Jag tror att de är så desperata att de skickar till allt och alla i hopp om att någon ska ändra sig.Jag förstår inte hur man tänker. Läser man inte ens eller vill man verkligen att ens hund ska komma till ett hem som inte söker den typen av hund?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att de är så desperata att de skickar till allt och alla i hopp om att någon ska ändra sig.Jag förstår inte hur man tänker. Läser man inte ens eller vill man verkligen att ens hund ska komma till ett hem som inte söker den typen av hund?
Fast en del av dem verkade vara riktigt vettiga hundar bland annat en Spaniel som tränat och tävlat lite i lydnad. Ägarna till min tös hade över 300 mejl på två dagar och hon har minsann inte tävlat i något alls annat än att vara söt.Jag tror att de är så desperata att de skickar till allt och alla i hopp om att någon ska ändra sig.
Jag hänger på ställen där det med jämna mellanrum dyker upp inlägg om grekiska hundar. "Finns det någon som ska flyga från Aten/Chania/Rhodos till Arlanda närmaste veckorna, vi har en adoptionshund som behöver eskort". (De verkar sällan få napp). Och jag tänker alltid, varför åker inte den som ska ha hunden och hämtar den? Det är dyrt att ha hund och då kan man väl räkna in några tusenlappar för en flygbiljett också. Det är lite mycket postorder över hanteringen, man binder upp sig för en hund som man inte ens träffat.Haha jag älskar omplaceringssidor på fb. Fick ytterligare en förfrågan att hjälpa en hund, från Spanien denna gång. Precis som innan så tackar jag nej och säger att jag hellre hjälper en av alla hundar som redan finns i Sverige som behöver ett nytt hem.
Då kommer hon med värsta attityden att det ju inte är någon skillnad var hunden kommer ifrån och att hundarna i Spanien har det mycket tuffare än svenska hundar. Så om man ändå ska öppna sitt hem för en till/ny hund så kan man likabra adoptera en av alla hundar oavsett var dem kommer ifrån
Jag tackade för mig, önskade henne lycka till och slutade svara.
Måste den vara så stor? Det finns en ettårig australisk terrier-hane i Gnesta. Det står inget om problem bakom omplaceringen, uppfödaren ska ha fått återbud från en köpare utomlands.Fick en till förfrågan igår. 1 årig schäfer/ belgisk vallhund blandning, kastrerad, går ihop bra med katter, barn och andra hundar. Vi pratar lite fram och tillbaka, dem bodde en bra bit upp men kunde ”leverera” hem den hit eftersom dem hade släkt härnere.
Allt fine. Men sen.. kom frågan hur mycket jag ville lägga i handpenning på honom innan leverans. Där backade jag och önskade henne lycka till med att hitta ett nytt hem.
Betalar folk faktiskt pengar på hundar dem sett på tre bilder, varav det inte ens såg ut att vara samma hund på en av dem? Förbluffande...
Ingen av de jag hade kontakt med begärde handpenning men i flera fall var det lite först till kvarn principen. Den som kommer hit först får hunden. Där brukade jag tacka för mig, jag vill ha lite mer eftertanke både från säljaren och som köpare.Fick en till förfrågan igår. 1 årig schäfer/ belgisk vallhund blandning, kastrerad, går ihop bra med katter, barn och andra hundar. Vi pratar lite fram och tillbaka, dem bodde en bra bit upp men kunde ”leverera” hem den hit eftersom dem hade släkt härnere.
Allt fine. Men sen.. kom frågan hur mycket jag ville lägga i handpenning på honom innan leverans. Där backade jag och önskade henne lycka till med att hitta ett nytt hem.
Betalar folk faktiskt pengar på hundar dem sett på tre bilder, varav det inte ens såg ut att vara samma hund på en av dem? Förbluffande...
Ja den behöver vara lite större iom den ska vara lekkompis till Bobber som ändå gränsar 40 kg strecket. Vill ju hellst undvika krossskador på småhundarMåste den vara så stor? Det finns en ettårig australisk terrier-hane i Gnesta. Det står inget om problem bakom omplaceringen, uppfödaren ska ha fått återbud från en köpare utomlands.
Det är det jag menar. Dem verkar bara vilja få bort hundarna från stallen men om dem hamnar hos nån horder eller lilnande här verkar inte bekymra dem.Ingen av de jag hade kontakt med begärde handpenning men i flera fall var det lite först till kvarn principen. Den som kommer hit först får hunden. Där brukade jag tacka för mig, jag vill ha lite mer eftertanke både från säljaren och som köpare.
Hoppsan. Ja då förstår jagJa den behöver vara lite större iom den ska vara lekkompis till Bobber som ändå gränsar 40 kg strecket. Vill ju hellst undvika krossskador på småhundar
Labbe/bc/rottis/schäferHoppsan. Ja då förstår jag
Vad är Bobber för ras? Tror aldrig jag fattat det.
Jaha, inte fler ...Labbe/bc/rottis/schäfer
Haha ja eller hur. Och tre för många egentligen!Jaha, inte fler ...
Inte konstigt att jag inte kom ihåg det
Hur kommer det sig att du inte vill vara med i rasklubben?Nu insåg de som gör tidningen att jag inte är med i rasklubben (jag vägrar, av flera olika anledningar)
När jag såg den blandningen tar jag tillbaka allt jag föreslagit om den lille terriernHaha ja eller hur. Och tre för många egentligen!
Hahaha! Vi kom jäääävligt lindrigt undan. Han är hyfsat uppfostrad och inte alls stissig. Han tar sitt jobb som gårdsvakt ytterst allvarligt och gillar godissök och sina tennisbollar. Inomhus ligger han typ 99,9% och sover Med dem raserna hade det kunnat bli myyyyyyyuyyyyyyyycket värre.När jag såg den blandningen tar jag tillbaka allt jag föreslagit om den lille terriern