För att de drogerna inte är lagliga i Sverige och genom att bruka dessa bidrar man direkt eller indirekt till den illegala narkotikahandeln.Varför är det rimligt med THC men inte med alkohol?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att de drogerna inte är lagliga i Sverige och genom att bruka dessa bidrar man direkt eller indirekt till den illegala narkotikahandeln.Varför är det rimligt med THC men inte med alkohol?
Samtidigt som jag röstade nej, så tycker jag att alla krögare borde ha eget val ang rökning. Jag avskyr rök på mig men tycker samtidigt att det borde finnas krogar/caféer osv som det är tillåtet att röka på. Då kan man som rökhatare väldigt enkelt bara strunta i att gå ditBörjar svara själv. Jag är inte rökare (kan i sällsynta festliga tillfällen falla till föga men det är enormt sällan). Kan ändå tycka att folk ska kunna unna sig en cigg. Samtidigt förstår jag att det kan vara störande för vissa. Bör inte restaurangägaren/krogen själv kunna välja detta?
Så för att man döms för ett brott så ska man automatiskt dömas för ett till?För att de drogerna inte är lagliga i Sverige och genom att bruka dessa bidrar man direkt eller indirekt till den illegala narkotikahandeln.
Lagar behövs om dom efterlevs. Inte annars det borde väl varenda människa förstå.Fast ditt argument är väl ändå lite märkligt .
Bara för att det finns stora problem med tex barnäktenskap som du tog upp så ska vi skita i allt vad lagar och regler gäller ?
Hade inga lagar funnit hade vi lika gärna kunnat köra med DHL-drogakuten eller köpa från hemköp.
Så jo lagar behövs!
Jag har aldrig rökt en cigarett i hela mitt liv men röker gärna cannabis när tillfälle ges.
Jag är definitivt för ett förbud som försvårar möjligheterna att utsätta omgivningen för passiv rökning! Personligen tycker jag att cigarettrök är jätteäckligt, jag som i vanliga fall inte är speciellt känslig får lätt huvudvärk om någon i närheten röker.
Åh, en rök- och barnfri uteservering men med en massa hundar som gäster hade jag lätt blivit stammis på själv!
Så för att man döms för ett brott så ska man automatiskt dömas för ett till?
Varför tycker du att det är rimligt? Att dömas till ett brott man inte har begått? Hur kan det vara rimligt?Jag tycker det är rimligt ja.
Samma gäller alkohol, för mycket kalorier, för lite motion...men kan eller rättare sagt får ett demokratiskt samhälle reglera allt.Fast rökning kostar enligt studier samhället 31 miljarder per år medan tobaksskatten bara ger ca 11,8 miljarder i intäkter. Med andra ord är det minst sagt lönsamt för samhället att begränsa rökandet om det kan bidra till att färre personer röker.
Många lagar som behöver ses över då de antingen inte funkar i praktiken eller är föråldrade.Lagar behövs om dom efterlevs. Inte annars det borde väl varenda människa förstå.
Finns det noll chans att fälla någon för det så bör det inte finnas. Hur många
-Förbjudet att beträda gräset.
har ni sett? Hur många bryr sig? Nää precis.
Fast rökning kostar enligt studier samhället 31 miljarder per år medan tobaksskatten bara ger ca 11,8 miljarder i intäkter. Med andra ord är det minst sagt lönsamt för samhället att begränsa rökandet om det kan bidra till att färre personer röker.
Man döms ju till ett brott som man begått. Dessutom kan det vara svårt för den som tagit drogen att själv avgöra när den gått ur kroppen. Där är det samma med alkoholen, många underskattar vad de druckit. Därför är det bättre att låta bli helt om man måste köra.Varför tycker du att det är rimligt? Att dömas till ett brott man inte har begått? Hur kan det vara rimligt?
Fast det är ju just det som är grejen, med THC spelar det ingen roll hur lite man har i kroppen, där döms man oavsett om jag har förstått saken rätt?Man döms ju till ett brott som man begått. Dessutom kan det vara svårt för den som tagit drogen att själv avgöra när den gått ur kroppen. Där är det samma med alkoholen, många underskattar vad de druckit. Därför är det bättre att låta bli helt om man måste köra.
Fast även med bra ventilation lär väl arbetsmiljön bli riktigt dålig för de anställda? Hej cancer och kol liksom.
Men jag följer debatten, och framförallt vetenskapen kring cannabis som är extremt spännande! Fler och fler länder avkriminaliserar cannabis och det tycker jag är bra! Framförallt för människor som lever med stor smärta. Min mor har fibro tex, och är precis som jag immun mot alla smärtmediciner. Hon är sjukpensionär på 75% idag. Tänk om hon istället skulle kunna arbeta 75% om hon fick adekvat smärtlindring? I Sverige, idag, kan vi inte erbjuda det, och det känns bara dumt när det kommer fler och fler rapporter som visar att både alkohol och tobak är farligare för hälsan än cannabis. För att inte tala om morfinmedicinerna folk med smärtsjukdomar går på.
Du borde åka till Christiania! Fast du kanske redan har varit där, men om inte, åk dit! (På sommaren)
Jag kan tänka mig att det är svårt att sätta ett mått på hur mycket det skulle kunna vara i blodet så att det inte påverkar körningen öht. Därför är det noll som gäller. Möjligt att det går att se över en lagändring här. Men som sagt tror jag det blir svårt eftersom det handlar om illegala droger till skillnad från alkoholen.Fast det är ju just det som är grejen, med THC spelar det ingen roll hur lite man har i kroppen, där döms man oavsett om jag har förstått saken rätt?
Och har man så lite i kroppen att man INTE är påverkad och döms för rattfylla så blir man ju dömd för ett brott man inte har begått.
Med risk för att få det att låta som om jag bor under en sten, men jag tror inte att vi har en enda svartklubb för att trotsa rökförbud.Helt rätt, men på något vis tycker jag att vill man så ska det finnas en möjlighet. Vi pratar ändå om vuxna människor och jag är helt för att det är bättre att göra något lagligt med skyddsnät än att det blir svartklubbsnisch på det. Ett sätt att lösa det är tex att fixa rökrum med ventilation. Är det så att någon vill investera i det, gör det ändå möjligt.
Jag som jobbar med tvångsomhändertagna missbrukare har en helt annan bild av cannabis än vad du har. Du är välkommen till våran avdelning för de med psykoser eller andra psykiska åkommor missbrukare rökt till sig så kanske du ändrar åsikt.Jag vet ingen som blir aggressiv av cannabis (så som man kan bli av alkohol), man får ingen baksmälla, röken luktar inte alls lika illa och stannar dessutom inte kvar i kläder/hår på samma sätt som cigarettrök gör.
Jag som jobbar med tvångsomhändertagna missbrukare har en helt annan bild av cannabis än vad du har. Du är välkommen till våran avdelning för de med psykoser eller andra psykiska åkommor missbrukare rökt till sig så kanske du ändrar åsikt.
Jag var relativt drogliberal tills jag började jobba där jag jobbar.
Dessutom förstår jag inte hur man med gott samvete kan köpa droger med tanke på hur industrin fungerar. Gillar man inte barn- och slavarbete ska man nog inte köpa droger. Gillar man inte omotiverade mord, prostitution, trafficing mm så ska man nog inte heller köpa droger. Narkotika är antagligen den absolut smutsigaste branschen ever, och det handlar inte om att den är olaglig, det handlar om att det är för stora pengar i det. Stora pengar gör att människor blir svin. Var de tvugna att betala vita löner och faktiskt sköta det hela lagligt hade ingen haft råd att knarka.
Jämfört med drogindustrin är asiatiska textilfabriker rena rama lyxen på semesterorter.