Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur kommer det sig att du inte vill vara med i rasklubben? :)
Jag är så himla nyfiken när folk väljer bort rasklubb för för mig känns det som en självklarthet, även om jag verkligen inte håller med om allt (långt ifrån) så ser jag ju det ändå som ett sätt att kunna påverka :)
Kortversionen är att det är på tok för utställningsfixerat för min smak. Och när styrelsemedlemmar säger att lure coursing är irrelevant för rasen och kommer med flera inte allt för trevliga uttalanden, då känner jag inte riktigt för att hjälpa till med något. Jag är med i vinthundsklubben, och det är de som håller i lure coursing m.m. För mig känns det som att de har en mycket trevligare attityd mot det mesta.

Haha, nu har jag rört till det för folk!
Ebrah blev ju vinstrikaste salukitik förra året. Salukiringen har som tradition att alltid presentera årslistorna, ha med bilder på de högst placerade och en intervju med den som har bästa hanen och bästa tiken.

Nu insåg de som gör tidningen att jag inte är med i rasklubben (jag vägrar, av flera olika anledningar) och då vill de kanske inte ha med min text helt plötsligt. Samtidigt inser de ju att det skulle se väldigt konstigt ut om de hade en text om vinstrikaste hane men inte om tiken :p
Vad jobbigt politiskt de fick det plötsligt :angel:

Vad jobbigt politiskt de fick det plötsligt :angel:
De har bestämt sig för att inte publicera min text om Ebrah, för "de publicerar inte material från icke-medlemmar", ungefär. Sedan fick jag ett meddelande om att de ändå vill ha en bild på henne (för de har bilder på alla hundarna på årslistan också). Jag svarade kort att bilder också är material och att de bör höra med andra fotografer om de har fotat henne på någon tävling :angel:

De har bestämt sig för att inte publicera min text om Ebrah, för "de publicerar inte material från icke-medlemmar", ungefär. Sedan fick jag ett meddelande om att de ändå vill ha en bild på henne (för de har bilder på alla hundarna på årslistan också). Jag svarade kort att bilder också är material och att de bör höra med andra fotografer om de har fotat henne på någon tävling :angel:

Fy sjutton...

Nu har jag anmält Floyd till en officiell lydnadstävling och till ett WT (NKL).
Känns så här just nu:
:D:wtf::confused::confused::crazy::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::arghh::banana::D

Vad roligt! Det är så kul när man kan börja starta dem. :bump: Är det JRKs WT?

Jag har också tänkt att starta på med massa WTn nu under våren för att komma över mina dålig tävlingsnerver. Hela förra säsongen fick min sambo starta hunden, trots att jag är den som är mest träningsintresserad. :o

Vad roligt! Det är så kul när man kan börja starta dem. :bump: Är det JRKs WT?

Jag har också tänkt att starta på med massa WTn nu under våren för att komma över mina dålig tävlingsnerver. Hela förra säsongen fick min sambo starta hunden, trots att jag är den som är mest träningsintresserad. :o

Ja, jag hoppas det ska bli kul! :D
Nej, de har inte publicerat några datum för WT ännu i år. Det är Koholma Open, i mars :)
Känner att vi måste ut på ett par WT:n innan Unghundsderbyt i juni :nailbiting:

Men, haha! Har du kollat in några särskilda? :)

Fy va dåligt av dom! :rage:

Ja, jag hoppas det ska bli kul! :D
Nej, de har inte publicerat några datum för WT ännu i år. Det är Koholma Open, i mars :)
Känner att vi måste ut på ett par WT:n innan Unghundsderbyt i juni :nailbiting:

Men, haha! Har du kollat in några särskilda? :)

Åh, ok! Jag såg att de hade lagt upp Koholma men det är lite väl långt bort för mig. Jag hade planer på Apportera för livet, men fick planera om eftersom jag ska vara utomlands då. Vi får se vad som dyker upp, helt enkelt. Båda tjejerna har passat på att löpa nu i januari i alla fall så jag kommer inte ha det att skylla på under våren så då ska vi väl få till någon start. :p

På våra årslistor kommer man inte med om man inte är med i rasklubben :) Sorry för dom som gick ur, och sen skriver massa dynga på nätet när de istället kunnat vara med och påverka. :angel: Dessutom sura att de inte fick vara med på listan i tidningen. Tidningen som de inte ens får eftersom de inte är medlemmar..

Kortversionen är att det är på tok för utställningsfixerat för min smak. Och när styrelsemedlemmar säger att lure coursing är irrelevant för rasen och kommer med flera inte allt för trevliga uttalanden, då känner jag inte riktigt för att hjälpa till med något. Jag är med i vinthundsklubben, och det är de som håller i lure coursing m.m. För mig känns det som att de har en mycket trevligare attityd mot det mesta.
Åh då förstår jag! Det är så himla himla tråkigt när rasklubbarnad bemötande är så otrevligt :down: För jag tänker liksom att personer som du hade behövts i rasklubben som motpol till all utställningshysteri! Det ligger ju givetvis inte på dig att uppfostra eller ändra folk (så du inte tror att det är vad jag menar!), men det blir så dumt när alla som har andra åsikter än utställningsintresserade försvinner ur en rasklubb eftersom det verkligen är en förlust för rasen :(

Åh då förstår jag! Det är så himla himla tråkigt när rasklubbarnad bemötande är så otrevligt :down: För jag tänker liksom att personer som du hade behövts i rasklubben som motpol till all utställningshysteri! Det ligger ju givetvis inte på dig att uppfostra eller ändra folk (så du inte tror att det är vad jag menar!), men det blir så dumt när alla som har andra åsikter än utställningsintresserade försvinner ur en rasklubb eftersom det verkligen är en förlust för rasen :(
Jag förstår inte hur de som gick ur för oss tänkte, eftersom de nu inte kan påverka något alls. De sitter och skriver dynga på nätet om hur fel allt är, men de hade ju faktiskt kunnat påverka om de varit med i klubben och tex engagerat sig..nä, de ska bara klaga.

(nu menar jag inte att du är sån @Red_Chili !)

Jag förstår inte hur de som gick ur för oss tänkte, eftersom de nu inte kan påverka något alls. De sitter och skriver dynga på nätet om hur fel allt är, men de hade ju faktiskt kunnat påverka om de varit med i klubben och tex engagerat sig..nä, de ska bara klaga.

Jag har tänkt i liknande banor själv, men det finns flera som försökt påverka utan resultat. Det finns flera som så fort de ens kommit med förslag fått extremt otrevligt bemötande (öppet på nätet i en fb-grupp också, så det är lätt att se vem som skriver vad).

Därför, istället för att påverka rasklubben så väljer jag att lägga mitt fokus på rasen. Jag är ju aktiv med hundarna på olika sätt och visar det så mycket jag kan på sociala medier m.m. Försöker sprida kunskap helt enkelt. När folk ska köpa saluki så hjälper jag till, jag informerar så mycket jag kan om rasen, låter folk komma hit för att träffa mina hundar eller guidar runt dem på tävlingar, sedan hjälper jag till att hitta så lämplig valp/uppfödare som möjligt. Jag deltar i diskussioner överallt där det finns salukifolk, för att lära mig mer men också för att visa vad rasen är kapabel till utanför utställningsringar eller hemmasoffan. Så ja, mycket saluki blir det ändå och jag vet att jag ändå påverkar, inspirerar och hjälper.

Just pga det har jag också svårt att se varför det skulle bli så mycket annorlunda om jag gick med i rasklubben. Jag upplever att jag ändå når de personer jag vill nå och lure coursingen, det är inte rasklubben som har med den att göra utan vinthundsklubben.

Det finns en gräns för hur mycket skit man orkar med, i något som man troligen gör för sitt nöjes skull. Jag är jätteglad att min rasklubb är så stor att vi har flera aktiva lokalklubbar man kan engagera sig i. Det gör att jag kan undvika lokalklubbar som jag tycker agerar förkastligt och istället engagera mig i en som drar åt samma håll som jag.

Åh, ok! Jag såg att de hade lagt upp Koholma men det är lite väl långt bort för mig. Jag hade planer på Apportera för livet, men fick planera om eftersom jag ska vara utomlands då. Vi får se vad som dyker upp, helt enkelt. Båda tjejerna har passat på att löpa nu i januari i alla fall så jag kommer inte ha det att skylla på under våren så då ska vi väl få till någon start. :p

Jag har bara knappt 2h körning dit, så det känns helt ok :)
AFL däremot ligger för långt bort för mig i år, jag kommer troligtvis inte att åka dit.

Perfekt ju! :D

Jag har tänkt i liknande banor själv, men det finns flera som försökt påverka utan resultat. Det finns flera som så fort de ens kommit med förslag fått extremt otrevligt bemötande (öppet på nätet i en fb-grupp också, så det är lätt att se vem som skriver vad).

Därför, istället för att påverka rasklubben så väljer jag att lägga mitt fokus på rasen. Jag är ju aktiv med hundarna på olika sätt och visar det så mycket jag kan på sociala medier m.m. Försöker sprida kunskap helt enkelt. När folk ska köpa saluki så hjälper jag till, jag informerar så mycket jag kan om rasen, låter folk komma hit för att träffa mina hundar eller guidar runt dem på tävlingar, sedan hjälper jag till att hitta så lämplig valp/uppfödare som möjligt. Jag deltar i diskussioner överallt där det finns salukifolk, för att lära mig mer men också för att visa vad rasen är kapabel till utanför utställningsringar eller hemmasoffan. Så ja, mycket saluki blir det ändå och jag vet att jag ändå påverkar, inspirerar och hjälper.

Just pga det har jag också svårt att se varför det skulle bli så mycket annorlunda om jag gick med i rasklubben. Jag upplever att jag ändå når de personer jag vill nå och lure coursingen, det är inte rasklubben som har med den att göra utan vinthundsklubben.
Alltså jag tycker du är en föredömlig rasrepresentant! Så det blir verkligen sorgligt (för rasen) att personer som är engagerade får skit bara för att alla inte håller med varandra :down:

Fick veta att min Pyssling inte bara har tillväxtrubbningar i knäna utan även short ulna så inte är det konstigt att han inte är bra efter operationerna - rent krasst hade jag förstått detta i juli hade han varit mycket lite aska nu.

Ja jag förstår att olika klubbar fungerar olika. Och att man inte blir så sugen direkt när de är otrevliga! Väldigt dåligt av den styrelsen..

Jag tycker att förändringar tas emot ganska positivt i vår klubb, sen är det ju såklart begränsat vad man kan göra både i tid och pengar. Men jag har som sagt förstått att det är väldigt olika i olika klubbar också!

Det finns en gräns för hur mycket skit man orkar med, i något som man troligen gör för sitt nöjes skull. Jag är jätteglad att min rasklubb är så stor att vi har flera aktiva lokalklubbar man kan engagera sig i. Det gör att jag kan undvika lokalklubbar som jag tycker agerar förkastligt och istället engagera mig i en som drar åt samma håll som jag.
Ja men självklart. Har suttit i styrelsen i flera år i vår rasklubb så nog har man fått sin beskärda del av skit där också. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 598
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård