För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbigt :wtf:

Just nu saknar jag att vara hos mamma, vi brukar alltid ha så mysigt på helgmorgonen, sitta i halvmörkt rum och ha tända ljus, dricka te och äta frukost och nu runt jul brukar det bli lussebullar till frukost och prata en massa... :( tur det bara är två veckor tills jag åker upp!
och som hästägare är det ju inte bara att åka :(

Är sugen på att skaffa katt med, men känner att jag inte har tid med det. :(
Ja katter är härligt sällskap, men även om dom är katter behöver man ju lite tid åt dom :( Hade lite dåligt samvete för Bertil i slutet, han var väldigt kelig och ville ha mycket uppmärksamhet och jag kände att jag inte hann med det :( Tyvärr fick jag ta bort honom för lite mer än ett år sen, men som jag saknar honom vissa dagar!

Ja katter är härligt sällskap, men även om dom är katter behöver man ju lite tid åt dom :( Hade lite dåligt samvete för Bertil i slutet, han var väldigt kelig och ville ha mycket uppmärksamhet och jag kände att jag inte hann med det :( Tyvärr fick jag ta bort honom för lite mer än ett år sen, men som jag saknar honom vissa dagar!
Vad tråkigt :(

Ligger i sängen med två trötta hundar och glass :p vi tog en tidig långpromenad idag, skitstökig och allmänt jobbig, så det känns skönt att kunna vila nu.

men fy måste det fortsätta blåsa och regna så, jag vill ju ut och rida.... :arghh:
Jag är ganska glad att jag inte har kvar hästen när vädret är som det varit hela november/december! :p Fy fan för att va tvungen ut i det här vädret. Även om det bara är för att ta in hästarna...

Jag mår allmänt apa idag, huvudvärk och trött som as, ungarna är uttråkade för att det blåser för mycket för att dem ska vilja gå ut vilket gör att de härjar järnet inne istället. Gör allt de inte får, gapar och härjar. Suck! Jäkla väder, kan de sluta blåsa nu?

Ska nog ta och byta högtalarna till datorn nu, fick nya i julklapp av pappa :) Redan öppnat paketet, eftersom jag behöver dom. De gamla funkar, men har inte så bra ljud längre.

Jag är ganska glad att jag inte har kvar hästen när vädret är som det varit hela november/december! :p Fy fan för att va tvungen ut i det här vädret. Även om det bara är för att ta in hästarna...
På sin höjd blir det nog bara en promenad, vet inte om jag är så sugen på att rida, det regnar på tvären.

Jag har ju eget stall så hästen fick komma och gå som hon ville, hon tog alltid in sig själv på kvällen så det var bara att stänga dörren. Jättepraktiskt, och eftersom hon var som hon var så fick jag ibland kliva över henne för att stänga dörren om hon lagt sig ivägen, då gällde det att se upp så hon inte bet mig i benet. när jag klev över. :laugh:

En mugg kaffe till och sen iväg och felsöka en industritvättmaskin som smäller säkringar och efter det, installera en spis i en villa. Här går det undan ibland.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 121
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
949
Kropp & Själ Jag går hos en psykolog på grund av bland annat ångest och har fått i "läxa" att göra avslappningsövningar/ guidad meditation några...
Svar
3
· Visningar
280
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur