Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är blötate än blött och mörkare än mörkt. Sambon for till klubben med Jarla och slyngeln och jag försöker övertala mig själv att det vore jätteskönt med en långpromenad.
Jag vet att Skägget absolut inte vill gå ut i detta väder så nån övertalningshjälp från honom får jag inte.

Maken är ledig idag, så han fick ta ansvaret för Pus simskola idag medan jag jobbade, så han skickade uppdateringsfoto till mig :D !
24312927_1550277818395678_3532365957907542830_n.jpg

En st glad simmande hund och en st superavundsjuk storasyster som vill ha leksakerna :rofl:!

kan ta några när det är ljust ute för hon försvinner i lampljus.
Och nu är hon tillbaka på golvet eftersom att inte kom upp för att ligga stilla utan för att plåga oss både.:mad:

Jösses!! Ni skulle se det jag ser,en rugbyboll,en mops,ett halt golv och full sula :rofl::rofl:

Alltså, du måste ju behålla henne så att du kan fortsätta uppdatera. :love::rofl:

Ååå jag blir så trött på mig själv. Först så ville jag ha en mittel. Sedan chihuahua, sen mittel igen. Sen basenji. Nu corgi, fast samtidigt inte alls :confused:
Vet inte riktigt in eller ut :p

Äsch, det spelar ändå ingen roll hur mycket leksaker man har. De leker och tuggar på allt annat iaf.
Skor, petflaskor, soffkuddar, mattor, kläder, golvlister, fötter, katten....

Spar pengarna och köp ny inredning sen istället.

Vi har noll leksaker hemma. Alltså verkligen noll. Ty Lasse är en demolerare av rang, och jag vägrar lägga pengar på leksaker som han sedan noggrant dissekerar ner till minsta beståndsdel under loppet av några minuter. Vi ger istället kartonger regelbundet som han får utöva sin makabra talang på. De leksaker vi har används som belöning i träningen och ligger därför alltid i bilen.

Men det är inte leksakerna som är huvudproblemet, det är selar och halsband. Har inga hemma i valpstorlek och måste ju dubblera allt.

Ååå jag blir så trött på mig själv. Först så ville jag ha en mittel. Sedan chihuahua, sen mittel igen. Sen basenji. Nu corgi, fast samtidigt inte alls :confused:
Vet inte riktigt in eller ut :p

Ganska olika raser. Basenji och corgi måste ju vara som natt och dag? Bestäm dig vad du vill ha hunden till och utgå från det. :)

Vettefan hur jag ska göra... Är bjuden till gubbens släktingar för att fira jul och de vill att vi har med våra hundar, även min. "Problemet" är att han inte känner någon i deras familj och det finns en tredje hund i den släkten som är "hysteri" personifierad. Finns ingen av- och på-knapp och jag är rädd att det kommer bli kalabalik. Filimon är inte alls glad för hundar som inte kan bete sig och det i kombination med ett nytt ställe, typ 15 pers + barn han inte känner låter som recept på stressmage delux vilket kommer innebära att han lär sätta sig och skita på en ryamatta någonstans.

Sen kan det ju vara så att det går hur bra som helst och jag bara målar upp en massa skräckscenarion men jag vettefan om man vågar chansa.

Vi har noll leksaker hemma. Alltså verkligen noll. Ty Lasse är en demolerare av rang, och jag vägrar lägga pengar på leksaker som han sedan noggrant dissekerar ner till minsta beståndsdel under loppet av några minuter. Vi ger istället kartonger regelbundet som han får utöva sin makabra talang på. De leksaker vi har används som belöning i träningen och ligger därför alltid i bilen.
Om du mot all förmodan inte redan tänkt på det - köp gosedjur på loppisar och ge honom (pilla bort ögonen eller leta efter dom utan knappögon)? :) Betydligt billigare än att köpa dyra leksaker om dom ändå går sönder.

Om du mot all förmodan inte redan tänkt på det - köp gosedjur på loppisar och ge honom (pilla bort ögonen eller leta efter dom utan knappögon)? :) Betydligt billigare än att köpa dyra leksaker om dom ändå går sönder.
Eller kolla med alla barn ägare dom brukar ha kassar undanstoppade på vinden och ger mer än gärna bort dom eller säljer en kasse billigt.

Dobbis som köpte en hel svart sopsäck full för en hundring av en Bukare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 598
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård