Format på film, DC++

L

Lillfisen04

Om man ska ladda ner en film som man sen vill bränna ner på en dvd film så man kan se den i dvd:n sen...hur fasiken hittar man rätt format. "någon" sa att man ska titta efter format SVCD..men vad fasiken hittar jag det ? Har inte hittat någon ännu med det formatet.. Tips tack !

Sv: Format på film, DC++

Det är DVDR du ska ha. Står med i namnet och märks på storleken som ligger mellan ungefär 3.7 och 4.5 GB per skiva. (Börjat komma lite DVD9 nu, men inte vanligt.) (Andra bra saker att titta efter är att det är rar-filer och har nfo- och sfv-fil. Ladda ner nfo-filen först och läs den så står det vad det är för format.)

Jag brukar tanka ner avi/mpg filer som jag bränner ner på en DVD-RW
skiva i Nero och där väljer jag att bränna i formatet DVD-UDF
Anledningen till att jag väljer RW skivor är för att jag spelar över skivorna hela tiden, jag sparar alltså inte filmerna nån längre tid.

Beror ju på vilken kvalitet du vill ha egentligen...

DVDR är ju klart bäst, då får du 5.1 ljud o allt sådant som en orginalfilm. Visst de har minskat ner lite på menyer och sådant eftersom de trycker in den på en single layer skiva 4.7gb istället för en dual layer 9gb...

Avi,mpeg,xvid är rätt ok de oxå, speciellt om man har en dvd som läser de direkt, då är de bara bränna en data dvd med alla filmer på så får man upp de i dvd:n sen...

/Jonas

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 366
Senast: Svartkatt
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 196
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 759
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 232
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård