C
Chine
Idag fick jag reda på att min försäkring vid utgången inte kommer att erbjudas mer. Jag har mina hästar i Agria, den där man bara behöver betala självrisken och sedan ingår allt utöver självrisken. Då min häst skadade sig förra året var jag så glad att jag hade den, hur hade jag annars klarat den utgiften? Jag har haft mina hästar försäkrade i alla år (ca 25 år som hästägare till en eller flera hästar) och bara utnyttjat försäkringen två gånger, men dom gångerna har den varit guld värd.
Vad gör man nu om den inte kommer att finnas mer. Räknade ut att hade jag haft den formen som kommer att bli nu när min häst skadade sig så hade jag blivit tvungen att ta bort henne.
Hur kommer ni att göra nu?
Jag har några alternativ:
1. Struntar i försäkring och lägger undan försäkringspengarna varje månad på ett eget konto och använder om olyckan skulle vara framme. Får då ta risken att det blir dyrare än undanlagda pengar och ev. låna lite av den kära banken.
2. Leta efter ett annat bolag. Har bara hittat If som inte har rörlig självrisk, men de ersätter inte om hon måste stå på kliniken. När min häst skadade sig så stod hon på klinik en vecka a 5500 kr, så denna försäkringen täcker ju inte heller mitt behov.
Har ni några mer förslag, förhoppningsvis bättre än mina
Vad gör man nu om den inte kommer att finnas mer. Räknade ut att hade jag haft den formen som kommer att bli nu när min häst skadade sig så hade jag blivit tvungen att ta bort henne.
Hur kommer ni att göra nu?
Jag har några alternativ:
1. Struntar i försäkring och lägger undan försäkringspengarna varje månad på ett eget konto och använder om olyckan skulle vara framme. Får då ta risken att det blir dyrare än undanlagda pengar och ev. låna lite av den kära banken.
2. Leta efter ett annat bolag. Har bara hittat If som inte har rörlig självrisk, men de ersätter inte om hon måste stå på kliniken. När min häst skadade sig så stod hon på klinik en vecka a 5500 kr, så denna försäkringen täcker ju inte heller mitt behov.
Har ni några mer förslag, förhoppningsvis bättre än mina