Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tränat med IPO-gruppen idag och det gick skitbra! Fick lite hemläxa som jag inte tränat eller reflekterat över innan och sen ska vi ses igen nästa söndag :)

Är så glad över hur trygg och oberörd hon är av dom andra hundarna. La henne plats framför mig och sen gick en runt henne bakom inte ens en meter ifrån henne och hon sneglade bara en snabbis för att notera att dom var där :D

Ett par korta filmer från dagen :)

Alltså VAR tog min goa och oskyldiga lilla hund vägen? Nu testar han styrkan mot varenda okänd hane han får hälsa på. Han häver sig upp på dem med ett stirrande som heter duga, speciellt om det är en tik i närheten.

Nu står vi ju i valpkö och frågan är om vi ska satsa på en tik eller hane. Jag tycker tikar är så himla omständiga med sitt löpande, blödande, skendräktigheter and what not. Men vågar man ta risken att ta in en till hane i hemmet? Jag vet ju att det kan vara annorlunda när de växer upp tillsammans, men den där hanen kommer ju tids nog också att bli könsmogen och testa gränser... :cautious:

Jag har två tikar och en hane och nej. Det är inte kul. Fram till höglöpet är allt lugnt men under höglöpet blir han skitdryg och stressar. Det är bara jobbigt :p

Gör han bara så mot okända hanar och inte kända hade jag nog inte oroat mig heller. Sen kan man ju aldrig vara säker.

Mina tikar har båda väldigt enkla löp så jag ser mest fördelar med tik :D

Råkade visst ta på mig att skriva massor(!) av texter till rasklubbens tidning. Hade jag inte att göra innan så har jag det nu :p Ska göra lite efterforskningar kring lite olika ämnen också, vilket kan bli mycket intressant. Salukifolket brukar gilla hur jag skriver, så jag får i princip skriva om vad jag vill, hur jag vill och mina texter kan få massor av utrymme :D

Ninja fick en tröja av min kompis igår, hon gillar den :D

22095999_1483404108412213_1254481363606137349_o.jpg

Gillar att hennes baktassar petar henne under hakan :angel:

Glöm inte att illustrera med dina fantastiska bilder!
Det ska bli bilder också ja :p När jag ändrade teckensnitt och textstorlek till det som tidningen behövde så blev det visst lite bättre. Nu har jag "bara" skrivit ungefär en sida för mycket... Kanske kan få med det ändå, eller så ryker en del text när jag läser igenom och fixar till.

Jag fick precis besked om att ytterligare en av valpköparna har ordnat så de kan hämta valpen precis när de fyller 8 veckor. Längtar verkligen efter att kunna dra ner på antalet timmar jag lägger på "flockskötsel" av valpar, som egentligen inte är kvalitetstid för nån av oss. Snart är det bara nio hundar kvar här hemma, vad lugnt och skönt det ska bli och OJ vad jag ska bonda med mina nytillskott, träna de gamla och bygga kondition på oss allihopa. Jag kommer aldrig mer vilja se en moppjävel! :D

Jag fick precis besked om att ytterligare en av valpköparna har ordnat så de kan hämta valpen precis när de fyller 8 veckor. Längtar verkligen efter att kunna dra ner på antalet timmar jag lägger på "flockskötsel" av valpar, som egentligen inte är kvalitetstid för nån av oss. Snart är det bara nio hundar kvar här hemma, vad lugnt och skönt det ska bli och OJ vad jag ska bonda med mina nytillskott, träna de gamla och bygga kondition på oss allihopa. Jag kommer aldrig mer vilja se en moppjävel! :D
Vaaaa :eek: Älskar du inte alla uppfödares bästa vän :p

Herr pudel är dålig :( vi tror det är pankreatit igen... ska in till veterinären med honom imorgon..
Min lilla älskling :cry:

Jag skulle ha slaktat baggar idag. Kom inte så långt, för Frodo kom bara med åtta istället för nio. Mycket riktigt, minstingen hade hoppat in till tackorna. Sorterings-och sen singlingsjobb för Karla.

Stänger bort tackorna i hagen längst bort från gården och tar ut första baggen för slakt. Och för första gången bommar bultpistolen :banghead: Som tur var gick det inte ens hål, så han var mest förvånad över ljudet de där sekunderna det tog mig att ladda om. När jag som bäst stod och boxade av huden, så började det så klart ösregna.

Knivarna blev inte vassa, jag fick vominnehåll på hela byxan och slog huvudet i slaktgalgen när jag skulle väga kroppen.

Nu har jag gett upp, gått in och satt mig med en kopp te och tittar på sjuka djur på TV. Fast det är lite svårt att höra vad de säger, för de nio bebisarna är inne och leker på grund av ösregnet. Och jag grinar åt typ allt, på grund av PMS från helvetet.

Ja just det, nån slog på snorkranen, så från ett ögonblick till nästa blev jag jätteförkyld.

Bajsdag, nån som vill byta?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 564
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 758
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar