Jag tänker inte bråka, vill fortsätta träna med dem även i fortsättningen (utanför kursen) men det känns inte helt bra. Det är ganska många tillfällen som "försvinner" på en kurs om man inte kan delta med löptik och kurser är inte gratis. Dessutom har jag tagit ledigt för att kunna gå på kursen.Jag fick ha med Tinja på agilitykurs, inomhus, där hon var typ den enda tiken och hon var i höglöp lägligt nog. (Går en gång i månaden) Inga problem, för varken henne eller hanarna.. Så tycker det är taskigt om du inte får vara med!
Det är en privat aktör. Hallen vi är i tillåter löptikar men med tikskydd då. Jag har varit på två olika hundskolor innan varav en tillåter löptikar och en inte gör det. I detta fallet har jag inte fått någon information innan och helt ärligt tänkte jag inte på att fråga.Jag har faktiskt inte träffat på en privat aktör som haft förbud mot löptikar på sina kurser men det kanske är vanligt?
Personligen skulle jag aldrig skriva in mig hos en privat tränare som inte kunde hantera löptik och hanar samtidigt på planen.