Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev lite nojig av tråden på Allmänt om att folk kan bokföra sig hemma hos en utan att man vet om det, så snabbkollade mig själv på Ratsit - jag har en sambo! :eek:

En cane corso, 7 år. :cool:
Hade ingen aning om att man kan se sånt!
Var tvungen att kolla nu bara för det, men endast vår valp står med. Inget som gör mig någonting dock, förstår inte varför det ska stå med överhuvudtaget...

Här kommer jag tillbaka lite försiktigt.
Vi har tävlat några tävlingar, ungefär hälften av de vi bokat. Det svider att boka och inte åka, men jag har helt enkelt inte haft råd att åka på "onödiga" tävlingar. Bensin är dyrt och jag är fattig.
21766644_10209439898622456_4710235196565100526_n.jpg

Tinja har iallafall nu en Hopp2-pinne, en Agility2-pinne samt en SM-pinne i Lag.
I lördags slog vi till med klassvinst i Lydnad klass 1 med uppflyttningspoäng, så nu är vi klara för klass 2! Men jag tror vi stannar kvar i klass 1 ett tag till, vi behöver slipa på skiftena i fjärren. Ingen mening att gå vidare innan vi är klara.
21751828_10209411932883330_6433680731159105698_n.jpg

Utöver tävlandet har vi tränat spår en del, och det går framåt. Hon har mycket mindre tendens att vädra nu och gör inte lika många snurrar. Ivern och fokuset har det aldrig varit något fel på.
Vi har även tränat en del jakt och retrieverfolket tycker jag borde fråga om att få starta henne på WT trots att hon inte är retriever, så det är ju roligt att höra. Hon är väldigt duktig och omtyckt :D
22042155_10209439980864512_3571447717629718666_o.jpg

Hennes öron har levt ett eget liv som vanligt, vi har plockat massa svamp, gosat och lekt. Idag var vi även och lattjade runt i ett naturgym. Tinja tyckte det var riktigt kul, och såklart har hunden - som inte kan sätta alla fyra tassar i en låda - noll problem med att hoppa upp på en hög smal planka :cautious::rofl:

Jag hittade inte mig själv alls på ratsit. Finns jag inte då :confused: Tog mitt namn och personnummer och inga träffar alls :rofl:
Men oj, vet inte hur jag sökte häromdagen - för nu finns jag :mad:
Det står att jag har fyra hundar på denna adress ?
"Det finns även 4 hundar på denna adress, en 2 årig Lancashire Heeler, 6 årig Lancashire Heeler och en 7 årig Lancashire Heeler samt 1 hundar till."

Måste vara Cookie som hänger kvar hos dom (2-åringen) och en hund till måste vara Skalman.
Känner mig förföljd nu :cautious:

Jag hittade inte mig själv alls på ratsit. Finns jag inte då :confused: Tog mitt namn och personnummer och inga träffar alls :rofl:
Jag är ju den enda av mitt slag med mitt förnamn + efternamn, så jag var inte svår att hitta :p Tydligen är mitt förnamn "Frida Ulrika Elisabet" och jag har inga mellannamn :rofl:
Sen bor jag ju i en uthyrningsdel så resten av infon blir lite fel :p

Herre, finns det bara 3240 hundar i hela Täby?

Vi har tävlat några tävlingar, ungefär hälften av de vi bokat. Det svider att boka och inte åka, men jag har helt enkelt inte haft råd att åka på "onödiga" tävlingar. Bensin är dyrt och jag är fattig.

Tinja har iallafall nu en Hopp2-pinne, en Agility2-pinne samt en SM-pinne i Lag.
I lördags slog vi till med klassvinst i Lydnad klass 1 med uppflyttningspoäng, så nu är vi klara för klass 2! Men jag tror vi stannar kvar i klass 1 ett tag till, vi behöver slipa på skiftena i fjärren. Ingen mening att gå vidare innan vi är klara.

Utöver tävlandet har vi tränat spår en del, och det går framåt. Hon har mycket mindre tendens att vädra nu och gör inte lika många snurrar. Ivern och fokuset har det aldrig varit något fel på.
Vi har även tränat en del jakt och retrieverfolket tycker jag borde fråga om att få starta henne på WT trots att hon inte är retriever, så det är ju roligt att höra. Hon är väldigt duktig och omtyckt :D

Hennes öron har levt ett eget liv som vanligt, vi har plockat massa svamp, gosat och lekt. Idag var vi även och lattjade runt i ett naturgym. Tinja tyckte det var riktigt kul, och såklart har hunden - som inte kan sätta alla fyra tassar i en låda - noll problem med att hoppa upp på en hög smal planka :cautious::rofl:
Vad roligt att du är tillbaka! Grattis till fina tävlingsresultat! :)

Vad roligt att du är tillbaka! Grattis till fina tävlingsresultat! :)
Tack :heart Livet är fortfarande rätt mycket kaos. Men buke är som en familj, man inser tillslut att man behöver den :love:
Känns bra att vara tillbaka. Och det har gått riktigt bra på tävlingar! Plus! Vi slog vårt personbästa i vårt hatmoment fotgående, en 8:a! :up:
(Hatmoment då för jag tycker det är alldeles för tråkigt att träna :p)

"Gift med en 42-årig person" Är han så gammal? :eek::rofl:
De saknas en hund, och sen är de vänliga att tala om att här finns 7 fordon. Jag hade inte ens koll på det själv, men tjuvarna som är ute och rekar här just nu, de behöver ju bara slå en koll på ratsit...:meh:
Här finns inga bilar alls :cautious: Men alla 6 vuxna hundar fanns med...

Från ratsit: "På adressen bor även en 17 årig Papillon".
Skönt att veta att Kaspers ande vakar över oss... O_o

Haha, fast det är ju inte så roligt. Jag kom i alla fall tack vare detta till skott med att ändra informationen om min hund till "avliden". Eller, jag har faktiskt försökt göra det tidigare, genom att leta på SKK:s sida, hade glömt att det var Jordbruksverkets grej liksom.

Men vad skumt det kändes med texten om att det även finns en "12-årig shetland sheepdog" i hushållet.

(Edit pga skickade innan jag skrivit färdigt.)

Haha, fast det är ju inte så roligt. Jag kom i alla fall tack vare detta till skott med att ändra informationen om min hund till "avliden". Eller, jag har faktiskt försökt göra det tidigare, genom att leta på SKK:s sida, hade glömt att det var Jordbruksverkets grej liksom.

Men vad skumt det kändes med texten om att det även finns en "12-årig shetland sheepdog" i hushållet.

(Edit pga skickade innan jag skrivit färdigt.)
Håller med. Kasper är borta sen 4 år tillbaka så kändes i magen att läsa det. Får bli att avregga men tror jag väntar tills valpen kommit. Alltid skrämmer det bort någon tjuv, åtminstone så länge de inte googlar rasen :angel:

Bara jag som inte bryr mig angående ratsit?
Det är ju inte direkt svårt att snoka på sociala medier om man vill kolla om folk har djur.

Välkommen tillbaka! Kul att se dig igen :)

Jag läser ju lite knasigt i bland och fick det till att du plockat svamp i öronen på Tinja :laugh:

"Gift med en 42-årig person" Är han så gammal? :eek::rofl:
De saknas en hund, och sen är de vänliga att tala om att här finns 7 fordon. Jag hade inte ens koll på det själv, men tjuvarna som är ute och rekar här just nu, de behöver ju bara slå en koll på ratsit...:meh:

Om hundarna står med lär de undvika oss. För tillfället bor här 4 Schäferhundar...och en litet skägg.

Välkommen tillbaka! Kul att se dig igen :)

Jag läser ju lite knasigt i bland och fick det till att du plockat svamp i öronen på Tinja :laugh:
Roligt med ett fint välkomnande! :D

Hahahahaha alltså herregud, jag tänkte inte ens på att det kunde läsas på det sättet! :rofl::rofl: Nej, Tinja har inte haft någon svamp, däremot har det funnits massvis i skogen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 568
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 758
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar