Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hackkorv.jpg

Innehåll
INGREDIENSER: Nöt- och grishjärta (25%). svål. vatten. KORNGRYN. nöttalg. grismellangärde. gristunga. grisnjure. nöt- och kalvlunga. salt. lök. socker. kryddor

Konsistensen är rätt så torr och smulig, funkar fint att klämma ur direkt ur plastförpackningen.

Hackkorv.jpg

Innehåll
INGREDIENSER: Nöt- och grishjärta (25%). svål. vatten. KORNGRYN. nöttalg. grismellangärde. gristunga. grisnjure. nöt- och kalvlunga. salt. lök. socker. kryddor

Konsistensen är rätt så torr och smulig, funkar fint att klämma ur direkt ur plastförpackningen.

Jag som trodde hackkorv var ett rikssvenskt påfund :o

Mvh värmlänningen

Hackkorv.jpg

Innehåll

Undrar om inte den där :yuck: heter grynkorv i mitt län.

@Pilot mina två kräsna här hemma är superglada i Fourfriends duck/lamb/chicken cube, i den ordningen :) såg att någon annan också nämnt dem. Det är väldigt små bitar så perfekt för små hundar.
Tack! Jo jag har testat de med.
Idag försökte jag med bacon (även om jag tycker det är tok för salt), viss ost kan gå bra i mindre mängder.
Just nu är jag inne på att köpa en julskinka och testa..

Gör nu något så ovanligt som att chatta med en person som jag tror att hade passat med saluki. Det är SÅ ovanligt att jag rekommenderar saluki till någon alls, men den här personen är väldigt väl påläst, har varit runt massor för att lära sig om vinthundar och skillnaderna mellan raserna osv.

Nu sitter vi och pratar om "småsaker" som är svårt att få en korrekt bild av när man bara träffar dem på tävling och det är jättekul med någon som verkligen är intresserad och har sunt hundtänk. Kommer lätt kunna rekommendera henne till bra uppfödare om hon bestämmer sig för saluki i framtiden!

Sitter och väntar på min real estate agent som ska komma på husinspektion och se att vi inte trashat huset på de 3 månader vi hyrt det...

Vill passa på att fråga henne om 1. Tror hon att vi får förlänga kontraktet? 2. Möjligheter att få ha hund här :nailbiting:

Blev inte tillfälle då agenten började påpeka om massa ogräs längs uppfarten som "vi låtit växa vilt".

Ärligt talat så vet jag inte vad som är ogräs och inte, bland alla träd och buskar här i tropiska delarna av Australien :meh:

Såg på Fejjan att paret som hade min Iba visat intresse för två valpkullar som låg ute på annons. Men nu är det tydligen Rottis som gäller. För bara nån månad sen letade de Schäfer igen.
Mailade uppfödarna en kort samanfattning om vad karln gjort med min hund och att jag inte fann dom lämpliga varken i tid el kunskap för att skaffa valp.
Den ena uppfödaren känner (är medlem i samma klubb som oss) jag och hon hörde av sig och tackade.
Uppfödarna får göra vad de vill med infon men själv är jag tacksam de gånger jag fått en varning.

Har klurat och klurat när det gäller Ebrah, och nu har hon för första gången på en vecka INTE behövt ut på natten, och hon dricker mindre och allt är bättre. Sååå, nu hoppas jag att det fortsätter så...
Jag kan inget om uvi på hund men har haft det ca 100 ggr själv, och på människor kan det ju gå över förutsatt att man dricker tillräckligt med vatten. Dricka mycket vatten och kissa ut bakterierna är typ A och O. Inte alls säkert att hon haft det med tanke på odlingen men bara en tanke.

Jag kan inget om uvi på hund men har haft det ca 100 ggr själv, och på människor kan det ju gå över förutsatt att man dricker tillräckligt med vatten. Dricka mycket vatten och kissa ut bakterierna är typ A och O. Inte alls säkert att hon haft det med tanke på odlingen men bara en tanke.
Jo, jag har funderat i liknande banor. Det jag börjat göra är att jag nu ger gurkmeja och nässelpulver i maten, ger jag det så håller det sig lugnt. Det tyder ju utan tvekan på att något ÄR fel, men ja... Jag provar ge det veckan ut, provar att dra ner lite på det sedan och blir det värre då igen (eller inte bättre) så ringer jag veterinären igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 598
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård