Åh! Kommer det vara första gången du kör alls?
Jajemen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh! Kommer det vara första gången du kör alls?
Jag skulle ha slaktat baggar idag. Kom inte så långt, för Frodo kom bara med åtta istället för nio. Mycket riktigt, minstingen hade hoppat in till tackorna. Sorterings-och sen singlingsjobb för Karla.
Stänger bort tackorna i hagen längst bort från gården och tar ut första baggen för slakt. Och för första gången bommar bultpistolen Som tur var gick det inte ens hål, så han var mest förvånad över ljudet de där sekunderna det tog mig att ladda om. När jag som bäst stod och boxade av huden, så började det så klart ösregna.
Knivarna blev inte vassa, jag fick vominnehåll på hela byxan och slog huvudet i slaktgalgen när jag skulle väga kroppen.
Nu har jag gett upp, gått in och satt mig med en kopp te och tittar på sjuka djur på TV. Fast det är lite svårt att höra vad de säger, för de nio bebisarna är inne och leker på grund av ösregnet. Och jag grinar åt typ allt, på grund av PMS från helvetet.
Ja just det, nån slog på snorkranen, så från ett ögonblick till nästa blev jag jätteförkyld.
Bajsdag, nån som vill byta?
JobbigtHerr pudel är dålig vi tror det är pankreatit igen... ska in till veterinären med honom imorgon..
Min lilla älskling
Gud så kul Kommer nog gå jättebra!Jajemen.
Hoppas på bättre morgondagJag skulle ha slaktat baggar idag. Kom inte så långt, för Frodo kom bara med åtta istället för nio. Mycket riktigt, minstingen hade hoppat in till tackorna. Sorterings-och sen singlingsjobb för Karla.
Stänger bort tackorna i hagen längst bort från gården och tar ut första baggen för slakt. Och för första gången bommar bultpistolen Som tur var gick det inte ens hål, så han var mest förvånad över ljudet de där sekunderna det tog mig att ladda om. När jag som bäst stod och boxade av huden, så började det så klart ösregna.
Knivarna blev inte vassa, jag fick vominnehåll på hela byxan och slog huvudet i slaktgalgen när jag skulle väga kroppen.
Nu har jag gett upp, gått in och satt mig med en kopp te och tittar på sjuka djur på TV. Fast det är lite svårt att höra vad de säger, för de nio bebisarna är inne och leker på grund av ösregnet. Och jag grinar åt typ allt, på grund av PMS från helvetet.
Ja just det, nån slog på snorkranen, så från ett ögonblick till nästa blev jag jätteförkyld.
Bajsdag, nån som vill byta?
Har tagit emot ett lass med agilityhinder idag, hämtar ett annat lass agilityhinder i morgon och förhoppningsvis kommer det ett gäng tunnlar från Jenny Damm i morgon också. Jag borde börja träna agility
Det mesta börjar bli klart i hundhallen nu, men det är lite krångel med vårt bokningssystem en miss hos tillverkaren som gör att det inte fungerar helt som utlovat, så jag tror att vi kommer att skjuta lite på invigningen. Känns så surt, men vill inte ha en invigning om inte allt funkar som det ska..
Åh så spännande! (Plus synd, såklart. Men tycker du är klok som får det färdigt först.)
Blir så sugen på att åka upp och kolla!
Skitväder hela dagen. Nu sitter hunden och stirrar på mig. Och stirrar. Och stirrar...
Tänkte lägga in en hund-stirrar-gif här men snubblade över denna istället och det är det roligaste jag har haft på hela dagen, så håll till godo.
Minen som blir precis innan hon faller: "oj, vad händer?"
VARFÖR ger jag mig in i diskussioner om schäfer-avel mot totala stolpskott när jag vet att jag inte kommer orka argumentera mot stupid?
Jag brukar inte skriva i den här tråden, men ville berätta och visste inte riktigt var det passade.. såå..
Man vet att man somnat framför Buke när man drömmer att man kommer hem från semestern och istället för en jack russel och en shiba har en heeler från @russinbulle och en schäfer från @Voff .
Sådär som det blir i drömmar tyckte jag inte att det var särskilt konstigt, men när heelern ständigt försökte springa bort och schäfern bet mig i armen varje gång jag försökte fånga den kommer jag ihåg den rätt uppgivna känslan av att jag nog inte skulle ha brukshund ändå.
End of.
Jag är förstås övertygad om att både uppfödarna och raserna är fantastiska! Tyckte bara att det var rätt roligt sådär på morgonkvisten!