Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som redan har sagts, byta INTE bolag om inte hästen är 100% frisk.
Ni kommer att få resv. på sjukdomen hos ett nytt bolag (gäller samtliga bolag!)
Är det däremot helt frisk är det inget som hindrar att man bytar bolag.
Dessutom vill jag ha mina uppfödningar och andra hästar som ska säljas väl försäkrade då det är ett skydd både för mig och en ev hästköpare!
Och psst... det är inte helt smart att byta heller...!
Har man en försäkring från fölstadiet så skulle inte jag byta.
Jag har aldrig haft min häst försäkrad. Från början skulle jag försäkra, men det vart aldrig så.. så det har automatiskt blivit alt. 1 för vår del. Nu är hon ju 12 år å någon liten skavank hittar de säkert som sedan gör att försäkringen inte skulle täcka ifall hon blir sjuk. Men det innebär ju också att jag inte skulle ha råd med dyra operationer eller liknande.
När vi ändå pratar om försäkringar... En stallkompis fick avliva sin häst akut för ca 2 veckor sedan, hästen har gjort något i hagen och halskotpelaren vart rejält sned, hästen vinglade i bakdelen och kunde bara gå i sidled ställd som en ostbåge.... vet. kom ut och beslutade om nödslakt omgående. Hästen var A1 försäkrad med tillägg Agria Incident. Tror ni försäkringen täckte kostnaden för nödslakt??
Nej.... det gjorde den inte! Det var inte veterinärvård, hälsar Agria. 6000:- landade det på. Hästen var 13 år - försäkrad i hela sitt liv, inte tidigare skadad. De där pengarna är ju betalda flera gånger om i det här fallet......
En stallkompis fick avliva sin häst akut för ca 2 veckor sedan, hästen har gjort något i hagen och halskotpelaren vart rejält sned, hästen vinglade i bakdelen och kunde bara gå i sidled ställd som en ostbåge.... vet. kom ut och beslutade om nödslakt omgående. Hästen var A1 försäkrad med tillägg Agria Incident. Tror ni försäkringen täckte kostnaden för nödslakt??
Nej.... det gjorde den inte! Det var inte veterinärvård, hälsar Agria. 6000:- landade det på. Hästen var 13 år - försäkrad i hela sitt liv, inte tidigare skadad. De där pengarna är ju betalda flera gånger om i det här fallet......