Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Syftar du på förbud mot rökning eller förbud mor rökning på vissa platser såsom uteserveringar?Jag är icke rökare och jag vill inte se ett förbud. Det är ingen som har blivit våldtagen, misshandlad, skadat någon i trafiken eller i värsta fall dödat någon för att den har rökt. Men allt detta händer varje vecka när personer dricker alkohol. Är det då inte bättre att förbjuda alkohol och slippa allt det jag har listat upp, vecka efter vecka.
Men att införa ett förbud mot att dricka tycks vara helt tabubelagt
Har du jobbat inom restaurangbranchen?Är nog få arbetslösa som har råd att tacka nej till ett jobb.
Det hade fungerat om alla rökare var lika omtänksamma och respekterande mot omgivningen som många rökare är. Men alltför många rökare är inte det. Som vanligt så får det större kollektivet lida pin för att en liten del av det bär sig illa åt.De flesta självmorden begås med kniv o gaffel. Ska storebror för den skull reglera bruket av dessa?
Rökning kostar utan tvivel mångas liv, liksom alkohol o andra droger vissa av oss använder.
Samtidigt ska man inte sticka under stol med att bruket av kniv o gaffel kombinerat med alkohol i goda vänners lag är en av höjdpunkterna i livet. Och till det en avslutning med tobak, kaffe o alkohol gör inte saken sämre.
Vi ska ha rätt att leva våra liv som vi själva anser bäst, inklusive den frihet det innebär att välja.
Vill jag röka på en uteservering ska jag kunna välja en där det är tillåtet, vill jag inte går jag till en annan som är rökfri.. Det är valfrihet. Att ickerökaren går in och dikterar är lika oförskämt som när rökaren tänder på sittande i en rökfri avdelning.
Respektera är ordet.
Nej, men vet vad ams tycker om när någon tackar nej till jobberbjunande även om det handlar om ett restaurang jobb.Har du jobbat inom restaurangbranchen?
Du har glömt att ta med den passiva rökningens nackdelar. För mig är det en viktig punkt.De flesta självmorden begås med kniv o gaffel. Ska storebror för den skull reglera bruket av dessa?
Rökning kostar utan tvivel mångas liv, liksom alkohol o andra droger vissa av oss använder.
Samtidigt ska man inte sticka under stol med att bruket av kniv o gaffel kombinerat med alkohol i goda vänners lag är en av höjdpunkterna i livet. Och till det en avslutning med tobak, kaffe o alkohol gör inte saken sämre.
Vi ska ha rätt att leva våra liv som vi själva anser bäst, inklusive den frihet det innebär att välja.
Vill jag röka på en uteservering ska jag kunna välja en där det är tillåtet, vill jag inte går jag till en annan som är rökfri.. Det är valfrihet. Att ickerökaren går in och dikterar är lika oförskämt som när rökaren tänder på sittande i en rökfri avdelning.
Respektera är ordet.
Låg nivå, vi förbjuder redan saker som inte påverkar utomstående alls och man kan alltid dra "något viktigare att göra" kortet. Då kan man inte göra någonting alls.
Med mitt alternativ kan du välja..gå till en rökfri mjölkbar eller den där hippa klubben där cigarröken blandas med bluesmusik och ölDu har glömt att ta med den passiva rökningens nackdelar. För mig är det en viktig punkt.
De flesta självmorden begås med kniv o gaffel. Ska storebror för den skull reglera bruket av dessa?
Respektera är ordet.
Alltså. 1. Varför skriva saker man har noll koll på? Varför? För att kunna säga källa surfade jag in och kollade fakta via Socialstyrelsen, 2015, suicidorsaker: Med förkrossande majoritet kommer inte, hör o häpna, gaffel o kniv utan: 36% hängning, 26% förgiftning, skjutning 11% osv ända ner till 2,9% där vi hittar skärande/stick. Och jag vågar påstå att gafflarna lär vara underrepresenterade.
2. Man kan ha sina åsikter och argument i frågan men att påstå att det är samma sak är ju rent felaktigt. En rökare kommer inte må dåligt fysiskt av att inte ta en cigg (snarare tvärtom i längden), medan den som får inhalera passiv rökning bevisligen inte far väl av det.
Sedan är det säkert olika i olika städer men där jag bor finns inte en enda rökfri uteservering. Här finns ingen valmöjlighet för den som inte vill andas in rök. Så det där med rökfri avdelning är inte alltid en valmöjlighet.
Hon är ju ute och cyklar. Det här är en hälsofråga utöver det rena obehaget, det är inte ett irritationsmoment som beror på egna preferenser som tex musik eller annat.
Ja Jösses.....Ta en koll på vad de flesta människor dör av...
Hjärt-och kärlsjukdomar
och dessa har ett öknamn...de är så kallade välfärdssjukdomar.
Man äter för mycket, därav mitt påstående, kniv o gaffel. Inte så att man högg eller skar sig till döds utan att man stoppade in för mycket och fel saker under näsan....
Ja Jösses.....Ta en koll på vad de flesta människor dör av...
Hjärt-och kärlsjukdomar
och dessa har ett öknamn...de är så kallade välfärdssjukdomar.
Man äter för mycket, därav mitt påstående, kniv o gaffel. Inte så att man högg eller skar sig till döds utan att man stoppade in för mycket och fel saker under näsan....
Som jag skrev tidigare, det handlar om respekt o hänsyn från alla. Tål jag inte att det lutar rök, där folk får röka, ja då väljer jag en rökfri miljö..så enkelt är det.Trevlig attityd mot medmänniskor som får avbryta sin dyrt inköpta måltid, pga idioter utan hänsynstagande.
Ok kan man tycka. Men det är nog den största orsaken till för tidig död..Och som vissa går på här så dröjer det väl inte länge för än bruket av kniv o gaffel regleras i lag, det medHaha ja DET är en annan fråga. Men då får du vara tydligare. Det framgick inte alls av ditt inlägg i övrigt.
Javisst. och kobinerar du missbruk av kniv o gaffel med missbruk av tobak ligger du risigt till...Förbud alltsåRökning ger iofs väldigt mycket kärlsjukdomar.