Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skämtade med en kompis att jag är lite impulsiv ibland och när jag är ensam hemma så kan jag få för mig att göra saker..
En kvart senare har jag anmält mig till en etologikurs m bph-studie, valpagility samt funderar på en rally-avancerad-kurs. impulsiv jag?! Näee, skulle inte tro det..
Det är fö fantastiskt skönt att få köra bil igen. Det var dock mycket billigare när jag inte fick köra bil
Delade den på min fb En lokal kurs sas!Vad är det för etologikurs??
Hm, vet inte om detta är utanför forumreglerna kanske, men finns det någon klinik i södra Sverige (Småland/Halland/Västra Götaland) som ni rekommenderar särskilt för HD-/ED-röntgen, alternativt som ni verkligen avråder ifrån?
Skicka gärna PM om ni inte vill skriva i tråden
Har bara hört gott om kliniken i Ljungby
Och själv skulle jag aldrig HD/ED röntga i Ljungby efter vad jag hört och det är den kliniken jag har närmast till. Åker gärna dit men inte för röntgen. Själv åker jag och de allra flesta jag känner häromkring till Vesslarp veterinärklinik men det blir kanske lite väl långt för dig.
Det hindrade inte den lilla ligisten från att återkomma o pröva lite längre ner, hon är smart också det lilla kräket
Och om någon undrar varför mina tofflor ligger i fåtöljen så är det för att dom inte får vara ifred på golvet.
Jag tror jag ska skicka mopsen till @AraSlei Hon är som en mini me av Otis,drar (hänger i både gardiner o kökshanduk) ,sliter i filtarna i soffan som Gissa sover på o den jag har ifall jag fryser,förstör saker (idag blev det hål i mina långbyxor medans jag borstade tänderna) ,är på allt hela tiden släpar ut saker från huset ut på gården
På väg hem från lokala styckeriet med styckrester från 20 lamm. Stackars hundarnq!
Baajs, vilken dålig gruppträning jag och Floyd hade igår!
Eller ja, jag var dålig Vi skulle träna på långa linjer, och jag gjorde så många fel!
[.......]
Nåväl, bara att backa, göra om och göra rätt!
Jag antar att jag ska ta det som en komplimang när någon vill skriva en tidningsartikel om ena fyrbeningen och vill intervjua mig osv för att få det hela bättre. Men åh, jag blir så skeptisk till allt
Känner igen känslan, har gjort samma sak såå många gånger. Göra det för svårt, bli irriterad för att det inte går och så sitta och klappa om hunden hela kvällen för man känner sig som en dålig tränare som inte fattat något.
Jag har också lite ågren över linjerna just nu, för min har liksom Floyd slagit på näsan några gånger och dessutom "lyckats" med det lite för många gånger, så nu är det förstahandsalternativet vid lite svårare linjer.... eftersom hon tycker att sök är det roligaste som finns så ligger det nära till hands för henne att göra alla övningar till ett sök. Har också backat mycket och då funkar det men så fort det blir lite längre linjer eller någon annan svårighet så tar hon hellre den med näsan. Hon har mycket av en "kan själv"-attityd, vilket gör henne till en helt fantastisk sökhund, men dirigerbarheten är väl sådär.......