är det så att man helst vill ha värden över 100?

Alltså, vad tiden går fort när man tränar hund! Började träna vid 14 igår med några vänner, och huxflux var kl 20 :D ! Men vi fick till både bra träning utomhus och inomhus :up: !
26814467_1590930264330433_7295706099050176991_n.jpg

Lyxa fick köra lydnadslydnad och bl.a sätta ihop FCI klass 3-rutan för första gången.

Sen körde vi faktiskt lite rallymoves! Lyxa har ju pensionerats från brukset till agilityn (kanske inte den vanligaste pensioneringen :D ), och hon behöver ju vara förberedd på en pensionärskarriär om ett par år när agilitykarriären börjar gå mot sitt slut. Den här pantertanten vill hålla sig sysselsatt :love: .

26734194_1591767294246730_3728662544919967442_n.jpg

Pu fick köra brukslydnad och sen på kvällen ÄNTLIGEN ett litet skyddspass, första bitövningarna sen kloskadan :love: !

26730644_1591767284246731_7275905813425045365_n.jpg

Haha, jag låg i sängen med hundarna och min varma vetekudde. Täcket blev såklart varmt där kudden var och när jag skulle flytta runt lite hamnade varmt täcke på Aysu. Hon suckade, knorrade till som när hon är riktigt nöjd och började sedan drömma. :love:

Jag borde nog skaffa en egen liten kudde till henne.

Haha jag älskar omplaceringssidor på fb. Fick ytterligare en förfrågan att hjälpa en hund, från Spanien denna gång. Precis som innan så tackar jag nej och säger att jag hellre hjälper en av alla hundar som redan finns i Sverige som behöver ett nytt hem.

Då kommer hon med värsta attityden att det ju inte är någon skillnad var hunden kommer ifrån och att hundarna i Spanien har det mycket tuffare än svenska hundar. Så om man ändå ska öppna sitt hem för en till/ny hund så kan man likabra adoptera en av alla hundar oavsett var dem kommer ifrån :eek::meh::banghead:

Jag tackade för mig, önskade henne lycka till och slutade svara.:meh:

Så om man ändå ska öppna sitt hem för en till/ny hund så kan man likabra adoptera en av alla hundar oavsett var dem kommer ifrån :eek::meh::banghead:
Tyvärr är det inte ovanligt att om man vill ha omplacering ska man vara öppen att ta vilken hund som helst. Min första tös var från Spanien och det är inte ovanligt att få höra att man minsann borde ha tagit en svensk hund, vilken som helst, bara för att den var svensk.

När jag hade ute annons på FB var jag förövrigt ganska rak med vad jag ville och inte ville ha. En av sakerna var ingen fertil hanhund, ev. kunde jag tänka mig en liten kastrerad. På allvar 90% av svaren jag fick var okastrerade hanhundar, resterande var valpar. Fast jag även var tydlig med att jag söker en omplacering för att jag vill ha en vuxen hund.

Jag och Skägget gick en Nosework-kurs förra året. Han var jätteduktig men jag var mindre bra. Jag har så himla dålig belöningstajming!!! Jag är så rädd för att störa honom att jag belönar för sent :banghead:

Jag skulle behöva gå en kurs först utan hund där jag bara tränar belöningsteknik och tajming :meh:
Det finns! Sök på Chicken camp och Marie

Alltså, vanligtvis behöver Aysu täcke på sig om det riskerar att ens komma en lite kylig vind, ungefär. Hon är ju verkligen extremfrusen av sig.

Idag, då la hon sig ner i snön utan täcke.
Gissa om hon hade sprungit mycket när hon fick vara lös med Ebrah i skogen och på några fält :D De båda sprang så mycket att de la sig ner i snön, Ebrah åt snö men Aysu nöjde sig med att vila lite. Jag fick i alla fall locka upp båda två med godis för att få med dem :rofl: Nu ska jag kolla igenom bilderna för att se om det blev något bra! (För ja, kameran var med)

Alltså, vanligtvis behöver Aysu täcke på sig om det riskerar att ens komma en lite kylig vind, ungefär. Hon är ju verkligen extremfrusen av sig.

Idag, då la hon sig ner i snön utan täcke.
Gissa om hon hade sprungit mycket när hon fick vara lös med Ebrah i skogen och på några fält :D De båda sprang så mycket att de la sig ner i snön, Ebrah åt snö men Aysu nöjde sig med att vila lite. Jag fick i alla fall locka upp båda två med godis för att få med dem :rofl: Nu ska jag kolla igenom bilderna för att se om det blev något bra! (För ja, kameran var med)
Tonto som inte har någon päls alls lägger sig också i snön och chillar. Trodde att han skulle frysa, men nope!

Upptäckte idag att Lagotto har fått HD index, jätteintressant att kolla runt på olika hundar. Våran äldsta har 92 (HD C), och jag hittade flera hundar som låg runt 80. Visst är det så att man helst vill ha värden över 100?

Ja det vill man. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 598
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?