Här kommer jag tillbaka lite försiktigt.
Vi har tävlat några tävlingar, ungefär hälften av de vi bokat. Det svider att boka och inte åka, men jag har helt enkelt inte haft råd att åka på "onödiga" tävlingar. Bensin är dyrt och jag är fattig.
Tinja har iallafall nu en Hopp2-pinne, en Agility2-pinne samt en SM-pinne i Lag.
I lördags slog vi till med klassvinst i Lydnad klass 1 med uppflyttningspoäng, så nu är vi klara för klass 2! Men jag tror vi stannar kvar i klass 1 ett tag till, vi behöver slipa på skiftena i fjärren. Ingen mening att gå vidare innan vi är klara.
Utöver tävlandet har vi tränat spår en del, och det går framåt. Hon har mycket mindre tendens att vädra nu och gör inte lika många snurrar. Ivern och fokuset har det aldrig varit något fel på.
Vi har även tränat en del jakt och retrieverfolket tycker jag borde fråga om att få starta henne på WT trots att hon inte är retriever, så det är ju roligt att höra. Hon är väldigt duktig och omtyckt
Hennes öron har levt ett eget liv som vanligt, vi har plockat massa svamp, gosat och lekt. Idag var vi även och lattjade runt i ett naturgym. Tinja tyckte det var riktigt kul, och såklart har hunden - som inte kan sätta alla fyra tassar i en låda - noll problem med att hoppa upp på en hög smal planka