För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
@zassoo Men fy, låter inte som någon trevlig person! Konstig anledning av idiotförklara någon för:crazy:Du menade ju bara väl! Hoppas det känns bättre nu i alla fall och du lyckats skaka av dig de elaka orden, kram!

Kl
Själv behöver jag gå till affären .. men blåser något fruktansvärt! Och ta bilen känns totalt ovärt när det rör sig om 500 m..

Tack :heart Det känns lite bättre nu när jag kommit hem och har det lite mysigt framför elden :)

500 m fixar du trots blåst! På med kläder och stålsätt dig :D

Tycker det var ett klokt beslut ändå. Du får trösta dig med att det garanterat finns en hög med bukefalister som står på din sida! Vad gäller de elaka kommentarerna... Ta med musik, hörlurar och se till att visa idioterna att du inte hör dem nästa gång de börjar bete sig sådär, eller försök hitta ett trevligare stall att vara i.

Personen höll tyst sedan jag visat tydligt att saken var slutdiskuterad. Så förhoppningsvis insåg hon att det inte gick hem...

Det känns skönt att ha ert stöd :love: :bow:

Myser i mitt nystädade hus. Ikväll kommer det gäster och vi ska ha vår återkommande Turk-afton och denna gång med hundkalas för min lille Semlon som fyller fyra år idag:heart
Hundflickan är på plats och så kommer en annan hundkompis + 4 människokompisar så nu blir det trångt i stugan, speciellt som alla ville övernatta:D

Sitter i sadelkammaren och gråter. Varför är det så svårt att säga saker på ett snällt sätt? Har blivit idiotförklarad för att jag valde att inte rida när hästen bara har broddar på tre av fyra hovar. Förra hästen var jäkligt känslig så det sitter liksom i. Dessutom är jag inte på topp och så var hästen lermonster med blöt lera i hela ansiktet, så en promenad kändes alldeles lagom. Men sen när jag kom tillbaka fick jag höra att jag skulle skärpa mig och det är helt orimligt att han skulle vara halt för det. Nej det är väl klart jag inte tror att han blir blockhalt för det :banghead: Fick bita ifrån ordentligt för att människan skulle sluta fälla hånfulla kommentarer om mitt korkade beslut. Sen kom tårarna.

Blir bara så ledsen. Varför är det alltid i stallet jag mår som sämst, fast jag tycker det är roligt? :cry:

Seriöst?! Vilken idiot. Hade jag haft en medryttare som månade så om min häst hade jag bara varit glad.

Nä, skit i den där, du gjorde helt rätt *stor kram*

Sitter i sadelkammaren och gråter. Varför är det så svårt att säga saker på ett snällt sätt? Har blivit idiotförklarad för att jag valde att inte rida när hästen bara har broddar på tre av fyra hovar. Förra hästen var jäkligt känslig så det sitter liksom i. Dessutom är jag inte på topp och så var hästen lermonster med blöt lera i hela ansiktet, så en promenad kändes alldeles lagom. Men sen när jag kom tillbaka fick jag höra att jag skulle skärpa mig och det är helt orimligt att han skulle vara halt för det. Nej det är väl klart jag inte tror att han blir blockhalt för det :banghead: Fick bita ifrån ordentligt för att människan skulle sluta fälla hånfulla kommentarer om mitt korkade beslut. Sen kom tårarna.

Blir bara så ledsen. Varför är det alltid i stallet jag mår som sämst, fast jag tycker det är roligt? :cry:
Jag skulle aldrig rida mina hästar med broddar på tre hovar:crazy: Vad är det för jäkla pucko till stallkamrat och vad har denne med din ridning och dina beslut att göra överhuvudtaget:confused:
Kram till dig!

Åh! Sådana personer gör mig alldeles arg och irriterad. :rage:
Så vadå, så fort man väljer att gå en promenad med sin häst för att rida så är den skadad/halt. De ska väl skita i hur vi väljer att hantera vår häst, så länge det inte handlar om vanvård. Morr, blir riktigt förbannad på sådana typer. :arghh:

Jag skulle aldrig rida mina hästar med broddar på tre hovar:crazy: Vad är det för jäkla pucko till stallkamrat och vad har denne med din ridning och dina beslut att göra överhuvudtaget:confused:
Kram till dig!

Tack :heart Då är det inte bara jag som tänker så. Och nä, jag tycker inte heller hon har något med det att göra. Att ta en promenad istället för att rida är som sagt knappast skadligt för hästen...

Åh! Sådana personer gör mig alldeles arg och irriterad. :rage:
Så vadå, så fort man väljer att gå en promenad med sin häst för att rida så är den skadad/halt. De ska väl skita i hur vi väljer att hantera vår häst, så länge det inte handlar om vanvård. Morr, blir riktigt förbannad på sådana typer. :arghh:

Jag tror vissa bara har ett behov av att pådyvla andra sina åsikter och har svårt att se saker från andra synvinklar. För henne är det kanske så att hon bara promenerar om hästen faktiskt är skadad. Jag gillar att pyssla med hästen och tycker inte ridningen är viktigast, alltså promenerar jag gärna.

Jag tror vissa bara har ett behov av att pådyvla andra sina åsikter och har svårt att se saker från andra synvinklar. För henne är det kanske så att hon bara promenerar om hästen faktiskt är skadad. Jag gillar att pyssla med hästen och tycker inte ridningen är viktigast, alltså promenerar jag gärna.
Så energikrävande, är det jämnt så eller händer det bara ibland? Kan du säga ifrån på skarpen så människan inte fortsätter?
Jag hade nog blivit skogstokig om det hände oftare än sällan.

Så energikrävande, är det jämnt så eller händer det bara ibland? Kan du säga ifrån på skarpen så människan inte fortsätter?
Jag hade nog blivit skogstokig om det hände oftare än sällan.

Det var första gången det var såhär. Innan har det bara varit lite kommentarer som jag känt varit menade som tips. Och det är ju helt okej såklart. Även om vissa tips har gjort mig lite småirriterad (tips av typen man ger till någon som är orutinerad) men det har jag skakat av mig.

Vi får se hur det blir framöver, nu ska jag försöka tänka på annat :)

Det var första gången det var såhär. Innan har det bara varit lite kommentarer som jag känt varit menade som tips. Och det är ju helt okej såklart. Även om vissa tips har gjort mig lite småirriterad (tips av typen man ger till någon som är orutinerad) men det har jag skakat av mig.

Vi får se hur det blir framöver, nu ska jag försöka tänka på annat :)
Hoppas det bara var en engångshändelse, om inte annat stå på dig. :up:

Det är inget man blir, men man får lära sig tänka positivt. Vissa dagar är det lättare att hålla sig positivt, andra dagar trillar man dit och blir negativ, så det är svårt, men kanske mest hålla hoppet uppe att en dag blir det bättre och inbilla sig det? Det gör jag, har fungerat hyffsat, för annars hade jag nog tackat in för längesen. :/
Har extremt lätt för att bli negativ, vet liksom inte hur jag skall förändra det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 121
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
949
Kropp & Själ Jag går hos en psykolog på grund av bland annat ångest och har fått i "läxa" att göra avslappningsövningar/ guidad meditation några...
Svar
3
· Visningar
280
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka