Floyd fick träna lydnad igår
Vi körde i genom alla momenten utom fjärren (eftersom han inte har lärt sig ligg ännu
) och för att vara första gången han (och jag..) gör det tycker jag att det var det riktigt bra om jag får säga det själv
Tidigare har vi ju bara tränat jaktlydnad medan de andra kört vanlig lydnad, men igår så tänkte jag att vi åtminstone kunde testa
Han tyckte det var lite konstigt att sitta kvar när jag skulle gå runt i sitt under marsch (i jakten är det viktigt att de "följer benet" och har näsan åt samma håll som föraren), hoppet lärde han sig rätt snabbt vad det innebar och i följsamheten har vi helt klart mycket nytta av fotgåendet i jakten. Apporten blev vårt sämsta moment
Han tyckte det var jättekonstigt att det var en slemmig träapport som någon annan haft i munnen.
Och det bästa av allt - det funkade att belöna honom med godis under momenten! Han brukar speeda loss totalt av godis, men vi verkar ha tagit oss förbi det
En liten film också, på världens gladaste labradåre
Sorry för dålig kvalle.
Wachtlarna fick sig en långpromenad i regnrusket. USCH så tråkigt väder det är nu