Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur mycket kostar det (ca) att skaffa pass till hunden? min mamma föreslog det då vi ofta åker till danmark och det hade varit trevligt om hunden kunde följa med. Det finns dessutom chans att han kommer att ställas utomlands nångång.

Hur mycket kostar det (ca) att skaffa pass till hunden? min mamma föreslog det då vi ofta åker till danmark och det hade varit trevligt om hunden kunde följa med. Det finns dessutom chans att han kommer att ställas utomlands nångång.

Har för mig att det kostar ca en tusenlapp för rabiesvacc och pass. Beror säkert på var men kan vara värt att ringa till några olika kliniker kanske? :)

Tror det kan variera mellan klinikerna och troligen tar de mindre klinikerna mindre betalt för det. Om jag minns rätt kostade Ascots pass ca 700 kr, detta var december 2015 på Albano utanför Stockholm. Sen tillkommer ju dock ev. vaccinering och avmaskning beroende på vilket land man ska till :)

Skaffade pass i våras till mina två inför resan till Kroatien. Gick på 850kr inkl rabiesvaccination per hund

På min klinik kostar passet 400kr och rabiesvaccinering 540kr. :) Lönar sig säkert att ringa runt och kolla priser om du bor så det finns många kliniker/Vet i närheten :)

Ring runt och fråga! Det skiljer jättemycket i pris. Ska du ha rabiesvaccin + pass (vilket du ska om ni planerar resa till Danmark) så kan det kosta 800kr om du har tur, men också 1700kr... Mitt tips: börja med att kolla de mindre veterinärklinikerna istället för de stora djursjukhusen.

För att ta sig från Stockholm till Norrtälje passerar man ödemark, ödemark, sommarstugeområden och mer ödemark :p Det är många(!) mil där det händer absolut ingenting alls mer än att skogen på sidorna ibland byts ut mot en åker eller två innan skogen fortsätter.

@Hazel

På mitt jobb tar vi runt 800 kr för pass samt rabiesvacc. Stort djursjukhus i Stockholm.
Men ring runt om du är ute efter lägsta möjliga, spelar ju ingen roll om veterinären är ”bra” eller inte när det mest bara är pappersarbete som ska göras.
Glöm inte att avmaska hunden vid resor till Danmark. Den franska hjärtmasken är utbredd där, tyvärr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 600
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist