Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara jag som inte bryr mig angående ratsit?
Det är ju inte direkt svårt att snoka på sociala medier om man vill kolla om folk har djur.
Jag bryr mig inte, men var såklart tvungen att in och kolla på mig själv. Får läsa där att jag har ett nytt stjärntecken och känner mig så här. :eek: :eek: :eek:
Hur ska jag nu kunna planera mitt liv? :angel:

Har så fruktansvärt dåligt samvete över hundarna. Har varken haft orken eller lusten att träna något överhuvudtaget och både i torsdags och igår skippade jag valpkurser resp träningsgruppen.
Har vissa dagar inte orkat gå några längre promenader än typ 20-30 min. Ligger efter med trimning på de vuxna och kloklippning på alla tre. För att inte tala om tandborstning eller tovutredning...

Från att gå från supermatte till bör-knappt-få-kallas-hundägare...inte kul och jag vill inte ha det så heller.
Imorgon är jag ledig och ska försöka göra i alla fall en sak av ovanstående, jag måste! Kan inte vara så här för all framtid liksom.

Har så fruktansvärt dåligt samvete över hundarna. Har varken haft orken eller lusten att träna något överhuvudtaget och både i torsdags och igår skippade jag valpkurser resp träningsgruppen.
Har vissa dagar inte orkat gå några längre promenader än typ 20-30 min. Ligger efter med trimning på de vuxna och kloklippning på alla tre. För att inte tala om tandborstning eller tovutredning...

Från att gå från supermatte till bör-knappt-få-kallas-hundägare...inte kul och jag vill inte ha det så heller.
Imorgon är jag ledig och ska försöka göra i alla fall en sak av ovanstående, jag måste! Kan inte vara så här för all framtid liksom.

Du har inte någon kompis du kan höra med och göra sakerna tillsammans med? Är ju ofta trevligt att småprata lite när man håller på med pälsvård eller tar en promenad :). Dessutom kanske hundarna kan busa med någon kompis och göra av med en massa energi på en gång.

Men jag vet hur det känns och tror du vet att det inte är någon fara för hundarna att ta det lugnt en period. Om klorna är väldigt långa kanske du kan ha som mål att klippa dom imorgon men annars är det säkert ingen fara att det dröjer lite extra den här gången

I bland blir det sådär. Då önskar man att de bara var ett mjukisdjur för ett liteg tag.
Mitt intresse och ork går i vågor. Bla pga min värk. Man är inte mer än människa :heart

Du har inte någon kompis du kan höra med och göra sakerna tillsammans med? Är ju ofta trevligt att småprata lite när man håller på med pälsvård eller tar en promenad :). Dessutom kanske hundarna kan busa med någon kompis och göra av med en massa energi på en gång.

Men jag vet hur det känns och tror du vet att det inte är någon fara för hundarna att ta det lugnt en period. Om klorna är väldigt långa kanske du kan ha som mål att klippa dom imorgon men annars är det säkert ingen fara att det dröjer lite extra den här gången

Jo som tur är får dom ju lite kul på lunchen. Då går jag nästan alltid med någon kollega med hund och annars går mina hundar lösa mycket också. Imorgon är jag ledig så hoppas vädret är torrt och så jag kan tvinga mig ut på en lite längre promenad i skogen. Sen blir det antingen kloklippning eller borstning/trimning. Får sätta upp som mål att göra minst en av de två grejerna.
På torsdag är det valpkurs med den yngsta och den ska jag absolut gå på!
De dör såklart inte av att ta det lugnt en period men jag vet ju hur mycket de skiner upp och hur glada de blir av att träna så man känner sig verkligen taskig när man inte orkar.

I bland blir det sådär. Då önskar man att de bara var ett mjukisdjur för ett liteg tag.
Mitt intresse och ork går i vågor. Bla pga min värk. Man är inte mer än människa :heart

Tack! :heart

Och @Gnist vilket gulligt erbjudande :love:
Den ena är lurvigare än den andra men de har sett värre ut båda två så borde inte ha så dåligt samvete över just pälsen ändå...tur att utställningskarriären är avslutad för dom två men man vill ju ändå att de ska se ut som dvärgschnauzrar och inte troll :o:p

Tack! :heart

Och @Gnist vilket gulligt erbjudande :love:
Den ena är lurvigare än den andra men de har sett värre ut båda två så borde inte ha så dåligt samvete över just pälsen ändå...tur att utställningskarriären är avslutad för dom två men man vill ju ändå att de ska se ut som dvärgschnauzrar och inte troll :o:p

Vad ska man med hundtrimmande bukefalister till om de inte vill ställa upp om det behövs :confused: :D

Har stått på knä i Älvsjöhallen i december och trimmat till en (av annan människa) väldans fult trimmad terrier inför utställning samma dag också en gång, så jag hjälper gärna folk faktiskt :eek: väl bevarad hemlighet det ;)

Och troll kan vara söta :D

Jag är ju den enda av mitt slag med mitt förnamn + efternamn, så jag var inte svår att hitta :p Tydligen är mitt förnamn "Frida Ulrika Elisabet" och jag har inga mellannamn :rofl:
Alltså jag reagerade också på det med mellannamn. Fast jag tänkte "det ante mig, de (syftade på mina föräldrar) har fyllt i papperna fel" :D

Katter finns inte på riktigt, de är bara en (ond) myt.
tffjdgtixpmtxm.jpg

En del är ju så jäkla pantade att jag undra om de trollar. Hur farao kan uppfödare ha så galna teorier och ställa så dumma frågor :confused:

"En C-höft är en frisk höft"
"Varför får en hund C?"
"Anser du att hundar med C-höfter är sjuka?"
"Armbågar är värre så vi borde fokusera på dom ist" (varför inte båda?)
"C-hundar har inte artos" :banghead::banghead::banghead:

Vad har jag nu missat? :D

Här kommer jag tillbaka lite försiktigt.
Vi har tävlat några tävlingar, ungefär hälften av de vi bokat. Det svider att boka och inte åka, men jag har helt enkelt inte haft råd att åka på "onödiga" tävlingar. Bensin är dyrt och jag är fattig.
21766644_10209439898622456_4710235196565100526_n.jpg

Tinja har iallafall nu en Hopp2-pinne, en Agility2-pinne samt en SM-pinne i Lag.
I lördags slog vi till med klassvinst i Lydnad klass 1 med uppflyttningspoäng, så nu är vi klara för klass 2! Men jag tror vi stannar kvar i klass 1 ett tag till, vi behöver slipa på skiftena i fjärren. Ingen mening att gå vidare innan vi är klara.
21751828_10209411932883330_6433680731159105698_n.jpg

Utöver tävlandet har vi tränat spår en del, och det går framåt. Hon har mycket mindre tendens att vädra nu och gör inte lika många snurrar. Ivern och fokuset har det aldrig varit något fel på.
Vi har även tränat en del jakt och retrieverfolket tycker jag borde fråga om att få starta henne på WT trots att hon inte är retriever, så det är ju roligt att höra. Hon är väldigt duktig och omtyckt :D
22042155_10209439980864512_3571447717629718666_o.jpg

Hennes öron har levt ett eget liv som vanligt, vi har plockat massa svamp, gosat och lekt. Idag var vi även och lattjade runt i ett naturgym. Tinja tyckte det var riktigt kul, och såklart har hunden - som inte kan sätta alla fyra tassar i en låda - noll problem med att hoppa upp på en hög smal planka :cautious::rofl:

Grattis!! Och vad skönt att höra att d är tillbaka:) Finns fortfarande på PM.

Äsch som flera andra sagt, så är livet ibland :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 758
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar