Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag tycker du är en föredömlig rasrepresentant! Så det blir verkligen sorgligt (för rasen) att personer som är engagerade får skit bara för att alla inte håller med varandra :down:
Haha, tack! Och jag håller med! Med tex greyhound är det ju ännu värre. Där är rasklubben överallt helt öppen med att den arbetar för "standardgreyhound" (utställningsgreyhound, som inte på något vis är lik kappgreyhound). De kan inte heller få till en rasmonter på tex stora sthlm eftersom det finns för få utställningsgreyhounds men de inte får till något samarbete med de som har kapphundarna, vilket de inte får eftersom det är så jäkla otrevlig stämning mellan de två lägren.

På deras hemsida, under "om klubben" kan man läsa följande:
"Kapplöpning må vara en intressant sport på sitt sätt, men de Greyhounds Du kommer att hitta på dessa sidor är av en större, kraftigare typ än de Du hittar på kapplöpningsbanorna.Våra Greyhounds kommer oftast ganska långt efter de sprinters som finns där, även om det finns exempel på standardgreyhounds som hävdat sig ganska bra på bana. De är mer anpassade för tex coursing vilket är jakt på hare (artificiell i Sverige) över öppet fält. Men givetvis är det först och främst som sällskap vi har våra Greyhounds och som det är de verkligen väl anpassade."

:grin:

Jag hoppas verkligen att det aldrig blir riktigt så extremt hos salukin.

De har bestämt sig för att inte publicera min text om Ebrah, för "de publicerar inte material från icke-medlemmar", ungefär. Sedan fick jag ett meddelande om att de ändå vill ha en bild på henne (för de har bilder på alla hundarna på årslistan också). Jag svarade kort att bilder också är material och att de bör höra med andra fotografer om de har fotat henne på någon tävling :angel:

F-n vad dåligt rent ut sagt. Men snyggt svar från dig :up: :p :D

Haha, tack! Och jag håller med! Med tex greyhound är det ju ännu värre. Där är rasklubben överallt helt öppen med att den arbetar för "standardgreyhound" (utställningsgreyhound, som inte på något vis är lik kappgreyhound). De kan inte heller få till en rasmonter på tex stora sthlm eftersom det finns för få utställningsgreyhounds men de inte får till något samarbete med de som har kapphundarna, vilket de inte får eftersom det är så jäkla otrevlig stämning mellan de två lägren.

På deras hemsida, under "om klubben" kan man läsa följande:
"Kapplöpning må vara en intressant sport på sitt sätt, men de Greyhounds Du kommer att hitta på dessa sidor är av en större, kraftigare typ än de Du hittar på kapplöpningsbanorna.Våra Greyhounds kommer oftast ganska långt efter de sprinters som finns där, även om det finns exempel på standardgreyhounds som hävdat sig ganska bra på bana. De är mer anpassade för tex coursing vilket är jakt på hare (artificiell i Sverige) över öppet fält. Men givetvis är det först och främst som sällskap vi har våra Greyhounds och som det är de verkligen väl anpassade."

:grin:

Jag hoppas verkligen att det aldrig blir riktigt så extremt hos salukin.

O_o?! Oh my god.... :(

Har en sån dipp just nu. Orkar inget och tyvärr blir hunden lidande, vilket får mig att må ännu sämre och ha konstant dåligt samvete...

Fy så trist... Ingen bukefalist i närheten heller som kan vara behjälplig?
Ska boka tid hos VC och ta lite prover snart. Misstänker att det är något med mina värden som spökar. Antingen någon slags brist eller något med sköldkörteln kanske. Blir alltid såhär på vintern denna tiden i januari när man i princip är halvvägs genom vintern brukar vara värst.

På tal om det här med att påverka annat hundfolk osv... :p
Sitter och chattar lite med en person vars hund troligen kan vara med på EM i lure coursing, hunden står som förstareserv men mest troligt kommer en på ordinarie plats inte att vara med...

Hur som helst, den personen berättade nu för mig att det är mitt fel att de satsat på EM-kval :D Jag råkade nämligen se hunden andra gången som den var på träning (innan den hade licens) och sa att den där, det är en bra hund, den ska de till EM med. Ägaren har inte hållit på något med LC förut och tyckte ju att det var heltokigt att någon främmande människa kommer fram och säger så, men tja, när hunden sedan kom ut på tävling så visade den sig vara bra ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 598
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård