Föl bilder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl bilder

Han fick 987788-47 p, vilket jag inte är riktigt nöjd med. Domaren hakade upp sig på att han var överbyggd (2 månader) och hamnar i framvikt. Jag tycker inte att han gör det för han har så mycket "uppåt" i sig själv och är så elastisk och mjuk att det inte påverkar så mycket. Men sådär är det ju med bedömningar...
Det visade sig också efteråt att han var rejält halt på ena fram, vilket kan ha gjort att han inte tog i som vanligt. Det är dock OK nu.
Han är, förutom snygg och rörlig, dessutom väldigt trevlig och personlig :love: .

Senast ändrad:

Nya bilder på CharmTroll 3 månader gammal.

Troll och jag.
3075218.jpg

Troll hälsar på Diva.
3075223.jpg

Jodå han växer. sakta men säkert. :)
Men han är tyvärr väldigt överbyggd för tillfället och vi som sak på fölvsning på söndag.
Men, men, inte så mkt at göra åt..

Vad söööt han är din.

Det var min också. Har sådan otur vid fölmönstringarna varje år att dom är över vuxna. Men men, tur att dom växer i alla fall. Din är söt också

Han är ju för läcker! :love:
(älskar de gula...)

Är han såld än? :angel:

Visst är det orättvist. Du är inte ensam om att hamna i fel tid för fölvisning. Min Loppa var jättefin när hon var två månader och rörde sig väldigt bra i alla gångarter, dock ett minus för ryamattan. Otur att de blir fula när det drar i hopp sig till visning. Min blev ju dessutom halt och kunde inte bedömmas.
Avel är ingen dans på rosor ibland...
Men huvudsaken är att de är friska och växer bra/mår bra.
Lycka till Queen med din visning, jag ska hålla tummarna!
Eva

Tack så mkt. :)
Jag får se det som en kul grej och försöka att inte bli besviken med tanke på hur överbyggd han är + att han växer massor nu = knackig skritt.
Förmodlig endel avdrag pga det.

Men nu är jag inställd på att åka och gör det. :)

Visst, aveln är ingen dans på rosor. Men man kan ju tycka att dom kan få vara fina ljust under fölmönstringen. Men något år kommer det väl.

--------------------------------------------------------------------------------

Här är mina tre vid 4,5, 5 och 3,5 månaders ålder. Alla är stoföl och arabiska fullblod.

Nieblina e:CE Magnum ee:Magnum Psyche u:Nieszpora ue:Chock
http://www.silverarabians.com/images/Nieblina100.jpg

Neena e:CE Magnum ee:Magnum Psyche u:Narzeczona ue:Chock
Neena100.jpg

Jemiola e:CE Magnum ee:Magnum Psyche u:Jubilanta ue:Chock
http://www.silverarabians.com/images/Jemiola100.jpg

Carina
www.silverarabians.com

Foto: Anette Mattsson

Oj vad fina de var!! Jag skulle gärna komma och titta på dina fina araber någon dag, om det går!
Mvh Cilla

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 674
Senast: ako
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 603
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 199
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18