Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå bravecto i en annan tråd. Hittade den här på katten idag.. Kanske är dags att ringa vet om ett recept till hunden :crazy:
26910902_10155468700573425_3017234447349070507_o.jpg

Jag tror att de är så desperata att de skickar till allt och alla i hopp om att någon ska ändra sig.
Fast en del av dem verkade vara riktigt vettiga hundar bland annat en Spaniel som tränat och tävlat lite i lydnad. Ägarna till min tös hade över 300 mejl på två dagar och hon har minsann inte tävlat i något alls annat än att vara söt.

Fick en till förfrågan igår. 1 årig schäfer/ belgisk vallhund blandning, kastrerad, går ihop bra med katter, barn och andra hundar. Vi pratar lite fram och tillbaka, dem bodde en bra bit upp men kunde ”leverera” hem den hit eftersom dem hade släkt härnere.
Allt fine. Men sen.. kom frågan hur mycket jag ville lägga i handpenning på honom innan leverans. Där backade jag och önskade henne lycka till med att hitta ett nytt hem.

Betalar folk faktiskt pengar på hundar dem sett på tre bilder, varav det inte ens såg ut att vara samma hund på en av dem? Förbluffande...

Haha jag älskar omplaceringssidor på fb. Fick ytterligare en förfrågan att hjälpa en hund, från Spanien denna gång. Precis som innan så tackar jag nej och säger att jag hellre hjälper en av alla hundar som redan finns i Sverige som behöver ett nytt hem.

Då kommer hon med värsta attityden att det ju inte är någon skillnad var hunden kommer ifrån och att hundarna i Spanien har det mycket tuffare än svenska hundar. Så om man ändå ska öppna sitt hem för en till/ny hund så kan man likabra adoptera en av alla hundar oavsett var dem kommer ifrån :eek::meh::banghead:

Jag tackade för mig, önskade henne lycka till och slutade svara.:meh:
Jag hänger på ställen där det med jämna mellanrum dyker upp inlägg om grekiska hundar. "Finns det någon som ska flyga från Aten/Chania/Rhodos till Arlanda närmaste veckorna, vi har en adoptionshund som behöver eskort". (De verkar sällan få napp). Och jag tänker alltid, varför åker inte den som ska ha hunden och hämtar den? Det är dyrt att ha hund och då kan man väl räkna in några tusenlappar för en flygbiljett också. Det är lite mycket postorder över hanteringen, man binder upp sig för en hund som man inte ens träffat.

Fick en till förfrågan igår. 1 årig schäfer/ belgisk vallhund blandning, kastrerad, går ihop bra med katter, barn och andra hundar. Vi pratar lite fram och tillbaka, dem bodde en bra bit upp men kunde ”leverera” hem den hit eftersom dem hade släkt härnere.
Allt fine. Men sen.. kom frågan hur mycket jag ville lägga i handpenning på honom innan leverans. Där backade jag och önskade henne lycka till med att hitta ett nytt hem.

Betalar folk faktiskt pengar på hundar dem sett på tre bilder, varav det inte ens såg ut att vara samma hund på en av dem? Förbluffande...
Måste den vara så stor? Det finns en ettårig australisk terrier-hane i Gnesta. Det står inget om problem bakom omplaceringen, uppfödaren ska ha fått återbud från en köpare utomlands.

Ingen av de jag hade kontakt med begärde handpenning men i flera fall var det lite först till kvarn principen. Den som kommer hit först får hunden. Där brukade jag tacka för mig, jag vill ha lite mer eftertanke både från säljaren och som köpare.

Måste den vara så stor? Det finns en ettårig australisk terrier-hane i Gnesta. Det står inget om problem bakom omplaceringen, uppfödaren ska ha fått återbud från en köpare utomlands.
Ja den behöver vara lite större iom den ska vara lekkompis till Bobber som ändå gränsar 40 kg strecket. Vill ju hellst undvika krossskador på småhundar :D

Ingen av de jag hade kontakt med begärde handpenning men i flera fall var det lite först till kvarn principen. Den som kommer hit först får hunden. Där brukade jag tacka för mig, jag vill ha lite mer eftertanke både från säljaren och som köpare.
Det är det jag menar. Dem verkar bara vilja få bort hundarna från stallen men om dem hamnar hos nån horder eller lilnande här verkar inte bekymra dem.

Haha, nu har jag rört till det för folk!
Ebrah blev ju vinstrikaste salukitik förra året. Salukiringen har som tradition att alltid presentera årslistorna, ha med bilder på de högst placerade och en intervju med den som har bästa hanen och bästa tiken.

Nu insåg de som gör tidningen att jag inte är med i rasklubben (jag vägrar, av flera olika anledningar) och då vill de kanske inte ha med min text helt plötsligt. Samtidigt inser de ju att det skulle se väldigt konstigt ut om de hade en text om vinstrikaste hane men inte om tiken :p

Nu insåg de som gör tidningen att jag inte är med i rasklubben (jag vägrar, av flera olika anledningar)
Hur kommer det sig att du inte vill vara med i rasklubben? :)
Jag är så himla nyfiken när folk väljer bort rasklubb för för mig känns det som en självklarthet, även om jag verkligen inte håller med om allt (långt ifrån) så ser jag ju det ändå som ett sätt att kunna påverka :)

Dog Runner monterad och på plats. Tog upp lite mer av rummet än jag hade trott, men vi överlever nog. Blir inte så snyggt inrett kanske, men jag börjar inse att det går inte alltid ihop med hund. ;) Verkar gå ganska lätt att vänja Breeze vid löpbandet, fast han vill helst speedskritta istället för att trava om han får chansen.

När jag såg den blandningen tar jag tillbaka allt jag föreslagit om den lille terriern :nailbiting:;)
Hahaha! :D Vi kom jäääävligt lindrigt undan. Han är hyfsat uppfostrad och inte alls stissig. Han tar sitt jobb som gårdsvakt ytterst allvarligt :up::angel:och gillar godissök och sina tennisbollar. Inomhus ligger han typ 99,9% och sover :D Med dem raserna hade det kunnat bli myyyyyyyuyyyyyyyycket värre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 598
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård