Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle ha slaktat baggar idag. Kom inte så långt, för Frodo kom bara med åtta istället för nio. Mycket riktigt, minstingen hade hoppat in till tackorna. Sorterings-och sen singlingsjobb för Karla.

Stänger bort tackorna i hagen längst bort från gården och tar ut första baggen för slakt. Och för första gången bommar bultpistolen :banghead: Som tur var gick det inte ens hål, så han var mest förvånad över ljudet de där sekunderna det tog mig att ladda om. När jag som bäst stod och boxade av huden, så började det så klart ösregna.

Knivarna blev inte vassa, jag fick vominnehåll på hela byxan och slog huvudet i slaktgalgen när jag skulle väga kroppen.

Nu har jag gett upp, gått in och satt mig med en kopp te och tittar på sjuka djur på TV. Fast det är lite svårt att höra vad de säger, för de nio bebisarna är inne och leker på grund av ösregnet. Och jag grinar åt typ allt, på grund av PMS från helvetet.

Ja just det, nån slog på snorkranen, så från ett ögonblick till nästa blev jag jätteförkyld.

Bajsdag, nån som vill byta?

Fy vilken skitdag! Hoppas verkligen att dagen slutar bättre än den började och att morgondagen blir bra.

Vad ni klagar :p Själv hade jag tur,vädret klarnade upp efter att vi varit o handlat,så vi körde till skogen för en runda och Molly mötte sin första främmande hund i form av Allan,nu är hon ju uppfödd på en rottiskennel så att han är stor brydde hon sig inte om,men han är BLOND :eek: så det tog en 15-20 sek innan hon bestämde sig för att han nog är ganska ofarlig i alla fall. (Allan är en golden)

Jag skulle ha slaktat baggar idag. Kom inte så långt, för Frodo kom bara med åtta istället för nio. Mycket riktigt, minstingen hade hoppat in till tackorna. Sorterings-och sen singlingsjobb för Karla.

Stänger bort tackorna i hagen längst bort från gården och tar ut första baggen för slakt. Och för första gången bommar bultpistolen :banghead: Som tur var gick det inte ens hål, så han var mest förvånad över ljudet de där sekunderna det tog mig att ladda om. När jag som bäst stod och boxade av huden, så började det så klart ösregna.

Knivarna blev inte vassa, jag fick vominnehåll på hela byxan och slog huvudet i slaktgalgen när jag skulle väga kroppen.

Nu har jag gett upp, gått in och satt mig med en kopp te och tittar på sjuka djur på TV. Fast det är lite svårt att höra vad de säger, för de nio bebisarna är inne och leker på grund av ösregnet. Och jag grinar åt typ allt, på grund av PMS från helvetet.

Ja just det, nån slog på snorkranen, så från ett ögonblick till nästa blev jag jätteförkyld.

Bajsdag, nån som vill byta?
Hoppas på bättre morgondag :):heart

Idag kunde labben uppföra sig när han var ensam hemma :up:. Han fick vara instängd i ett rum och när jag kollade genom fönstret innan jag låste upp så låg han och vilade i soffan.

Skitväder hela dagen. Nu sitter hunden och stirrar på mig. Och stirrar. Och stirrar...

Tänkte lägga in en hund-stirrar-gif här men snubblade över denna istället och det är det roligaste jag har haft på hela dagen, så håll till godo. :D
ltolwuZYROkn0fYJwlxc_camera-dog.gif

Aysu var SÅ glad idag :love: Så underbart att se henne springa på ett fält igen, att i princip kunna tänka sig henne som en frisk och hel hund (med det undantaget att hon behöver lite specialträning och inte får leka med Ebrah, men vi kan äntligen leva ett normalt liv igen).

Nu borde jag försöka träna lite rallylydnad innan vi lägger oss. Tävling på söndag...

Titta så glad :D
22089828_922910924523955_8443361642856310547_n.jpg

Har tagit emot ett lass med agilityhinder idag, hämtar ett annat lass agilityhinder i morgon och förhoppningsvis kommer det ett gäng tunnlar från Jenny Damm i morgon också. Jag borde börja träna agility :D
Det mesta börjar bli klart i hundhallen nu, men det är lite krångel med vårt bokningssystem :( en miss hos tillverkaren som gör att det inte fungerar helt som utlovat, så jag tror att vi kommer att skjuta lite på invigningen. Känns så surt, men vill inte ha en invigning om inte allt funkar som det ska..

Har tagit emot ett lass med agilityhinder idag, hämtar ett annat lass agilityhinder i morgon och förhoppningsvis kommer det ett gäng tunnlar från Jenny Damm i morgon också. Jag borde börja träna agility :D
Det mesta börjar bli klart i hundhallen nu, men det är lite krångel med vårt bokningssystem :( en miss hos tillverkaren som gör att det inte fungerar helt som utlovat, så jag tror att vi kommer att skjuta lite på invigningen. Känns så surt, men vill inte ha en invigning om inte allt funkar som det ska..

Åh så spännande! (Plus synd, såklart. Men tycker du är klok som får det färdigt först.)
Blir så sugen på att åka upp och kolla! :laugh:

Här har vi fått tillökning. Vi hjälper en av våra valpköpare så för tillfället har vi ännu en hund hemma. Så nu är de 5.
Det går riktigt bra med Calibra. Hon har gjort en rejäl utveckling frammåt både i träning och med sig själv. För stunden är jag djupt förälskad i denna träningsvilliga, följsamma tjej. Men beslutet står fast att hon ska till ett eget hem. Det räcker med de övriga vi har.
Och så väntar vi på det där löpet :arghh:

Igår var Pu och simmade i inomhuspool för första gången :) ! Vi har fått ett hundsim i stan som precis öppnat, så lokalerna är helt nya och superfräscha, och så ligger det vägg i vägg med vår bästa hundbutik också. Helt suveränt :up: !

22089990_1487640261326101_2498101000752111880_n.jpg

22195560_1487640254659435_3282937900881776653_n.jpg

22089952_1487640277992766_6023604905242385048_n.jpg

22089702_1487640274659433_557910540992116088_n.jpg

Vi kommer köra på några gånger så att jag ser att Pu tycker det är en kul träningsform (eftersom vi bara använder det som kompletterande träning och friskvård så ska hon ju tycka om det också, hade det varit för rehab hade hon fått göra det i vilket fall :D ), fortsätter hon att gilla det så kommer vi köra på med detta kontinuerligt nu under vintern när det är för kallt att simma ute :up: !

Jag brukar inte skriva i den här tråden, men ville berätta och visste inte riktigt var det passade.. såå..
Man vet att man somnat framför Buke när man drömmer att man kommer hem från semestern och istället för en jack russel och en shiba har en heeler från @russinbulle och en schäfer från @Voff .
Sådär som det blir i drömmar tyckte jag inte att det var särskilt konstigt, men när heelern ständigt försökte springa bort och schäfern bet mig i armen varje gång jag försökte fånga den kommer jag ihåg den rätt uppgivna känslan av att jag nog inte skulle ha brukshund ändå. :down: :D
End of.
Jag är förstås övertygad om att både uppfödarna och raserna är fantastiska! :heartTyckte bara att det var rätt roligt sådär på morgonkvisten! ;)

Jag brukar inte skriva i den här tråden, men ville berätta och visste inte riktigt var det passade.. såå..
Man vet att man somnat framför Buke när man drömmer att man kommer hem från semestern och istället för en jack russel och en shiba har en heeler från @russinbulle och en schäfer från @Voff .
Sådär som det blir i drömmar tyckte jag inte att det var särskilt konstigt, men när heelern ständigt försökte springa bort och schäfern bet mig i armen varje gång jag försökte fånga den kommer jag ihåg den rätt uppgivna känslan av att jag nog inte skulle ha brukshund ändå. :down: :D
End of.
Jag är förstås övertygad om att både uppfödarna och raserna är fantastiska! :heartTyckte bara att det var rätt roligt sådär på morgonkvisten! ;)

:rofl::rofl::rofl:
Undra vad för heeler du hade som sprang bort - det brukar dom aldrig göra ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 564
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 758
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar