Föl bilder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja...ha,ha...man ser att hon ligger precis på självbehärskningsnivå.Glöm inte att kela lite extra med henne också... ;)

Mattegris också måhända...? :)

:rofl:
Ingen risk att jag glömmer Queen, då gör hon väsen av sig. :D ;)
Troll är inte så go att gosa med just nu, han är i trotsåldern och vill helst bara bitas. :crazy: Njuter av honom på avstånd. :D

Sicken snygging. Om du funderar på att sälja ditt sto någon gång så hör av dig. Diggar hennes stam enormt. Har du inget kort på henne?

Morsan är nu 23 år gammal och ville inte bli dräktig i år, så nu blir det inga fler föl efter henne. Årets föl är hennes åttonde, den näst yngsta är nu 4 år och är en mycket lovande hopphäst. Jag räknade igenom avkommepoängen för märren och fick ihop till elit räknat på 6 av hennes avkommor. Årets fölunge ska förhoppningsvis bli vår nya avelsstjärna, vi ska betäcka henne som 3-åring om allt går bra.

Finns ju ett Gibraltar-Utrillo sto till salu...och den är riktigt snygg också ! ;)

Lite gammalt att kopa, fast det är klart Gibraltar dog ju för många år sedan. Men hon är väldigt lik honom. Jätte fin.

Sv: Föl bilder

annie3.jpg

Mitt inköpta stoföl, New forest, f.19 maj-04 på Hembys stuteri
e.Fredriksbergs Dizney RNF 98
u.Hembys Lotus RNF (prem G-04)
ue.Miclas Activ RNF 100

Hlsn Helena

Sv: Föl bilder

Mitt 5-årssto fick ett stoföl den 10 maj som heter Jinna af Granbacka. Hon var alldeles rödfux när hon föddes, men sen blev hon "svartfux", dvs riktigt riktigt mörk fux. Men nu är hon bara väldigt mörk, så jag vet inte var detta ska sluta... Förhoppningsvis ska hon få ljus man & svans, den har varierat lite men eftersom båda föräldrarna har det så borde hon få det. Har visat henne 2 gånger i sommar, på Rockelstad fick hon 87798=39p och på Riks i Tingsryd fick hon 88877=38p. Hemskt trevligt temperament har hon i alla fall, väldigt trevlig att ha att göra med så jag är helnöjd med det iaf. Sen kunde man ju önska längre hals o mindre huvud och så, men man får inte vara för petig... :smirk: Hemskt grov är hon iaf.

Föräldrar är Tunstas Domingo (SUCH, BIM, 44p mm.) och Amaze of Eastland (dipl, guldbel).

3 mån gammal på vår riksutställning i Tingsryd
jinna3months.jpg

1 mån gammal
jinna1month.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 674
Senast: ako
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 603
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 199
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18