Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Generell försäkringsfråga till den som är uppdaterad:
Vilket bolag har högst vet.vård och lägst självrisk + låg procentuell egen del?
Jag tillhör dem som hellre betalar lite mer i premie men slipper chockas när olyckan väl är framme.
Hittade inte någon av de bra jämförelsesidorna ex konsumenternas...verkar som jämförelse på hund är borttagen, kanske för stor skillnad och detaljer i försäkringarna numer?
Eller är det bara jag som hade otur i sökningen
Jag tror att Agria har det du efterfrågar såvitt jag har sett, om de är ensamma om det vet jag dock inte.
Sen har ju if enbart fast självrisk, vad som blir billigast beror ju på skada/sjukdom men man slipper ju överraskningar då det aldrig blir dyrare (förutsatt naturligtvis att det täcks av försäkringen).
*KL*
Ras: Riesenschnauzer
Bolag: IF
Livvärde: 7 000 kr
Veterinärvård: 40 000 kr (VetXtra)
Årspremie: 9 900 kr (ord pris, jag har IF Plus rabatt och betalar 7 800 kr)
Självrisk: 2500 kr (fast självrisk)
Hur sjutton kan din försäkring vara så dyr!?
Tror de höjer premien vid två tillfällen, när hunden fyller 4 år och 7 år om jag inte minns fel.Dock gillar jag inte att ersättningsbeloppet sänks med 2500:-/år efter att hunden fyllt åtta år, samtidigt som årspremien verkar gå upp...
Jag tror att Agria har det du efterfrågar såvitt jag har sett, om de är ensamma om det vet jag dock inte.
Sen har ju if enbart fast självrisk, vad som blir billigast beror ju på skada/sjukdom men man slipper ju överraskningar då det aldrig blir dyrare (förutsatt naturligtvis att det täcks av försäkringen).
Jag vet att många pratar illa om Agria men jag har haft mina djur försäkrade där i över 10 år och det har ALDRIG varit strul. Ingen jag känner har haft problem med dem heller.
Kan dock inte minnas att jag hittat så stora skillnader i vad som ersätts och inte, på hund?
Oavsett så var menade jag inte att if ersätter färre saker, utan att det kan vara bra att ha i åtanke att ändå ha större buffert för vet. utgifter än självrisken eftersom allt inte täcks- oavsett bolag.
Samma här fast i mitt fall är IF`s försäkring tre gånger så dyr som Folksam och då lägger jag hellre de 9.400 kr jag "tjänar" varje år till en rejäl buffert.Skulle gärna ha If eftersom de har fast självrisk och alltid ligger högt i kundbetyg MEN då var försäkringen dubbelt så dyr som i Folksam ...dock var Alexandra_Ws försäkring dyrare