Här har det också varit en toppenhelg!
Wachteljakt i lördags, två mil i benen på vardera wachtel och sedan var de slut som artister
Var så tungt att gå, med delvis frusen mark, sådär så att det preciiis inte bär utan att man rasar igenom mossa och myrar. Vi letade gris, älg och rådjur, men mina hade bara igång rådjur. Ladda jagade riktigt bra, så det var roligt. Otis jagade helt okej, men söket var som vanligt
Floyd fick gå med som stöthund i första såten. Vi har ett område som vi inte släpper de andra hundarna i pga för nära väg. Han går ju inte så långt och lyssnar på pipan, så honom vågar jag gå med där ändå
En annan hundförare gick med sin spetskorsning i band också, och vi hade igår 5-6 grisar som visade sig för typ alla passkyttar. Det var ingen som kom åt att skjuta tyvärr, det hade varit himla bra eftersom det här gänget gjort illa vid åkrarna de senaste nätterna. Men men, så är jakten
3-0 till grisarna blev det till slut, eftersom de lurade oss i varenda såt
Det sköts ett kid för Otis syster, som tidigare under såten nästan gett husse en hjärtinfarkt när hon simmade över 8m breda (och just nu galet strömma och vattenfyllda) Nissan och sprang rätt över rv 26 med en gris, mitt i eftermiddagstrafiken... Ibland har de onekligen änglavakt
Igår var vi ett gäng som tränade apportering, och Floyd skötte sig så klart. Han är så fin, försöker verkligen alltid sitt bästa
Stadgan börjar bli fin på honom, han var lös nästan hela tiden och satt kvar när hunden bredvid knallade osv.
Efter det var det ringträning i hallen hela eftermiddagen, och jag var där och hjälpte till. Blev helt kär i människan som höll i kursen, wow vilken imponerande kvinna!