Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har lite i sista minuten anmält oss till en kurs i Nosework. Har länge velat testa med tiken men nu är jag nervös istället. Testade en kurs i specialsök med hanen och vi kan väl säga att han inte var någon stjärna (och säkert inte jag heller) och ingen av oss tyckte nog att det var vidare roligt. Men jag tror att tiken kanske kan tycka det, dessutom verkar det vara en sån rolig aktivering så skulle nog bli besviken om den här kursen också blev till ett dåligt minne.

Vi har lite i sista minuten anmält oss till en kurs i Nosework. Har länge velat testa med tiken men nu är jag nervös istället. Testade en kurs i specialsök med hanen och vi kan väl säga att han inte var någon stjärna (och säkert inte jag heller) och ingen av oss tyckte nog att det var vidare roligt. Men jag tror att tiken kanske kan tycka det, dessutom verkar det vara en sån rolig aktivering så skulle nog bli besviken om den här kursen också blev till ett dåligt minne.

Jag och Skägget gick en Nosework-kurs förra året. Han var jätteduktig men jag var mindre bra. Jag har så himla dålig belöningstajming!!! Jag är så rädd för att störa honom att jag belönar för sent :banghead:

Jag skulle behöva gå en kurs först utan hund där jag bara tränar belöningsteknik och tajming :meh:

Skägget och Mamma Mu fick hänga på en långpromenad runt Uddevalla på kvällen. Fick en kompis med som sällskap. Små, små snökorn blåste på tvären men det var mysigt ändå :)
Jarla har varit med husse på klubben och fortsatt träna på rondering bland annat. Husse var supernöjd, Jarla ville jobba mer. Som vanligt :D

I går spårade de på morgonen. Var hon trött när hon kom hem? Nopp!:meh:

Jag och Skägget gick en Nosework-kurs förra året. Han var jätteduktig men jag var mindre bra. Jag har så himla dålig belöningstajming!!! Jag är så rädd för att störa honom att jag belönar för sent :banghead:

Jag skulle behöva gå en kurs först utan hund där jag bara tränar belöningsteknik och tajming :meh:
När jag läst lite om klickerträning på nätet så har det flera gånger funnits exempel på övningar utan hund där man tränar på att bli bättre med tajmingen. Även om man inte tränar med klicker så borde flera av övningarna kunna göra det lite enklare :)

:D det är sånt som händer när en gör nya gränser! Du och vovvarna kanske kan deklarera att ni är en självständig egen stat? :idea:

Javafan kan Vatikanen så kan väl @FrauleinLeo :up::rofl:

Härmed utropar jag Solviken som egen självstyrande stat! President for life: me. Övriga invånare: två hundar, två katter och ett mansdjur. Röstning sker i fall som rör matte såväl som hundar och katter. Mansdjur äger ej rösträtt. Ledord: "För matriarkatet, för framtiden".

Måste fila på flagga.

Härmed utropar jag Solviken som egen självstyrande stat! President for life: me. Övriga invånare: två hundar, två katter och ett mansdjur. Röstning sker i fall som rör matte såväl som hundar och katter. Mansdjur äger ej rösträtt. Ledord: "För matriarkatet, för framtiden".

Måste fila på flagga.
Sheldon har ju ett lejon på blå flagga. Då borde du ju ha ett lejon på rödflagga i sann nicknames anda!! And dont forget- the flag is only to hold upside down if the state is in distress! :rofl::rofl:

Sååå.. det tokblåser ute, iskallt och hundarna blir toksprattliga. Dessutom ska det börja snöa (om väderleksrapporterna har rätt den här gången...) Jag har sovit dåligt, det är mörkt ute av alla moln osv.

Gissa hur pepp jag är på långpromenad?

Ge mig sommar! Nu!!!! :arghh: :arghh: :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 600
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist