För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i sadelkammaren och gråter. Varför är det så svårt att säga saker på ett snällt sätt? Har blivit idiotförklarad för att jag valde att inte rida när hästen bara har broddar på tre av fyra hovar. Förra hästen var jäkligt känslig så det sitter liksom i. Dessutom är jag inte på topp och så var hästen lermonster med blöt lera i hela ansiktet, så en promenad kändes alldeles lagom. Men sen när jag kom tillbaka fick jag höra att jag skulle skärpa mig och det är helt orimligt att han skulle vara halt för det. Nej det är väl klart jag inte tror att han blir blockhalt för det :banghead: Fick bita ifrån ordentligt för att människan skulle sluta fälla hånfulla kommentarer om mitt korkade beslut. Sen kom tårarna.

Blir bara så ledsen. Varför är det alltid i stallet jag mår som sämst, fast jag tycker det är roligt? :cry:

Sitter i sadelkammaren och gråter. Varför är det så svårt att säga saker på ett snällt sätt? Har blivit idiotförklarad för att jag valde att inte rida när hästen bara har broddar på tre av fyra hovar. Förra hästen var jäkligt känslig så det sitter liksom i. Dessutom är jag inte på topp och så var hästen lermonster med blöt lera i hela ansiktet, så en promenad kändes alldeles lagom. Men sen när jag kom tillbaka fick jag höra att jag skulle skärpa mig och det är helt orimligt att han skulle vara halt för det. Nej det är väl klart jag inte tror att han blir blockhalt för det :banghead: Fick bita ifrån ordentligt för att människan skulle sluta fälla hånfulla kommentarer om mitt korkade beslut. Sen kom tårarna.

Blir bara så ledsen. Varför är det alltid i stallet jag mår som sämst, fast jag tycker det är roligt? :cry:

Jag tycker du gjorde helt rätt och du ska vara stolt över att du sätter hästen främst! Skickar massa många kramar till dig :heart

Soffläge efter blåsig promenad i skogen. Försöker undvika att oroa mig för min mamma som ska opereras på måndag eller tisdag för en förkalkning i halspulsådern. Hon har haft ett par tia-attacker så det är ju bra att det blir åtgärdat men det är ju ändå lite läskigt mer förhöjd strokerisk etc. Jag har en förkärlek till att måla fan på väggen :meh:

Men! Fy så orättvist av hen. Jag tycker också du gjorde helt rätt. Kul för hästen att slinta med ena benet liksom :confused: Nä, försök skaka av dig, du tog det säkra före det osäkra och det borde ingen skälla på dig för. :up:

Har ingen som helst lust att ge mig ut i det här vädret så jag struntar i att hämta paket och handla idag. Jag har inte ens kopplat loss släpet än ;)
Katterna har tagit in en levande mus som tagit sin tillflykt upp på diskbänken så nu väntar städning av storlek stor!

Du kanske ska se dig om efter ett annat stall med trevligare personer? Du gjorde ju helt rätt! Kram

Jag tycker du gjorde helt rätt och du ska vara stolt över att du sätter hästen främst! Skickar massa många kramar till dig :heart

Men! Fy så orättvist av hen. Jag tycker också du gjorde helt rätt. Kul för hästen att slinta med ena benet liksom :confused: Nä, försök skaka av dig, du tog det säkra före det osäkra och det borde ingen skälla på dig för. :up:

Tack :heart Det är +10 ute och inte det minsta halt men jag tänkte mest på snedbelastningen. Och visst, jag hade säkert kunnat rida men det är väl bättre att ta det säkra före det osäkra. Speciellt när det inte är min häst och jag bara ridit den i typ 6 veckor...

Jag blir bara så less. Vet inte om jag orkar med sån här skit i mitt liv. Men hästen tycker jag ju om. Nya tag till nästa gång.

Disken avklarad, ska sy det sista på 3 grytlappar så disken hinner torka sen plocka in den. Sen ska jag köra igång en lussebulle-deg :)

Tack :heart Det är +10 ute och inte det minsta halt men jag tänkte mest på snedbelastningen. Och visst, jag hade säkert kunnat rida men det är väl bättre att ta det säkra före det osäkra. Speciellt när det inte är min häst och jag bara ridit den i typ 6 veckor...

Jag blir bara så less. Vet inte om jag orkar med sån här skit i mitt liv. Men hästen tycker jag ju om. Nya tag till nästa gång.
Jag har möjligtvis skruvat ur broddarna från den andra hoven om det nu var fram eller bak men att skälla ut någon för att den är rädd om hästen? :banghead: Jag skulle nog fundera på om det var värt att fortsätta med hästen även om den är trevlig.

Julmusik på radion (tack Mix Megapol! :D ) och har börjat fundera på om jag ska äta min lunch eller bara ta något litet. Tar jag något litet kan jag kompensera med chips och dip ikväll :angel:

tvättar hundar, klipper klor och funderar starkt på om hästarna skall få komma in redan nu...det är inte det kuligaste vädret ute just nu :)

Du kanske ska se dig om efter ett annat stall med trevligare personer? Du gjorde ju helt rätt! Kram

För att du har idioter omkring dig. Tänk om andra kunde sköta sitt och sluta bry sig sålänge det inte handlar om ren vanvård.

Det är som sagt inte min häst utan jag är medryttare och har ganska nyligen börjat. Jag fick tidigt känslan att den här personen kan tendera att uttrycka sig lite plumpt så att säga. Men idag kände jag mig hånad över att jag var så mesig och inte ville rida. Kändes inte alls kul. Det är ju inte så att hästen dör av att få promenera en dag istället för att rida heller...

Jag har möjligtvis skruvat ur broddarna från den andra hoven om det nu var fram eller bak men att skälla ut någon för att den är rädd om hästen? :banghead: Jag skulle nog fundera på om det var värt att fortsätta med hästen även om den är trevlig.

Ja det hade jag kunnat göra, men den tanken slog mig inte alls faktiskt :o Allt det här utspelade sig också EFTER att jag hade promenerat så det var ju inte så att vi diskuterade det innan (jag var nämligen ensam i stallet innan, annars hade jag kunnat diskutera problemet med någon).

Utskällning är kanske att ta i, mer idiotförklaring. Nu kommer jag inte exakt ihåg vad hon sa men det fick mig i alla fall att må väldigt dåligt och det är ju tillräckligt. När jag satt där och grät och snorade funderade jag faktiskt på om det är värt att fortsätta. Hade ju ett halvårs uppehåll nyligen för att förra stallet inte fick mig att må bra (men då var det snarare hästen i sig, plus några hemska människor som hyrde ridhuset men alla inackorderade var trevliga), det känns inte så himla toppen att jag redan har fått en käftsmäll och brutit ihop i det nya stallet :crazy: Vi får se.

Ja det hade jag kunnat göra, men den tanken slog mig inte alls faktiskt :o Allt det här utspelade sig också EFTER att jag hade promenerat så det var ju inte så att vi diskuterade det innan (jag var nämligen ensam i stallet innan, annars hade jag kunnat diskutera problemet med någon).

Utskällning är kanske att ta i, mer idiotförklaring. Nu kommer jag inte exakt ihåg vad hon sa men det fick mig i alla fall att må väldigt dåligt och det är ju tillräckligt. När jag satt där och grät och snorade funderade jag faktiskt på om det är värt att fortsätta. Hade ju ett halvårs uppehåll nyligen för att förra stallet inte fick mig att må bra (men då var det snarare hästen i sig, plus några hemska människor som hyrde ridhuset men alla inackorderade var trevliga), det känns inte så himla toppen att jag redan har fått en käftsmäll och brutit ihop i det nya stallet :crazy: Vi får se.

Jag stod på ett stall med mitt halvblod för ett gäng år sen där jag ofta fick höra vilken djurplågare jag var. Klippte min häst, täckade (han hade ks) och gav honom alldeles för mycket hö att äta o halm att ligga på m.m m.m. Jag vet inte hur många gånger jag grät på vägen därifrån.
Efter ett tag lessnade jag och letade nytt stall, då kom de och frågade om jag inte kunde ta över det nuvarande stallet eftersom jag var så duktig med hästar. Fattade nada och flyttade därifrån fort som fan.

@zassoo Men fy, låter inte som någon trevlig person! Konstig anledning av idiotförklara någon för:crazy:Du menade ju bara väl! Hoppas det känns bättre nu i alla fall och du lyckats skaka av dig de elaka orden, kram!

Kl
Själv behöver jag gå till affären .. men blåser något fruktansvärt! Och ta bilen känns totalt ovärt när det rör sig om 500 m..

Hur blir man positiv? Skulle verkligen vilja bli det...
Det är inget man blir, men man får lära sig tänka positivt. Vissa dagar är det lättare att hålla sig positivt, andra dagar trillar man dit och blir negativ, så det är svårt, men kanske mest hålla hoppet uppe att en dag blir det bättre och inbilla sig det? Det gör jag, har fungerat hyffsat, för annars hade jag nog tackat in för längesen. :/

Tycker det var ett klokt beslut ändå. Du får trösta dig med att det garanterat finns en hög med bukefalister som står på din sida! Vad gäller de elaka kommentarerna... Ta med musik, hörlurar och se till att visa idioterna att du inte hör dem nästa gång de börjar bete sig sådär, eller försök hitta ett trevligare stall att vara i.

Jag har städat lite, druckit mycket te, gett en nackkota till valpen så att hon har något att roa sig med och funderar nu på om jag ska orka ta itu med städning av köksbordet eller inte. Blir deppig bara av att se det, för det är så stökigt, just därför drar jag mig även för att städa det...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 121
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
949
Kropp & Själ Jag går hos en psykolog på grund av bland annat ångest och har fått i "läxa" att göra avslappningsövningar/ guidad meditation några...
Svar
3
· Visningar
280
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka