Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

precis! fick massor av bilder på de bruna ungarna och en fastnade bara med sina konturer :meh: Dessa två var de enda där man ser några detaljer på honom.

men jag gnäller inte, älskar den mörka färgen. :love:

kl

och nu kom nyheten att fina pappan sålts. Hoppas han inte försvinner utan används i sporten.
Var kanske inte oväntat men hade varit roligt att kunna följa honom längre.

Snygg Ponte! Blir han mörkfux va?! Whats up med spöt? hahah Hur hög är din nu. Jag försöker jämföra växtkurvan med våra fullblod... Hon håller sig i takt med dem..

kl

Cajsa mår bättre idag, ej feber, ingen metacam och svullnaden minskat något, får komma ut i hagen i några timmar imorgon, tar in henne tidigare och lägger ett våtvarmt omslag och så hon får vila lite. Ej halt i skritten men markerar lite i traven. Ny kontakt med vet.om hon får feber eller om svullnaden inte har lagt sig helt framåt torsdag-fredag. Imorgon är sista dagen med omslag (sitter på i ca. 4-5 tim.ej på natten)

Cajsa säger god natt :love:

2lc1pw8.jpg

Hoppas hon kryar på sig! :)

Här är en bild på Donnie från idag, lite partisk bara men tycker nog han är sötast i världen :angel: :love:
eea86806-11f6-444c-ac78-b6082c22f500.jpg

och en på Donnie med tjejen bakom :love:
70cdf838-7ebe-483e-a389-24114cf89d36.jpg

Tjejen får han ta väl hand om nu då hennes mamma behövde akutflyttas in på box i ett annat stall ikväll, då vi inte har boxar här, bara lösdriften, då hon är väldigt halt och satt boxvila och ska in på akuttid imorrn och röntgas :( Så då kan alla få hålla tummarna för henne! Ägaren (och jag kände likadant) att det var bättre för fölet att vara kvar "hemma" med kompisar än att få flytta till nytt stall med nya hästar och med stoet på boxvila. Mitt sto är kvar och deras lekfarbror går i hagen så hoppas de tar hand om henne.

Åh vi får hoppas på att det bara är en böld... Vi har haft flera hovbölder de senaste veckorna, förmodligen pga det leriga och varma vädret. Och de är jäklligt luriga de där hovbölderna....

KL

Bildbomb. Växfas och inte allt för snygg;)

Busar friskt med "gamel" hingsten. Som är ett ypperligt sällskap!

wpid-dsc_05511.jpg

wpid-dsc_05491.jpg

wpid-dsc_05481.jpg

Tränar på att lyfta hovarna lös i hagen.

wpid-dsc_05421.jpg

wpid-dsc_05411.jpg

Hmpfhm, No comments!

wpid-dsc_05371.jpg

wpid-dsc_05341.jpg

Han är jättemörk, de här var de enda bilderna han inte blev svart på :)
Har inte mätt honom, har ingen mätsticka men tippar runt 145. Inte stor men inte liten, helt medel i gruppen. Han går med halvblod och travare. Skulle tippa på att han siktar mot 165 men vem vet, kanske bara växer fort.

Han blir en åsna ibland när vi ska ut igenom grinden så har spöet för att dutta på rumpan när han lägger in bromsen. Vill inte dra i huvudet utan tycker "Tobbe Larsson" dutt i rumpen funkar bättre. Sen blev det bara mycket att hålla i samtidigt så den hamnade i bild :)

vad skönt att hon mår bättre!

Vaggvisa, så lik han var sin tjejkompis :) Hade resonerat som er också, flocken är deras trygghet.

Är glad att jag har en bil;) då min trotjänare herr 945a står i sjukruta i väntan på ny koppling..som pajja vid transportering av häst..:(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 060
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
686
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 794
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur