Har lånat samojeden idag vilket resulterat i en trött Svansson (hon är så jobbigt intensiv), ringande öron hos mig pga konstant babbel och en samojed som såg i kors när jag lämnade henne.
Vi hängde först på stranden en stund tillsammans med en annan hundägare, vilket var mycket roligt för Svansson men mycket tråkigt för Pepsan eftersom hon var kopplad typ heeeela tiden (hon kan vara så otrevlig mot andra hundar så tyckte det var bättre att Svansson fick skutta med den andra hunden i lugn och ro
).
Efter kort mellanlandning hemma med mat - mycket viktigt - så åkte vi till en träningshall som jag och en annan kompis hade hyrt. Min tanke är att jag ska köra lite rally med den lilla damen, men jag inser att jag helt typ glömt bort hur en lär in saker!
Är så van vid Svanssons inlärning och vårt sätt att kommunicera men det fungerar såklart inte med Pepsan. Så nu står nog jag inför en större utmaning än jag hade förväntat mig. Resultatet av dagens träning - vi testade på några skyltar och sen tränade vi bakdelskontroll resten av tiden. Och jag inser att jag troligtvis behöver lära mig använda klicker och klicka in henne (eller ja, damma av våra kunskaper). Vad har jag gett mig in på