Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrället och husse gav sig ut med längskidor för att prova drag, tidigare har vi sprungit med lina och det har gått fint. Längdskidor ”hanterar” Skrället dock på samma sätt som han hanterar cyklar. Dvs skäller och hoppar upp mot personen, det är världens roligaste lek enligt honom (Gäller dock inte andra cyklister eller åkare, bara husse och matte är intressanta tack och lov!) Vi har visst lite att träna på...

Va ute på promenad med ett gäng andra hundägare, vi kan väl ha vatt ett 30-tal hundar kanske. Bobber uppförde sig exemplariskt och ligger nu i soffan och leker död :D Känns skönt att han inte uppförde sig som ett as, det är ändå rätt längesen han träffade på hundar som inte tillhör familjen. Stolt matte:love:

Va ute på promenad med ett gäng andra hundägare, vi kan väl ha vatt ett 30-tal hundar kanske. Bobber uppförde sig exemplariskt och ligger nu i soffan och leker död :D Känns skönt att han inte uppförde sig som ett as, det är ändå rätt längesen han träffade på hundar som inte tillhör familjen. Stolt matte:love:
Taskigt att vara med när jag inte kan! :p

Efter min annons om omplaceringshund så har det hört av sig några stycken, varav två ev tre som jag velar mellan. Bägge är blandraser men det kvittar mig i detta läget eftersom det är just en omplacering.

Iaf den ena är 2 år gammal och har i nuläget ff lite problem med att vara ensam. Annars ska den klara av att vara lös, tycker om barn och bor med katter i dagsläget. Håller på med lite agility idag.

Den andra är 5 mån och, ja den är ju valp så det mesta är ju kvar. Den hade inte träffat katter sen den flyttade från ”uppfödaren” men våra katter är tåliga så lite valpmuck klarar dem av i början. Bor med barn och älskar andra hundar.

Den tredje är en renrasig RR med stamtavla. Ägaren har kennel och vill ev ha kvar avelsrätt på honom. Isf faller han bort för vi är inte intresserade av att ha en hund som ”går” i avel, inte i dagsläget iaf.

Lite beslutsångest :nailbiting::wtf:

Efter min annons om omplaceringshund så har det hört av sig några stycken, varav två ev tre som jag velar mellan. Bägge är blandraser men det kvittar mig i detta läget eftersom det är just en omplacering.

Iaf den ena är 2 år gammal och har i nuläget ff lite problem med att vara ensam. Annars ska den klara av att vara lös, tycker om barn och bor med katter i dagsläget. Håller på med lite agility idag.

Den andra är 5 mån och, ja den är ju valp så det mesta är ju kvar. Den hade inte träffat katter sen den flyttade från ”uppfödaren” men våra katter är tåliga så lite valpmuck klarar dem av i början. Bor med barn och älskar andra hundar.

Den tredje är en renrasig RR med stamtavla. Ägaren har kennel och vill ev ha kvar avelsrätt på honom. Isf faller han bort för vi är inte intresserade av att ha en hund som ”går” i avel, inte i dagsläget iaf.

Träffa dem och välj på kemi och magkänsla :)

Åk och träffa alla? Ni kanske inte alls klickar med någon av dem eller upptäcker att ni har en annan uppfattning om hunden än ägarna osv. :)

Av ren nyfikenhet: varför inte en hane som går i avel?

Har den första träffat andra katter än sina egna sas?
För att den bor med katter säger ju inte så mycket, säger jag vis av erfarenhet.
Ammo är ju uppvuxen med katt men han funkar enbart med dem han känt sen han var mindre typ..
Det var ett helvete i början när vi skaffade senaste katten.

(Du har säkert koll, men ändå :D)

Hjälp!

Min ena basenji tjöt till och vart rejäl tagen. Gav dem varsin bit hemmagjord hamburgare då jag inte orkade äta upp. De tar sin bit varav när den ena ätit upp och börjar lämna köket piper till går 2 steg gör ett ylande och drar iväg för att snabbt komma tillbaks med svansen mellan benen.
Har gått igenom hela hunden, tittat i munnen mm ingen reaktion.
Han är lite mer klantig än vanligt. Ska ringa till veterinären imorgon. Speciellt gällande tänderna.
Har ingen aning om vad som kan orsakat detta eller vad det kan vara.

Några idéer?

Hjälp!

Min ena basenji tjöt till och vart rejäl tagen. Gav dem varsin bit hemmagjord hamburgare då jag inte orkade äta upp. De tar sin bit varav när den ena ätit upp och börjar lämna köket piper till går 2 steg gör ett ylande och drar iväg för att snabbt komma tillbaks med svansen mellan benen.
Har gått igenom hela hunden, tittat i munnen mm ingen reaktion.
Han är lite mer klantig än vanligt. Ska ringa till veterinären imorgon. Speciellt gällande tänderna.
Har ingen aning om vad som kan orsakat detta eller vad det kan vara.

Några idéer?

Han råkade inte bita sig i tungan eller så? Är alla tänder hela? Sår i hals eller mun?

Det känns som om Aysu inte är helt glad... och jag vet inte varför.
Jag vet inte om det beror på att mitt egna mående påverkar henne, eller om jag faktiskt övertolkar saker pga egna måendet. Jag vet inte om det kanske är så att hon känner av sitt knä på något vis. Jag vet inte om det kanske bara är pga vädret, det var lääänge sedan hon självmant ville gå ut, för herregud vad hon hatar det här vädret och att det inte varit sol på evigheter. Kanske har hon blivit deppig av att Ebrah några nätter stulit Aysus sovplats i sängen?

Hon var i alla fall jättejätteglad när vi tränade rallylydnad häromdagen, busar nästan mer än Ebrah när de är lösa ute och blivande hundrastaren trodde först att Aysu var yngre än Ebrah eftersom Aysu studsade runt så mycket i hallen när hon kom :p

Så ja. Det kanske bara är vädret ändå. Och det kan jag faktiskt inte påverka, hur mycket jag än skulle vilja. Att flytta till ett varmt och soligt land hade visserligen varit fint, och Aysu hade älskat det, men jag är inte riktigt redo att göra något sådant trots att egentligen ingenting binder mig kvar till att bo här.

Lyxa och husse var iväg och tävlade agility i helgen, och plockade med sig ännu en SM-pinne hem :banana: ! Nu är de halvvägs mot SM 2018, jag är så otroligt glad och stolt :love:

26230870_1588026844620775_5908091985850315726_n.jpg

Fina, suveräna och supersnälla hund :love: !

Träffa dem och välj på kemi och magkänsla :)
Åk och träffa alla? Ni kanske inte alls klickar med någon av dem eller upptäcker att ni har en annan uppfattning om hunden än ägarna osv. :)
Ja den valpen tänkte jag åka och träffa
Snart iaf. 2 åriga blandrasen bor 6 h enkel körtid hemmifrån oss så jag tvekar lute för det eftersom jag vill ha barnen med mig för att se att det verkligen går. Och RRen bodde också en bit bort.

Av ren nyfikenhet: varför inte en hane som går i avel?
För att vi eg letade efter en kastrerad hund då vi ofta träffar och passar familjens tikar och det av någon anledning typ alltid faller in med deras löp :meh: Och för att jag är livrädd för att råka få till ett tjuvnyp på hundarna som resulterar i att jag måste abortspruta tiken eller i värsta fall att ägarna missar det och det ploppar ut valpar. Kanske mycket nojjigare än vad som behövs men ändå.

Sambon kom ju igår kväll och sa att han va lite sugen på den ändå så vi får väl se.
Har den första träffat andra katter än sina egna sas?
För att den bor med katter säger ju inte så mycket, säger jag vis av erfarenhet.
Ammo är ju uppvuxen med katt men han funkar enbart med dem han känt sen han var mindre typ..
Det var ett helvete i början när vi skaffade senaste katten.

(Du har säkert koll, men ändå :D)

Det frågade jag nog aldrig. :nailbiting: Men om Bobber helt plötsligt kan ligga och gosa med katter i soffan efter att hela sitt liv ha jagat varenda en han kom åt så är jag inte så rädd om en långsam inteoducering till en hund som är kattvan egentligen sas. Dessutom har katterna en hel ovanvåning för sig själva där dem kan smita undan när dem vill ha lugn och ro.

Han råkade inte bita sig i tungan eller så? Är alla tänder hela? Sår i hals eller mun?

Jag kan inte se något på tänderna, de ser hela ut, men funderar på om han kan ha tandvärk i alla fall.
Pratade med veterinären och de har tid imorgon så kollar de igenom honom. Han har ätit ordentligt nu på morgonen och verkar ganska ok. Lite oroligare än vad han brukar vara sen om det är pga mig som kolla honom i tid och otid kan jag inte veta.

De här är mycket tåliga hundar eller hur man ska uttrycka det så känns ändå bra att åka till veterinären och kolla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 604
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?