Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått finbesök av ”Lilla Luna” idag. Men hon är inte så liten längre :cautious:

Hon har skadat trampdynan och får inte vara i sin hundgård så då fick jag passa henne istället (äntligen!! :o). Hon är inte direkt världsmästare på att sitta still så någon riktigt fin bild gick inte att få. Men nu är hon mer eller mindre fullstor och har börjat få sin vuxenpäls. Stark som en gnu är hon, precis som en dragis ska vara. :D

Fg8Q8XD.jpg

Okej. Sista pushen med den här beställningen. Hundarna har varit ute, jag har ätit frukost och det är becksvart ute.
Ugh. Jag är trött och mitt hår hatar den här tiden på året. Statiskt x 1000.
Håret - fuktigt ute = superfriss :banghead: Därför snaggade jag mig i början av året. Stod inte ut längre :D

Alltså det är så synd att Hurttas selar bara är ställbara runt magen tycker jag. Lasse är precis mellan 60 och 70 i nacken, 60 får jag slita av och 70 blir något stort och mellandelen (som går mellan frambenen) blir lång så den nästan släpar i backen. Är det själva mellandelen som är för bred menar du?
Den i finska flaggans färger är ställbar runt halsen också. Om man nu vill ha en vit och blå :)

Alltså det är så synd att Hurttas selar bara är ställbara runt magen tycker jag. Lasse är precis mellan 60 och 70 i nacken, 60 får jag slita av och 70 blir något stort och mellandelen (som går mellan frambenen) blir lång så den nästan släpar i backen. Är det själva mellandelen som är för bred menar du?
Har du sett dogmans nya selar, de verkar super som valpselar, ställbart åt alla håll typ, och billiga!

Den i finska flaggans färger är ställbar runt halsen också. Om man nu vill ha en vit och blå :)

Jaså är dom? Inte riktigt den färg jag tänkt mig, trodde de var som de andra y-selarna! Tack för tips!

Har du sett dogmans nya selar, de verkar super som valpselar, ställbart åt alla håll typ, och billiga!

Nej, det har jag nog missat? Tack, ska kika!

Har haft en rätt jobbig vecka både i huvudet men framförallt i plånboken :down:

I torsdags förra veckan sprang våra kära tant Karin över regnbågsbron. Allt gick lugnt och sansat till och hon var redan borta långt innan vi hann ge henne all medicin hon skulle behövt egentligen. Nu ligger hon hos oss och till våren kommer det växa både tulpaner och påskliljor hos henne.
Bobber tog det faktiskt väldigt bra, han fick stanna hemma trots allt, han tyckte det var lite läskigt när hon inte ville resa sig när vi la ner henne hemma sen men annars var det ingen stor sak. Syrrans jycke fattade inte alls varför hon inte vaknade och ville få igång lek.

Sen var jag och kastrerade katterna i måndags och la en massa pengar där bara fr att åka tillbaka igår med Bobber för att försöka att lista ut varför han haltar till och från. Han har tydligen en gammal skada på karpus som gjort att han har fått artros där, det i sin tur påverkar senan som sitter ihop med dem mellersta två tårna på vänster tassen :(
Så han kommer fortsätta ha ont till och från om han tramsar runt för mycket och jag fick utskrivet smärtstillande för att ge honom när det blir för jobbigt för honom. :( Tyvärr fanns det inget att göra åt det utan det vi kan göra är att hålla honom i bra vikt och se till att han inte ränner ner i allt för många kaninhål. Vi ska även börja ge honom lite ledtillskott för att se om det gör någon skillnad.

Nån här som använder sig av grönläppad mussla (?) och kan berätta lite?

Slutsvammlat för nu tror jag..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 600
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist