Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. En tjej som också hänger på studentkåren har skaffat en liten JRT-valp... Att gulla med den har inte botat mitt valpsug om man säger så :arghh::love:

Efter att ha träffat flera trevliga skottar på utställning är jag dock fortfarande inne på att nästa ska bli en sån, men vi får väl se vart det barkar när det börjar bli dags om något år. Jag älskar ju Jack Russelln men vill samtidigt gärna stödja de som faktiskt avlar mot jakt eller DP isåfall, och jag är ju inte jägare... tänkte dock åka på grytträning med Frank framöver för att se vad han tycker om det. Vem vet, jag kanske blir helt grytjaktsbiten :p

Jag har tackat ja till att vara valpvakt till min hunds uppfödares senaste kull, 8 stycken 6 veckors valpar ... Vad har jag gett mig in på? :nailbiting:
Men det ska bli jättespännande att träffa dem :love:

Det har jag varit flera gånger, både hemma hos uppfödaren men även haft dom hemma hos mig. Det blir mycket städande och moppande men är också jättemysigt :love:

Det är rätt skönt med bara 4 små valpar denna gång - och än räcker padsen, så jag har inte behövt moppa en endaste gång än ;)

Mina kissar och bajsar superduktigt på tidningarna. Sen gnider de noga in alla leksaker i det, och verkar ha nån slags tävling i vem som kan fylla badrumsgolvet med kissiga tassavtryck snabbast...

Tur att skitarna håller normal färskfoderkonsistens, de är som torra cigarrer - bara att plocka upp!

Mina kissar och bajsar superduktigt på tidningarna. Sen gnider de noga in alla leksaker i det, och verkar ha nån slags tävling i vem som kan fylla badrumsgolvet med kissiga tassavtryck snabbast...

Tur att skitarna håller normal färskfoderkonsistens, de är som torra cigarrer - bara att plocka upp!
Jo leksaker får jag tvätta med jämna mellanrum - och ett tag även fällar typ varje dag. Nu har dom äntligen slutat pinka där dom sover :D

Padsen?Har dom inte slaktat dom:eek: Jag har ett gäng men dom strimlas innan jag hinner vända ryggen till,men dom är duktiga på att använda både dom och tidningar om dom bara får ligga kvar :mad:
Tänkte också på det. Med tanke på hur de behandlar sina tidningar skulle jag inte vilja ge dem fri tillgång till pads med en massa absorberande vadd, plast och allt vad det är i. Har även plockat bort alla tygleksaker som snälla valpklappare haft med sig, samt satt extra skivor för de väggsnuttar där småttingarna kommit på att det är gipsskiva.

Idag har de varit ute från 8-18. Tro för all del inte att det innebär att de är tröttare än vanligt när de väl kom in :rofl:

Jag är totalt bottenfrusen efter ett par timmar på klubben.
Men åh så fint lilla Jarla-buset utvecklar sig :love: Hon har en härlig attityd till träning och skön energi.

Sen har vår "Kollo-hund" varit med för andra gången. Det är hanen från vår lilla minikull som hade egen tråd i vintras. Alltså den ökända "transkullen" som skulle bli så ful enligt en viss självutnämd exteriörexpert :angel:
Nu en tonåring med extra allt som har fin potential bara han fått ordning på sig själv :D
Calibras formkurva fortsätter uppåt :up:

Slänger in ett par bilder på Jarla-buset och hanen.
49uvVFP.jpg

Eamgm11.jpg

WTGA01Y.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 758
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • 🎄Jul 2024🎄