Föl bilder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så söt Isolde var.Jag har en liten fråga bara.När är den bästa tiden på året att ta föl på? :confused:

Va fint "Balancen" fölet var...har sett 7st efter honom i år..alla lika bedårande :love: ..får säga att din är lite fik en av 3års hingstarna vi har i stallet efter New Balance - Maximilian

Här kommer "Bullen" som föddes den 14/7.

E. Lambourghini

{bc6f2faa-fc85-487b-ae22-0a0d2e01a066}.jpg

Jag har inte heller fått ngt vidare med vita tecken på mina föl heller. Corax sto har ju en hel del tecken, likaså "Bullens" pappa.

Fast jag tar hellre en välskapt fölunge utan tecken, än en med mkt tecken och kanske sjuk eller dyl.

Vi hade hoppats på mera vitt eftersom både mamma och pappa har fyra vita och bläs. Men det blir inte alltid som man har tänkt sig. Det bästa är att man tycker om sitt/sina föl lika mycket i alla fall! :)
Förra året blev det "bara" stjärn och en krona men finare liten häst får man leta efter.

Nästan samma här när mamma, mormor, morfar, farfar (alla utom pappa och farmors sida) har genomgående bläs av varierande storlek och allt från 3 halvstrumpor till 2 vita kotor (har pappa också) så tycker man väl att det skulle bli lite mer än 1 ynka vit kota :rofl:
Men naturligtvis är det bättre att hon exteriört är väldigt bra, med goda rörelser och ett underbart temperament :D

Hej!
Vad fin hon är. :love:
Har själv en 1-åring efter Lambourghini.
/molle

Hej
På möderne är det Vermounth Brabant.
Hon är brun med bläs och har en vit bakkota.
/molle

Lavazza är e.Bocelli-Nostradamus-Chapman och jag får se om jag lyckas fånga henne med kameran nu till helgen. Hon har precis passeat 2 månader och är härligt fläckig i pälsen :D

Visade du henne? Fick hon bra poäng?
Lilla "Bullen" hinner bara bli tre veckor så vi skippar visningen. Lite synd men men...

Ja dom är såå snygga vid den åldern. Ser mest ut som stampade badrumsmattor. :D
Minns att storasyster såg alldeles förfärligt skabbig ut förra året. :crazy: Men nu är hon vacker som en dag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 674
Senast: ako
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 603
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 199
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18